Franske skruer M6x140
Fra : Optimus Prime

Dato : 02-11-09 09:12

Findes de? og hvis ja hvor kan de købes?

Mit lokale byggemarked har kun til og med 100mm og de skal helst være
omkring 130mm lange

Fra : Tomas Jensen

Dato : 02-11-09 09:43

Optimus Prime skrev:
> Findes de? og hvis ja hvor kan de købes?
>
> Mit lokale byggemarked har kun til og med 100mm og de skal helst være
> omkring 130mm lange

Så bliver du nok nødt til at gå op på 8 mm

http://www.nettobyg.dk/shop/franske-skruer-1251c2.html

..... med mindre du vil til at skære og svejse

Tomas

Fra : Max

Dato : 02-11-09 09:48

¨Hej

> Mit lokale byggemarked har kun til og med 100mm og de skal helst være
> omkring 130mm lange

De fås nok ikke længere end 120 mm. Men køb noget gevindstang og
så nitte en møtrik på. Skal det være rigtig pænt, så brug en lukket
møtrik.

--
Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-11-09 14:59

"Max" skrev i en meddelelse
> De fås nok ikke længere end 120 mm. Men køb noget gevindstang

Narh - en gevindstang vil mangle spidsen for at blive til en fransk
skrue

http://www.carl-ras.dk/e-shop/soemskruerogbolte/bolte/franskeskruer/franskskruevarmgalv./

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Max

Dato : 02-11-09 15:06

Hej Jan

> Narh - en gevindstang vil mangle spidsen for at blive til en fransk
> skrue

Dooo, du har naturligvis ret, jeg tænkte kun på sekskanthovedet, sorry.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-11-09 19:06

Max wrote:
> Hej Jan

> Dooo, du har naturligvis ret, jeg tænkte kun på sekskanthovedet,
> sorry.

Du skal ikke tænke *på* hovedet, du skal tænke *med* hovedet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 02-11-09 19:33

Hej Erik

> Du skal ikke tænke *på* hovedet, du skal tænke *med* hovedet.

Ja, jeg ved det, men for os der gør det meget, ja der fejles der
ind imellem.

Ps: hvorfor skal jeg altid når jeg svare på dine indlæg skifte
tegnsættet fra vesteuropæisk (windows) til vesteuropæisk (iso)
før jeg kan få sendt svaret ?

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-11-09 19:49

Max wrote:
> [...]
>
> Ps: hvorfor skal jeg altid når jeg svare på dine indlæg skifte
> tegnsættet fra vesteuropæisk (windows) til vesteuropæisk (iso)

Prøv at kontrollere tegnsæt i de forskellige indlæg.

I dit indlæg som jeg svarede på, var der ikke defineret et tegnsæt - og
hvorfor egentlig? *). Så slår WM over i Windows-1252 selvom den ellers
er sat op til at bruge ISO-8859-1 (det er en fejl ved WM som jeg ikke
rigtigt kan gøre noget ved).

Dit senere indlæg er defineret med ISO-8859-1, så jeg tøt vædde ti
stegte rødspætter på at mit svar også kommer frem i ISO-8859-1.

*) Prøv at kontrollere din OE-opsætning i forhold til
http://thomasgmadsen.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix/

Fra : Max

Dato : 02-11-09 20:14

Hej Erik

> Dit senere indlæg er defineret med ISO-8859-1, så jeg tøt vædde ti
> stegte rødspætter på at mit svar også kommer frem i ISO-8859-1.

Det stemmer.

> *) Prøv at kontrollere din OE-opsætning i forhold til
> http://thomasgmadsen.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix/

Sådan er denne maskine opsat, men det tidligere indlæg fra kl 15:05
er skrevet på en anden maskine, så den skal vidst lige checkes.

--
Mvh Max

Fra : CC

Dato : 02-11-09 19:48

"Optimus Prime" skrev i meddelelsen ...
> Findes de? og hvis ja hvor kan de købes?
>
> Mit lokale byggemarked har kun til og med 100mm og de skal helst være
> omkring 130mm lange

Nix - Carl Ras har max. 120 mm. Du skal op i M8x140.
http://www.carl-ras.dk/e-shop/soemskruerogbolte/bolte/franskeskruer/?nav=crumbs
Frem med med et 8 mm bor ...............................

Fra : Dino

Dato : 03-11-09 09:10

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i en meddelelse
> Findes de? og hvis ja hvor kan de købes?
>
> Mit lokale byggemarked har kun til og med 100mm og de skal helst være
> omkring 130mm lange

Franske skruer er bla. normeret i DIN 571 "Sechskant-Holzschraube" el. "Hex
head wood screws".
Jeg har en liggende i A2 rustfri 6x140 så det findes.

Kig på http://heimwerker.shop.ebay.de der kan man sortere sig frem til dem.
Og du kan altså også få dem hos danske leverandører.

Mvh Peter

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-11-09 09:50

Dino skrev:
> [...]
>
> Kig på http://heimwerker.shop.ebay.de der kan man sortere sig frem til dem.
> Og du kan altså også få dem hos danske leverandører.

Super... tak for hjælpen

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-09 21:34

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i en meddelelse
> Findes de? og hvis ja hvor kan de købes?
>
> Mit lokale byggemarked har kun til og med 100mm og de skal helst være
> omkring 130mm lange

OLT.DK
Er din ven
Har op til 6x160
Tror også de sender, ellers så må du skrive, så finder vi ud af noget.
Mvh
Mads