Fetchmail problem
Fra : Jørn

Dato : 02-08-01 14:48

Jeg sad og legede lidt med fetchmail, og ville forsøge at hente min pop3
ude i byen. Den skrev at de kunne se 3 messages, og at den skippede 3
messages. Nu kan jeg bare ikke hente den vha. mit normale outlook
mailprogram under Windows, men fetchmail siger stadig at den kan se dem.

Den linie jeg kaldte fetchmail med: fetchmail -k -u "username"
mail.domaine.dk

Herefter læste jeg lidt mere i dokumentationen, og fik lavet en
..fetchmailrc med:
poll mail.domaine.dk proto pop3 user "username" pass xxxx is jorn here

Den siger at der ikke er noget, men kalder jeg med den oprindelige linie
(og har fjernet .fetchmailrc) kan den stadig se at der er 3 messages.
Helt præcist:

3 messages (3 seen) for "username" at mail.domaine.dk
skipping message 1 (2821 octets) not flushed
skipping message 2 (1321 octets) not flushed
skipping message 3 (1432 octets) not flushed

Nye mails der sendes, og hente vha. .fetchmailrc filen hentes fint -
bare ikke de tre ...

Please help - hvordan får jeg fat i de tre beskeder - og hvad er der
sket - ligger de allerde et eller andet sted på min Linux box ?

Jørn

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-08-01 15:46

Fra : Jørn

Dato : 02-08-01 16:53

Hvad er den præcise syntaks for .fetchmailrc ?

Jeg har i øjeblikket en .fetchmailrc som:

poll mail.domain.dk proto pop3 user "username" pass xxxx is jorn here

hvordan får jeg fetchall commandoen med - det virker ikke med en "options
fetchall" til sidste.

Jeg har ikke kunne finde den "get all" i Outlook Express.

Jørn

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-08-01 15:47

Fra : lurqa

Dato : 02-08-01 16:05

Hej,
> [...]

> ..fetchmailrc med:
> poll mail.domaine.dk proto pop3 user "username" pass xxxx is jorn here

Så har du bedt fetchmail om at lade downloadede mails ligge på mail
serveren. Sandsynligvis har du allerede fået disse 3 mails ind i din
linux mailbox.

Men du burde kunne køre 'fetchmail -a -K' for at downloade _alle_ mails
og slette downloadede mails.

lurqa

http://www.kandu.dk/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-08-01 17:22

Fra : Preben Traerup

Dato : 03-08-01 10:04

<SNIP>

> OE kan et sted under indstillinger stilles således svjh. Men præcis hvad
> og hvordan ved jeg ikke, da jeg aldrig har brugt OE (og nok heller
> aldrig kommer til det medmindre jeg bliver tvunget).

Jeg mener ,at det hedder noget ala "Get/Download Headers Only", men det er år og
dag siden jeg sidst brugte OE.