Synkroniseringsproblemer for kalender fra ~
Fra : Jon

Dato : 13-11-09 20:33

Kjære alle Mac-venner i Norge og Danmark!

Jeg har etterhånden fått iPhone, som jeg er meget glad for, og jeg har i
mange år hatt MobileMe (.Mac). I starten synkronisertes alt meget godt,
men nå har jeg hatt et problem som begynner å bli mer enn kun
irriterende.

Når jeg legger noe inn i kalenderen på iPhone, eller direkte på MobileMe
(via www), så synkroniserer de to fint seg i mellom. Men kalenderen på
min Mac oppdateres ikke. Derimot får jeg ved hver eneste sync beskjed om
at mine data aldri har vært synkronisert før, og hva vil jeg gjøre.
Kontaker, mail-regler og prefs blir synkronisert, men kalender altså
ikke - og ikke i noen retning til/fra min Mac.

Jeg har forsøkt det meste:
- Reset Sync Data
- Deaktivere og reaktivere Macens kobling til MobileMe's synk-sett
- I desperasjon har jeg også fjernet synk-filer i ~/Library/Application
Support/SyncServices (eller SyncService - uansett den som gjelder under
Leopard). Apple sier jo man ikke skal, men jeg mente jeg ikke hadde no å
tape - og det er ikke blitt verre, men heller ikke kurert.

Og Google er intensivt og - tror jeg - relativt kreativt benyttet for å
forsøke å finne løsninger.

Jeg finner ikke ut av det! Noen som har gode tips å forsøke?

--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Claus Diseth

Dato : 13-11-09 21:52

Jon skrev:
> [...]
> forsøke å finne løsninger.
>
> Jeg finner ikke ut av det! Noen som har gode tips å forsøke?

Herrejemini, strever du fortsatt med det der?

Du har selvfølgelig sjekket og dobbeltsjekket at du faktisk har huket av
under Valg på iCal på Mac'en at den skal synkroniseres via MM, og huket
av for det samme under MobileMe i systemvalg? Selvfølgelig har du det...

Så vidt jeg husker har du vel også nullstilt synkroniseringsdata via iSync?

Forsøkt å opprette en ny kalender på Mac'en og se om den dukker opp?

På iPhone, gå til Innstillinger/Mail/Kalender/MM-kontoen og slå av
kalender. Den spør om du vil slette, svar ja, gå til hjemmeskjerm, vent
2-3 minutter, slå kalender på igjen, og svar ja når den spør om du vil
merge. Kanskje det funker? Ser på nettet endel som har rettet samme
problem som deg den veien.

Og når du først er der inne - er det noen forskjell om du har push av
eller på?

Noen forskjell om du endrer og endrer tilbake
synkroniseringsalternativer i iTunes?

Ta backup av kalenderne på Mac, slette dem, synce, opprette en ny
kalender, synke, se hva som skjer...og så legge dem tilbake. Lykkelig og
glad...

Kommer ikke på mer i farta
--
claus

Fra : Jon

Dato : 14-11-09 02:00

Claus Diseth <claus.diseth@gmail.com> wrote:

> Herrejemini, strever du fortsatt med det der?

Som du ser - jada. Finner ikke ut av det. Men skal forsøke å se på alle
forslagene dine i systematisk rekkefølge. Nå er det natt først!

Fra : Jon

Dato : 15-11-09 21:08

Claus Diseth <claus.diseth@gmail.com> wrote:

> Herrejemini, strever du fortsatt med det der?

Jepp.

> Du har selvfølgelig sjekket og dobbeltsjekket at du faktisk har huket av
> under Valg på iCal på Mac'en at den skal synkroniseres via MM, og huket
> av for det samme under MobileMe i systemvalg? Selvfølgelig har du det...

Jada.

> Så vidt jeg husker har du vel også nullstilt synkroniseringsdata via iSync?

Ja. Flere ganger.

> Forsøkt å opprette en ny kalender på Mac'en og se om den dukker opp?

Ja - den dukker ikke opp på MM.

> [...]
> 2-3 minutter, slå kalender på igjen, og svar ja når den spør om du vil
> merge. Kanskje det funker? Ser på nettet endel som har rettet samme

Virker tydeligvis ikke andre veien.

> Og når du først er der inne - er det noen forskjell om du har push av
> eller på?

Nope.

> [...]

> Ta backup av kalenderne på Mac, slette dem, synce, opprette en ny
> kalender, synke, se hva som skjer...og så legge dem tilbake. Lykkelig og

Eller ikke...

> Kommer ikke på mer i farta

Ikke jeg heller.