DR live
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-11-09 21:10

fanger jeg på htttp://www.drk.dk/tv/live#/DR1

Det er osse ganske velfungerende og ser ret flot ud, men jeg har to
problemer (har skrevet til DR, men ikke fået svar endnu)

1) den der "bar" i bunden vil jeg gerne kunne slå fra manuelt (jeg kan
godt se, at den forsvinder med lidt magi) for jeg kan både se (høre) tv
og arbejde med et andet program samtidigt Men når jeg klikker over i
et vindue i et andet program, så popper "baren" op igen. Lidt
irriterende.

2) kan man ikke gøre vinduet bare en anelse mindre? Hvordan?

--
v.h. Mich

Fra : Morten Lind

Dato : 10-11-09 05:01

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> fanger jeg på htttp://www.drk.dk/tv/live#/DR1

Hmm, måske er det bedre at kopiere henvisningen og sætte den ind? Bare
et forslag

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-09 18:51

> Hmm, måske er det bedre at kopiere henvisningen og sætte den ind? Bare
> et forslag
>
> M.

Tak, jeg prøver.

--
v.h. Mich

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-09 20:50

> Tak, jeg prøver.

Men det er jo den samme adresse, der viser sig i browseren, når jeg gør
ind via "DR live" - og resilatet er det samme: fast vinduesstørrelse og
(Flash) baren i bunden.

Den gamle h.264 hjælp (adresse:
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm)
indeholder derimod adresser på de fire kanaler hos DR, og de virker i
Quicktime. Men der er selvfølgelig omstændeligt.

Til gengæld kan jeg opnå det, jeg gerne ville: fuld kommando over
billedviduets størrelse

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-09 08:09

> [...]

> irriterende.
>
> 2) kan man ikke gøre vinduet bare en anelse mindre? Hvordan?

eftersom DR kører det i flash så er svaret "nej" ... men du kan jo
skrive til dem og sige hvad du er utilfreds med ..

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-09 18:51

> eftersom DR kører det i flash så er svaret "nej" ... men du kan jo
> skrive til dem og sige hvad du er utilfreds med ..
>
> /thomas

Jeg har skam skrevet til dem. Overså du min parantes i mit oprindelige
oplæg? Du _er_ altså for hurtig, Thomas

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-09 21:16

> Jeg har skam skrevet til dem. Overså du min parantes i mit oprindelige
> oplæg? Du _er_ altså for hurtig, Thomas

alt for hurtigt ... :)

/thomas

Fra : Niller

Dato : 10-11-09 02:06

On 10 Nov., 08:08, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> eftersom DR kører det i flash så er svaret "nej" ... men du kan jo
> skrive til dem og sige hvad du er utilfreds med ..
>
> /thomas

Kopier de her over i VLC.. Og vent i ca 30 sek. så starter den..

http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=786405

http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=786410

Nils

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-09 18:51

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> Kopier de her over i VLC.. Og vent i ca 30 sek. så starter den..

> [...]

Tak, Nils, det skal prøves. Jeg skal jo have min dosis So Ein Ding
senere i aften

--
v.h. Mich

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-09 20:50

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> Kopier de her over i VLC.. Og vent i ca 30 sek. så starter den..

> [...]

Øh, nu har jeg testet det, men jeg er meget i tvivl, for det virker ikke
hos mig. Og det er helt sikkert mig, der gør noget galt.

Hat copypastet i både åben fil og i afspil, men der sker ikke noget. Vil
du guide mig igennem?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-09 22:02

> [...]

> hos mig. Og det er helt sikkert mig, der gør noget galt.
>
> Hat copypastet i både åben fil og i afspil, men der sker ikke noget. Vil

tag "Open Network" istedet ...

/thomas

Fra : N/A

Dato : 11-11-09 17:14

Fra : N/A

Dato : 11-11-09 17:14

Fra : N/A

Dato : 11-11-09 14:34

Fra : Niller

Dato : 10-11-09 14:49

On 10 Nov., 22:01, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> tag "Open Network" istedet ...
>
> /thomas

Åben VLC - tryk æble N - se om den står på Netværk - du skal vælge UDP/
RTP - slet der hvor der står udp:// og indsæt
http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=786405 og tryk
OK

Nils

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-11-09 14:34

Niller skrev:

> Åben VLC - tryk æble N - se om den står på Netværk - du skal vælge UDP/
> RTP - slet der hvor der står udp:// og indsæt
> [...]

Nu I er i igang: Kan I hjælpe mig med hvilken URL jeg skal paste i VLC
hvis jeg gerne vil se Forbrydelsen (ikke DR live)?

Når jeg paster den URL som ses i browseren hos dr.dk når jeg ser
forbrydelsen, sker der ikke noget.

Mvh,
Mikkel

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-11-09 21:35

> [...]

> Åben VLC - tryk æble N - se om den står på Netværk - du skal vælge UDP/
> RTP - slet der hvor der står udp:// og indsæt

Kære Thomas og Nils

Tak, nu virker det. Så nu har jeg to muligheder (QT og VLC), og det er
jo godt, hvis den ene går ned

Tak for hjælpen.

--
v.h. Mich

Fra : N/A

Dato : 11-11-09 14:34

Fra : Niller

Dato : 11-11-09 08:19

On 11 Nov., 14:34, Mikkel Moldrup-Lakjer <mik...@fabel.dk> wrote:

> [...]
> hvis jeg gerne vil se Forbrydelsen (ikke DR live)?
>
> Når jeg paster den URL som ses i browseren hos dr.dk når jeg ser

Nuu strammer du den.... ;.))

http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=1268936&odp=true
og vent 30 sek

Nils

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-11-09 17:14

Niller skrev:

> http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=1268936&odp=true
> og vent 30 sek

Fantastisk, det virker! Jeg skulle åbenbart lige have den sidste stump
med, &odp=true, for at det virkede.

Grunden til at jeg var interesseret i VLC til streaming er, at jeg
sidder på en langsom forbindelse og at Windows Media Player ikke længere
kan cache en buffer på mere end 60 sekunder.

Men det kan VLC vist heller ikke. Er der nogen der ved hvad maksimum er?

Eller er der nogen der kender til andre playere med højere maksimum?

Mikkel

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-09 17:18

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
> Men det kan VLC vist heller ikke. Er der nogen der ved hvad maksimum er?
>
> Eller er der nogen der kender til andre playere med højere maksimum?

hvis din forbindelse er langsommere end bitraten på det du streamer så
vil en større buffer aldrig være nok ...

/thomas

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-11-09 17:48

Thomas von Hassel skrev:

> hvis din forbindelse er langsommere end bitraten på det du streamer så
> vil en større buffer aldrig være nok ...

Den gamle Windows Media Player kunne buffe (cache) /hele/ filen (lige
som Youtube i dag), så... Men mindre kan også gøre det. Jo større buffer
jo færre afbrydelser...

Mikkel