Hvilket USB headset til Skype?
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-11-09 15:09

Hej,

Kan nogen anbefale et USB-headset, som jeg kan bruge til skype?

Det må gerne være i småtingsafdelingen a la Appels headset til
iPhone/iPod ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-09 17:41

Hej,

> Kan nogen anbefale et USB-headset, som jeg kan bruge til skype?
> Det må gerne være i småtingsafdelingen a la Appels headset til
> iPhone/iPod ;)

Hvis det skal være så småt, hvorfor så ikke bare bruge Apples
bluetooth-headset til iPhone?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-11-09 17:51

Jens Kristian Søgaard wrote:

> Hvis det skal være så småt, hvorfor så ikke bare bruge Apples
> bluetooth-headset til iPhone?

Go' idé. Har du erfaring med at bruge det til Skype på en Mac?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-09 17:52

Hej,

> Go' idé. Har du erfaring med at bruge det til Skype på en Mac?

Det fungerer ikke anderledes end andre headsets.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-11-09 17:55

> Det fungerer ikke anderledes end andre headsets.

Præcis ;) Jeg har smidt penge efter ét BT headset tidligere og det var
en sørgelig oplevelse.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-09 17:57

Hej,

> Præcis ;) Jeg har smidt penge efter ét BT headset tidligere og det var
> en sørgelig oplevelse.

På hvilken måde?

De der bluetooth-headsets til 149 kr. fra Sandberg er rædderlige - men
det er jo som med så meget andet, at man skal op i en vis prisklasse for
at få et kvalitetsprodukt. Apples headsettet er af en fornuftig kvalitet
- ikke prangende, men bestemt ikke ringe.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-11-09 18:02

> På hvilken måde?

Lydkvaliteten var rigtig dårlig, rækkevidden var <2m og på et eller
andet tidspunkt røg muligheden for at det kunne pares med OS X.

Det var et Jabra til ~400,-

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-09 18:11

Hej,

> Lydkvaliteten var rigtig dårlig, rækkevidden var <2m og på et eller
> andet tidspunkt røg muligheden for at det kunne pares med OS X.
> Det var et Jabra til ~400,-

Jeg tror du har købt "for billigt" (uanset om det så er billigt eller
ej). Lydkvaliteten er udmærket på Apples headset (og også på mange andre
bluetooth headset).

Det vil være forholdsvist svært for dig at finde et USB-headset som er
lille som Apples headset. Der findes nogle enkelte (fx de nye Jabra).

Men der findes rigtigt gode USB-headset med rigtig god lydkvalitet - men
de er bare ikke nede i den størrelse.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-09 17:53

Hej,

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-11-09 17:45

> Hej,
>
> Kan nogen anbefale et USB-headset, som jeg kan bruge til skype?
>
> Det må gerne være i småtingsafdelingen a la Appels headset til
> iPhone/iPod ;)

Jeg bruger et Logitech, som koster ca. 299,-

Det fungerer fantastisk. Eneste bavl er at det kan drille med med at
switche mellem Mac uden headset og Mac med headset, når man skal Skype.
Så vidt jeg husker er det neoget med at man også skal ind i Skype og
fedte med lyd.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-09 22:40

> Kan nogen anbefale et USB-headset, som jeg kan bruge til skype?
>
> Det må gerne være i småtingsafdelingen a la Appels headset til
> iPhone/iPod ;)

Jeg har set Plantronics anbefalet i den sammenhæng. Det vrimler ikke med
USB-headset, og slet ikke nogen, der officielt er til Mac. Jeg ved ikke,
om man kan bruge de andre i praksis. Jeg har lige købt et Plantronics
til min søn ude i Elgiganten. Det er godt nok lidt klodset, men de havde
vist mindre modeller. Han er glad for det, men han har ikke brugt det
til Skype.
--
Henrik Münster
Esbjerg