Explorer 8 crasher ved advarsel foroven
Fra : Ulrik Smed

Dato : 31-10-09 11:26

Hej, jeg har en ekstra genstridig særhed på en vens Acer laptop. Når man vil
installere f.eks. Flash Player kommer den sædvanlige besked foroven med
"Denne webside ønsker at installere...". I samme øjeblik man peger på den
(ikke klikker) fryser explorer så man ikke længere kan scrolle. Lidt efter
kommer der enten en drwtsn32 crash eller en "Explorer lukkede siden for at
beskytte...". Har set på forums at det skulle hjælpe at deaktivere
forhindring af datakørsel, men det virker ikke.

Derimod, hvis jeg starter IE8 uden tilføjelsesprogrammer, virker det.
Og start i fejlsikret med net, virker.
Fjerne IE8 og kører med IE7 virker også.

Det virker ikke hvis jeg disabler alle tjenester og programmer i msconfig
(undtagen dem der skal til for at nettet virker).
Har scannet virus med disken på en anden maskine, med AVG og MBAM, og på
maskinen selv med Avast. Intet fundet.

Problemet opstod for nogle måneder siden, efter en oprydning. Office havde
fyldt Windows/Install mappen med fejlede opdateringer så harddisken til
sidst var fuld. Det fik jeg ordnet og ryddet op. En anden særhed er at Acers
screensaver også er holdt op med at virke, men det var et mindre problem,
den slog jeg bare fra.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark