/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Programvinduet (itunes) for stort til skær~
Fra : jagge


Dato : 21-10-09 21:30

Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
er for stort til skærmen på min macbook.

Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??

MVH

Jakob

 
 
Erik Richard Sørense~ (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-10-09 22:39


jagge wrote:
> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
> er for stort til skærmen på min macbook.
>
> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??

Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
kan du få fat i zoomfeltet...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-10-09 22:45

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> jagge wrote:
> > Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
> > netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
> > er for stort til skærmen på min macbook.
> >
> > Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
> > mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
>
> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
> kan du få fat i zoomfeltet...
>

nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
mini playeren ...


/thomas

Erik Richard Sørense~ (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-10-09 22:53


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> jagge wrote:
>>> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
>>> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
>>> er for stort til skærmen på min macbook.
>>>
>>> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
>>> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
>> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
>> kan du få fat i zoomfeltet...
>
> nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
> mini playeren ...

Det er da ret irriterende, det ikke er samme i alle vinduer. - Jeg
gik da ud fra, det var ens... - Jeg bruger iTunes så lidt, at jeg aldrig
har brugt miniplayeren...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-10-09 23:02

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> jagge wrote:
> >>> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
> >>> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
> >>> er for stort til skærmen på min macbook.
> >>>
> >>> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
> >>> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
> >> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
> >> kan du få fat i zoomfeltet...
> >
> > nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
> > mini playeren ...
>
> Det er da ret irriterende, det ikke er samme i alle vinduer. - Jeg
> gik da ud fra, det var ens... - Jeg bruger iTunes så lidt, at jeg aldrig
> har brugt miniplayeren...

det er kun i iTunes den "feature" findes ...

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 21-10-09 22:54

Thomas von Hassel skrev:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> jagge wrote:
>>> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
>>> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
>>> er for stort til skærmen på min macbook.
>>>
>>> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
>>> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
>> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
>> kan du få fat i zoomfeltet...
>>
>
> nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
> mini playeren ...

Dne der fandt på den funktionalitet i stedet for at lave en Mini-player
knap, står altså til rigtigt mange tamp i min verden.

Knække standardfunktionalitet i et kerneprodukt, fy.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-10-09 23:01

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >
> >> jagge wrote:
> >>> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
> >>> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
> >>> er for stort til skærmen på min macbook.
> >>>
> >>> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
> >>> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
> >> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
> >> kan du få fat i zoomfeltet...
> >>
> >
> > nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
> > mini playeren ...
>
> Dne der fandt på den funktionalitet i stedet for at lave en Mini-player
> knap, står altså til rigtigt mange tamp i min verden.
>
> Knække standardfunktionalitet i et kerneprodukt, fy.


faktisk ændrede de det til std. funktionen i iTunes 9.0 men fik så mange
tæsk at de ændrede den tilbage til den "forkerte" måde i 9.0.1

/thomas


Thorbjørn Ravn Ander~ (22-10-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 22-10-09 19:06

Thomas von Hassel skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Thomas von Hassel skrev:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>
>>>> jagge wrote:
>>>>> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
>>>>> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
>>>>> er for stort til skærmen på min macbook.
>>>>>
>>>>> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
>>>>> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
>>>> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
>>>> kan du få fat i zoomfeltet...
>>>>
>>> nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
>>> mini playeren ...
>> Dne der fandt på den funktionalitet i stedet for at lave en Mini-player
>> knap, står altså til rigtigt mange tamp i min verden.
>>
>> Knække standardfunktionalitet i et kerneprodukt, fy.
>
>
> faktisk ændrede de det til std. funktionen i iTunes 9.0 men fik så mange
> tæsk at de ændrede den tilbage til den "forkerte" måde i 9.0.1

Se, HER kunne de lære af Open Source folket. Hvis nok brokker sig
indfører man bare en checkboks i indstillingspanelet.

Erik, vil du ikke godt udnytte dine mange ADC-og-andre forbindelser til
at kanalisere lidt målrettet brok hen til beslutningstagerne. Nu kan du
jo se der kom FireWire tilbage på MacBook'en :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (22-10-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-10-09 19:10

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Thomas von Hassel skrev:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>
> >>>> jagge wrote:
> >>>>> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
> >>>>> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
> >>>>> er for stort til skærmen på min macbook.
> >>>>>
> >>>>> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
> >>>>> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
> >>>> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
> >>>> kan du få fat i zoomfeltet...
> >>>>
> >>> nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
> >>> mini playeren ...
> >> Dne der fandt på den funktionalitet i stedet for at lave en Mini-player
> >> knap, står altså til rigtigt mange tamp i min verden.
> >>
> >> Knække standardfunktionalitet i et kerneprodukt, fy.
> >
> >
> > faktisk ændrede de det til std. funktionen i iTunes 9.0 men fik så mange
> > tæsk at de ændrede den tilbage til den "forkerte" måde i 9.0.1
>
> Se, HER kunne de lære af Open Source folket. Hvis nok brokker sig
> indfører man bare en checkboks i indstillingspanelet.
>
> Erik, vil du ikke godt udnytte dine mange ADC-og-andre forbindelser til
> at kanalisere lidt målrettet brok hen til beslutningstagerne. Nu kan du
> jo se der kom FireWire tilbage på MacBook'en :)

faktisk er der ikke firewire på den nye platsik-unibody macbooks .. "let
the whining begin."

