Ubuntu 9.10 server 64bit shutdown?? .
Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 10-11-09 17:28

Hmmmmm, hvordan lukker jeg egentlig min server ned?? .
Den eneste jeg kan få til at virke er: poweroff men er det ikke lidt
brutalt?? .
/KE Kofod

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 10-11-09 17:30

KE Kofod / Vejle <virker@ikke.dk> wrote:

> Hmmmmm, hvordan lukker jeg egentlig min server ned?? .
> Den eneste jeg kan få til at virke er: poweroff men er det ikke lidt
> brutalt?? .

poweroff alias halt -p alias shutdown -P now

Hvorfor mener du at det er for brutalt?

Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"AAH! SKYLAB!" The Tick

Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 10-11-09 21:27

"Allan Willems Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> poweroff alias halt -p alias shutdown -P now

> [...]
Fordi det for mig ser ud som den tager kniven med det samme uden at lukke
ned! .
Tak til Martin også.

Fra : Knagsted

Dato : 14-11-09 13:23

On 11 Nov., 15:39, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Som Allan fortæller, så lukker den pænt ned.
>
> Men Ubuntu Server 64bit lukker sygt hurtigt ned.. første gang jeg så min
> ny installerede server i action blev jeg helt blæst bagover. Den arbejder
> meget effektivt synes jeg.
>
> Så det er helt normalt og ganske forsvarligt det du har gang i
>
> --
> Martin

Du kan åbne en terminal og skrive "sudo halt" som lukker systemmet
naturligt ned .

Mhv
Knagsted

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-11-09 22:20

Knagsted <knagsted51@gmail.com> writes:

>Du kan åbne en terminal og skrive "sudo halt" som lukker systemmet
>naturligt ned .

Det var jo netop det, der startede tråden

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 14-11-09 22:27

Den Sat, 14 Nov 2009 21:20:21 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:

> Det var jo netop det, der startede tråden

Nej, det var "poweroff".

.... som er et syslink til halt, men alligevel ikke gør helt det samme.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-11-09 22:32

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

>Nej, det var "poweroff".

>... som er et syslink til halt, men alligevel ikke gør helt det samme.

Begge kalder i praksis shutdown med samme parametre - potentielt
med den forskel, at "poweroff" kaster et ekstra -P på.

Mvh.
   Klaus.

Fra : N/A

Dato : 14-11-09 22:20

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-11-09 17:31

Den Tue, 10 Nov 2009 17:28:11 +0100 skrev KE Kofod / Vejle:

> Hmmmmm, hvordan lukker jeg egentlig min server ned?? . Den eneste jeg
> kan få til at virke er: poweroff men er det ikke lidt brutalt?? .
> /KE Kofod

$ sudo shutdown -h now

--
Martin

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 11-11-09 15:36

> Fordi det for mig ser ud som den tager kniven med det samme uden at lukke
> ned! .
> Tak til Martin også.

poweroff lukker maskinen pænt ned.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"He's probably one of those people that thinks Elvis is dead." - Mulder

Fra : Martin [6000]

Dato : 11-11-09 15:40