PC der kan køre Mac OS X
Fra : Jan Pedersen

Dato : 15-11-09 03:29

Fik lige lyst til at høre om der findes PCere derude som man faktisk kan
installere Max OS X på uden problemer ? Altså hvor OS X umiddelbart tror det
er en Mac ? Har nemlig hørt at der skulle være visse netbooks med disse
egenskaber.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-09 05:06

Jan Pedersen <janengelnrechtpedersen@gmail.com> wrote:

> [...]
> er en Mac ? Har nemlig hørt at der skulle være visse netbooks med disse

Ikke mig bekendt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-11-09 06:07

Jan Pedersen skrev:
> [...]
> installere Max OS X på uden problemer ? Altså hvor OS X umiddelbart tror
> det er en Mac ? Har nemlig hørt at der skulle være visse netbooks med

Der findes maskiner der er "tæt nok" på til at man _kan_ installere, men
ikke nogen hvor man kan gøre det uden problemer.

Fra : jagge

Dato : 15-11-09 20:22

> [...]

> er en Mac ? Har nemlig hørt at der skulle være visse netbooks med disse

Der var en tidligere udgave dell lavede mener den hedder noget med 9.
Søg på dette på google. Evt køb en brugt og leg med det. Den må kunne
fås for en slik.

Der er jo også et tysk firma der laver mac kloner. Mener de hedder
psystar prøv at google det også.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-09 21:03

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> fås for en slik.
>
> Der er jo også et tysk firma der laver mac kloner. Mener de hedder

de er fra USA, og har lige tabt deres retsag mod Apple ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 15-11-09 22:26

> de er fra USA, og har lige tabt deres retsag mod Apple ...

Ok men det er vel ligegyldigt. Så vidt jeg ved kan de købes endnu, så
det er jo bare at slå til.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-09 23:16

> Ok men det er vel ligegyldigt. Så vidt jeg ved kan de købes endnu, så
> det er jo bare at slå til.

tja, måske .. men jeg gad ikke købe et produkt som muligvis ikke virker
efter den næste system opdatering, ikke er omfattet af support, hverken
af Apple eller Psystar hvis/når de går nedenom og hjem og enda ikke er
så meget billigere når man tager alt bøvlet og usikkerheden i
betragtning ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 16-11-09 21:21

> [...]
> af Apple eller Psystar hvis/når de går nedenom og hjem og enda ikke er
> så meget billigere når man tager alt bøvlet og usikkerheden i

Kan være du har ret, jeg har været fristet. Det med prisforskellen
passer ikke helt, den er meget stor.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-09 21:52

> Kan være du har ret, jeg har været fristet. Det med prisforskellen
> passer ikke helt, den er meget stor.

hvad sammenligner du ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 17-11-09 08:36

> hvad sammenligner du ?

stationær macpro eller hvad den nu hedder.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 08:57

> stationær macpro eller hvad den nu hedder.

ja du ender med en forskel på 3-4000,- ... og så skal du stadig have den
hjem fra USA .. hvis du køber en MacPro så er det fordi du skal bruge
den til "serious" business, dvs. den gerne skal tjene sig selv hjem i
løbet af meget kort tid ... hvorfor så gå på kompromis og løbe en risiko
ved at køre på "unuspported" hardware for et par tusinde kr. ?

/thomas

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-11-09 20:45

> [...]

> er en Mac ? Har nemlig hørt at der skulle være visse netbooks med disse

"It's a bag of hurt" at få det til at virke optimalt i så lang tid, at
investeringen i netbooken kan betale sig. Især efter at Apple, med den
sidste opdatering, har trukket understøttelsen af atom processoren ud af
10.6.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-09 21:04

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Især efter at Apple, med den
> sidste opdatering, har trukket understøttelsen af atom processoren ud af
> 10.6.

du kan ikke kalde det "trukket understøttelsen" når det aldrig har været
undetstøttet officielt ..

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-11-09 21:35

> du kan ikke kalde det "trukket understøttelsen" når det aldrig har været
> undetstøttet officielt ..

Nej det er rigtigt, men nu er det i hvert fald helt umuligt at få en
opdateret 10.6 til at trille på en atom maskine - officielt eller
uofficielt:

http://www.macrumors.com/2009/11/10/mac-os-x-10-6-2-confirmed-to-drop-su
pport-for-intel-atom-processors/

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-09 21:40

> Nej det er rigtigt, men nu er det i hvert fald helt umuligt at få en
> opdateret 10.6 til at trille på en atom maskine - officielt eller
> [...]

i know .. men hvad har folk forestillet sig ?

/thomas