Gulvvarmeplader: højde på forskalling?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 08-11-09 19:44

Hej,

Jeg er ved at lægge gulvvarmefordelingsplader ovenpå forskalling. Under
forskalling er der Kerto strøer.

Forskallingen, jeg har fået er 22*100 mm (ifølge faktura) høvlet to kanter +
én side. Jeg måler til 22*95mm.

Jeg tror ikke højden på forskalling er høj nok idet mine pexrør larmer når
jeg går på en gulvplade jeg "forsøgsmæssigt" har lagt på. Problemet ser ud
til at være størst henover strøen.....det betyder vel, at pexrøret ikke
kommer langt nok ned i varmepladen?

Jeg kunne forestille mig at jeg skulle have 25*100mm forskalling (uhøvlet) -
hvad mener I?

Må forskallingen godt være uhøvlet på overfladen under varmepladerne? (så
får jeg de tre millimeter mere)

Nu er al forskallingen lagt - den på de 22mm, og det vil være ærgerligt at
skulle lægge helt nyt (skære til m.v.), men så det gøres ja så må det det
Men kunne jeg eks. lægge en længde pap mellem strø og forskalling for
lige at hæve de der 3mm?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Torben Brøndum

Dato : 08-11-09 19:47

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev

[snip det hele]

....jeg skulle have haft 25*100 forskalling istedet for 22*100mm (22*95)
ikke?

Torben Brøndum

Fra : Keld Nygaard

Dato : 08-11-09 21:11

> [...]
> til at være størst henover strøen.....det betyder vel, at pexrøret ikke

Kan du ikke komme afsted med at fræse / skære 3 mm af strøen der hvor
pexrøret krydser? Det er mange snit, men så slipper du for at skulle brække
forskallingen af igen..

(Strøen skal selvfølgelig have en størrelse hvor den kan tåle at miste 3 mm
uden at blive for svag)

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-11-09 17:00

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle lægge helt nyt (skære til m.v.), men så det gøres ja så må det det
> Men kunne jeg eks. lægge en længde pap mellem strø og forskalling for

Nu har jeg ikke sat mig ind i hvad kravene er til forskallingen, men det er
ikke noget problem at skære en hård masonitplade i strimler og sømme dem med
papsøm ovenpå din forskalling. Masoniten er 2.7 mm, så det er tæt på de 3
mm. :)

- Martin