|
| Vista og service pack 2 - problemer ?? Fra : Erik Greve |
Dato : 21-10-09 16:53 |
|
Jeg har netop installeret Vista service pack 1 og ville egentlig også have
service pack 2, men jeg stødte på flere advarsler om at service pack 2
gav problemer i Vista ( home premium ).
Er der nogen, der ved noget om disse problemer - advarslerne var vist
lidt gamle.
Venlig hilsen
Erik Greve
| |
Ole C (21-10-2009)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 21-10-09 18:23 |
|
Erik Greve skrev blandt andet:
> Jeg har netop installeret Vista service pack 1 og ville egentlig også
> have service pack 2, men jeg stødte på flere advarsler om at service
> pack 2 gav problemer i Vista ( home premium ).
>
> Er der nogen, der ved noget om disse problemer - advarslerne var vist
> lidt gamle.
- og sikkert stærkt overdrevne
Installér du trygt SP2 - den kan af-installeres igen, hvis du mod
forventning skulle få problemer.
--
vh
Ole C
| |
Åge Halldorsson (21-10-2009)
| Kommentar Fra : Åge Halldorsson |
Dato : 21-10-09 19:12 |
|
"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i meddelelsen
news:4adf2f14$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har netop installeret Vista service pack 1 og ville egentlig også have
> service pack 2, men jeg stødte på flere advarsler om at service pack 2
> gav problemer i Vista ( home premium ).
>
> Er der nogen, der ved noget om disse problemer - advarslerne var vist
> lidt gamle.
Jeg har Vista home premium og service pack 2. Der er ingen problemer.
Hilsen Åge
| |
Leif (21-10-2009)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 21-10-09 22:04 |
|
"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i meddelelsen
news:4adf2f14$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har netop installeret Vista service pack 1 og ville egentlig også have
> service pack 2, men jeg stødte på flere advarsler om at service pack 2
> gav problemer i Vista ( home premium ).
>
> Er der nogen, der ved noget om disse problemer - advarslerne var vist
> lidt gamle.
>
> Venlig hilsen
> Erik Greve
>
Jeg har også opdateret, men med store problemer efterflg.
Kommer nu og siger min Vista er en kopi. Kan ikke aktiveres mere.
Koden der tilsendes er ikke brugbar. Har forsøgt 5 gange med samme
kedelige resultat.
Har kontaktet Microsoft, der har set på sagen og udbedt sig flere
oplysninger via et tilsendt program - dog uden succes.
Har nu på 4. uge de samme problemer, der er udvidet til ikke at køre
i administrator mode.
Det er en HP oem installation, så den er org. nok. Men da jeg ingen
dvd har kan jeg ikke lige sådan reparere. Har selvfølgelig lavet de
der genindstallereingsskiver, men vi lkun bruge dem som sidste udvej.
Mvh, Leif
Der stadig afventer Microsofts respons...
| |
Chano Andersen (21-10-2009)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 21-10-09 23:59 |
|
Leif skrev:
> Det er en HP oem installation, så den er org. nok. Men da jeg ingen
> dvd har kan jeg ikke lige sådan reparere. Har selvfølgelig lavet de
> der genindstallereingsskiver, men vi lkun bruge dem som sidste udvej.
>
> Der stadig afventer Microsofts respons...
Jeg undre mig over, at du har kontaktet Microsoft. OEM reglerne siger
KLART at det er OEM producenten der står med supportbyrden (Og som så
kan kontakte MS om nødvendigt). Har du forsøgt at henvende dig til HP om
problemet?
- Chano Klinck Andersen
| |
Leif (22-10-2009)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 22-10-09 05:25 |
|
"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen
news:4adf9222$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> Leif skrev:
>
>> Det er en HP oem installation, så den er org. nok. Men da jeg ingen
>> dvd har kan jeg ikke lige sådan reparere. Har selvfølgelig lavet de
>> der genindstallereingsskiver, men vi lkun bruge dem som sidste udvej.
>>
>> Der stadig afventer Microsofts respons...
>
> Jeg undre mig over, at du har kontaktet Microsoft. OEM reglerne siger KLART at det er OEM
> producenten der står med supportbyrden (Og som så kan kontakte MS om nødvendigt). Har du forsøgt
> at henvende dig til HP om problemet?
>
> - Chano Klinck Andersen
Det har jeg og blev henvist til et andet firma, der ville have 4.80kr per minut
for at hjælpe. Et 90 nummer.
Microsoft er rare og flinke, så det skal nok komme - de har aldrig haft den
fejl før, så de er selv interesserede i sagen.
/Leif
| |
Chano Andersen (22-10-2009)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 22-10-09 06:54 |
|
Leif skrev:
> Det har jeg og blev henvist til et andet firma, der ville have 4.80kr
> per minut
> for at hjælpe. Et 90 nummer.
Jeg går ud fra, at du også meddelte dette til MS, da du var igang? ;)
> Microsoft er rare og flinke, så det skal nok komme - de har aldrig haft den
> fejl før, så de er selv interesserede i sagen.
Ingen tvivl om at de sikkert er flinke, og måske har interesse i sagen,
men det er stadig HP der officielt har support opgaven.
- Chano Andersen
| |
Erik Greve (22-10-2009)
| Kommentar Fra : Erik Greve |
Dato : 22-10-09 06:17 |
|
Jeg har nu opdateret til SP2 - jeg tog chancen - indtil nu ser det kun ud
til at
programmerne afvikles hurtigere, jeg er ikke stødt på problemer.
Tak for svar.
Venlig hilsen
Erik Greve
"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
news:4adf772e$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i meddelelsen
> news:4adf2f14$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jeg har netop installeret Vista service pack 1 og ville egentlig også
>> have
>> service pack 2, men jeg stødte på flere advarsler om at service pack 2
>> gav problemer i Vista ( home premium ).
>>
>> Er der nogen, der ved noget om disse problemer - advarslerne var vist
>> lidt gamle.
>>
>> Venlig hilsen
>> Erik Greve
>>
>
>
> Jeg har også opdateret, men med store problemer efterflg.
>
> Kommer nu og siger min Vista er en kopi. Kan ikke aktiveres mere.
> Koden der tilsendes er ikke brugbar. Har forsøgt 5 gange med samme
> kedelige resultat.
> Har kontaktet Microsoft, der har set på sagen og udbedt sig flere
> oplysninger via et tilsendt program - dog uden succes.
> Har nu på 4. uge de samme problemer, der er udvidet til ikke at køre
> i administrator mode.
>
> Det er en HP oem installation, så den er org. nok. Men da jeg ingen
> dvd har kan jeg ikke lige sådan reparere. Har selvfølgelig lavet de
> der genindstallereingsskiver, men vi lkun bruge dem som sidste udvej.
>
> Mvh, Leif
> Der stadig afventer Microsofts respons...
>
>
>
| |
|
|