Pudsede vægge - maling?
Fra : Zed

Dato : 10-11-09 23:46

Jeg har forsøgt at google det, men har ikke kunnet finde et svar.

Hvor længe efter en væg er pudset op, må man male den?
Visse steder er der et temmeligt tykt lag.

Mvh.
-Kennet (der næste gang sørger for at have handsker på når han leger med
mørtel - av ...)

Fra : Benny Andersen

Dato : 10-11-09 16:19

On 10 Nov., 23:45, "Zed" <z...@dosnt.work.at.all> wrote:
> [...]
>
> Mvh.
> -Kennet (der næste gang sørger for at have handsker på når han leger med

Når den er tør - skifter da til betydeligt lysere farve.

Fra : Zed

Dato : 11-11-09 00:25

>"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Når den er tør - skifter da til betydeligt lysere farve.

Jeg læste bare på poserne at det først var gennemtørt efter 38 dage, eller
hvor meget det var. Og var bange for at når man lukkede overfladen med
maling, at det ikke var så godt for processen :)

Tak for svaret - så vil jeg vente de par dage det tar før farven er skiftet,
og få malet inden det nye loft sættes op. Er også meget lettere i den
rækkefølge.

Mvh.
-Kennet

Fra : jones_net

Dato : 11-11-09 01:11

On Nov 11, 12:25 am, "Zed" <z...@dosnt.work.at.all> wrote:
> Tak for svaret - så vil jeg vente de par dage det tar før farven er skiftet,
> og få malet inden det nye loft sættes op. Er også meget lettere i den
> rækkefølge.

Hvis du skal male det nye loft, så ville jeg vente med at give væggen
den sidste gang maling, da loftsmaling ikke ser pænt ud på væggen...
Der anbefales oftest også at give væggen en forankringsgrunder, så
malingen holder bedre.

/J

Fra : CC

Dato : 11-11-09 21:10

"jones_net" skrev i meddelelsen ...

> [...]
>den sidste gang maling, da loftsmaling ikke ser pænt ud på væggen...
>Der anbefales oftest også at give væggen en forankringsgrunder, så

Du må ikke give forankringsgrunder før væggen er tør.
Du lukker fugten inden i væggen, og det varer endnu længere inden den er
tør.

Skru op for varmen i rummet og luft tit ud, så du sænker luftfugtigheden, så
tørrer væggen hurtigere.

Når du har givet væggen forankringsrunder, så kan du male loftet sidste
gang.
(Får du forankringsgrunder på loftet fordi rullen sviner, får du det ikke af
igen)