2 ' Router....
Fra : Jens Harvest

Dato : 08-11-09 22:15

Jeg har fået brebåndstv fra tdc - hvilken har en ip 192.168.1.1 - til denne
vil jeg gerne koble en Zyxel router (hvilken er født med samme ip)
Mine spørsgmål er så :

-Skal jeg vælge en ip til Zyxel som ligger indenfor eller udenfor TDC
box´ens ip register ?
- Bør firwall i Zyxel deaktiveres ?
- Og hvorledes håndterer jeg 2 DHCP ´er - eller skal den ene deaktiveres ?

Med håb om gode bud

Jens

Fra : Jens Harvest

Dato : 08-11-09 22:39

.......Og jeg skulle jo blot have læst lidt videre - Så fandt jeg jo
løsningerne

Fra : John

Dato : 18-11-09 22:06

Hej Jens,

Jeg ville tilslutte Zyxel routeren til TDC routeren og give den
adressen 192.168.1.2 (eller f.eks. 192.168.1.254) det skal bare være
en adresse TDC routeren ikke deler ud i sin dhcp.
Deaktiver dhcp i Zyxel routeren og giv den default gateway
192.168.1.1
Med hensyn til firewall synes jeg absolut du skal slå den til, dog
skal du ikke slå "nat"(Network address translation) til da TDC
routeren allerede "nat'er". Det vil sige du på ydersiden af routeren
kun viser 1 ip adresse uanset hvor mange maskiner der forbindes.

Håber det hjalp lidt på vej

John
Uanset hvad du tror du er, er du altid mere end det

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-11-09 08:04

John skrev:
> [...]
> Med hensyn til firewall synes jeg absolut du skal slå den til, dog
> skal du ikke slå "nat"(Network address translation) til da TDC

Jeg har et lignende setup bestående af ZyXel router/ADSL Modem og en
trådløs linksys router bagefter. Her var det nødvendigt at lave en
statisk rute på ZyXel kassen, for at få den til at sende trafik til
nettet bag Linksys'en når Linksys routeren ikke nattede. (Prøvede at få
RIP til at fungere, men det ville det af ukendte årsager ikke)

- Chano Andersen

Fra : Bjørnar

Dato : 25-12-09 21:01

Hej John

Ville jeg kunne bruge samme fremgangsmåde med D-Link DIR-655?

Mvh. Bjørnar