/thomas


Thorbjørn Ravn Ander~ (22-10-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 22-10-09 20:45

Thomas von Hassel skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Thomas von Hassel skrev:
>>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Thomas von Hassel skrev:
>>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>>
>>>>>> jagge wrote:
>>>>>>> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
>>>>>>> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
>>>>>>> er for stort til skærmen på min macbook.
>>>>>>>
>>>>>>> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
>>>>>>> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
>>>>>> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
>>>>>> kan du få fat i zoomfeltet...
>>>>>>
>>>>> nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
>>>>> mini playeren ...
>>>> Dne der fandt på den funktionalitet i stedet for at lave en Mini-player
>>>> knap, står altså til rigtigt mange tamp i min verden.
>>>>
>>>> Knække standardfunktionalitet i et kerneprodukt, fy.
>>>
>>> faktisk ændrede de det til std. funktionen i iTunes 9.0 men fik så mange
>>> tæsk at de ændrede den tilbage til den "forkerte" måde i 9.0.1
>> Se, HER kunne de lære af Open Source folket. Hvis nok brokker sig
>> indfører man bare en checkboks i indstillingspanelet.
>>
>> Erik, vil du ikke godt udnytte dine mange ADC-og-andre forbindelser til
>> at kanalisere lidt målrettet brok hen til beslutningstagerne. Nu kan du
>> jo se der kom FireWire tilbage på MacBook'en :)
>
> faktisk er der ikke firewire på den nye platsik-unibody macbooks .. "let
> the whining begin."

Tys. Jeg ventede på at Erik selv opdagede det :D

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (22-10-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 22-10-09 22:43


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Thomas von Hassel skrev:
>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>> Se, HER kunne de lære af Open Source folket. Hvis nok brokker sig
>>> indfører man bare en checkboks i indstillingspanelet.
>>>
>>> Erik, vil du ikke godt udnytte dine mange ADC-og-andre forbindelser til
>>> at kanalisere lidt målrettet brok hen til beslutningstagerne. Nu kan du
>>> jo se der kom FireWire tilbage på MacBook'en :)
>>
>> faktisk er der ikke firewire på den nye platsik-unibody macbooks .. "let
>> the whining begin."
>
> Tys. Jeg ventede på at Erik selv opdagede det :D

Det har jeg vidst lige siden, den blev annonceret, men jeg har ikke
orket at sige/skrive noget.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 25-10-09 10:51

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> > Thomas von Hassel skrev:
> >> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >>> Se, HER kunne de lære af Open Source folket. Hvis nok brokker sig
> >>> indfører man bare en checkboks i indstillingspanelet.
> >>>
> >>> Erik, vil du ikke godt udnytte dine mange ADC-og-andre forbindelser til
> >>> at kanalisere lidt målrettet brok hen til beslutningstagerne. Nu kan du
> >>> jo se der kom FireWire tilbage på MacBook'en :)
> >>
> >> faktisk er der ikke firewire på den nye platsik-unibody macbooks .. "let
> >> the whining begin."
> >
> > Tys. Jeg ventede på at Erik selv opdagede det :D
>
> Det har jeg vidst lige siden, den blev annonceret, men jeg har ikke
> orket at sige/skrive noget.

Men nu kan man da få en 13" bærbar Mac med FireWire. Var det ikke det,
folk brokkede sig over? Den koster kr. 8.900,-, så man kan jo ikke sige,
at den er dyr.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Morten Lind (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-10-09 13:18

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Den koster kr. 8.900,-, så man kan jo ikke sige,
> at den er dyr.

Næeh, det kan man vel ikke

Bortset fra, at kr.: 8.900,- er det samme som et månedsbudget for en
enlig forsørger uden arbejde og med eventuelle børn.

Arbejdsløshedsunderstøttelsen er stort 14.000.- kr./md.

Efter skat er der de omtalte ca. ni/ti-tusinde tilbage.

Husleje i alment byggeri er cirka 8.000,- kr./md.

Der resterer så omkring kr.: 1.500,- til mad, fritidsaktiviteter,
busbilletter, licens, forsikringer, cykler, tøj, klipning(?), lejrskole,
biograf(?), computer og alt det andet, der skal få hverdagen til at
hænge sammen.

Jeg tror, den er for dyr for de fleste.(?) (Jeg ved godt, at der er
tilskudsmuligheder til f.eks. huslejen, men økonomien er stram
alligevel).

Tsk, tsk....

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Thorbjørn Ravn Ander~ (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 25-10-09 13:39

Morten Lind skrev:
> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
>> Den koster kr. 8.900,-, så man kan jo ikke sige,
>> at den er dyr.
>
> Næeh, det kan man vel ikke


> Jeg tror, den er for dyr for de fleste.(?) (Jeg ved godt, at der er
> tilskudsmuligheder til f.eks. huslejen, men økonomien er stram
> alligevel).

Det er kun en trediedel af hvad din G5'er kostede. Så er den da billig.

Husk også at Henrik har en familie med to arbejdende voksne som begge
har skæve vagter, og som har måtte studere i årevis. Det er ikke
nødvendigtvis at foretrække fremfor en livslang indtægt som arbejder.


--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-10-09 14:05

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> >> Den koster kr. 8.900,-, så man kan jo ikke sige,
> >> at den er dyr.

> > Næeh, det kan man vel ikke

> > Jeg tror, den er for dyr for de fleste.(?) (Jeg ved godt, at der er
> > tilskudsmuligheder til f.eks. huslejen, men økonomien er stram
> > alligevel).

> Det er kun en trediedel af hvad din G5'er kostede. Så er den da billig.

Hvilket jeg også begyndte med at sige

> Husk også at Henrik har en familie med to arbejdende voksne som begge
> har skæve vagter, og som har måtte studere i årevis.

Ja, men min kommentar refererede ikke til Henrik, men til oplevelsen af
det virkelige samfund som helhed, overordnet set

> Det er ikke
> nødvendigtvis at foretrække fremfor en livslang indtægt som arbejder.

Enig

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Thorbjørn Ravn Ander~ (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 25-10-09 15:12

Morten Lind skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>>>> Den koster kr. 8.900,-, så man kan jo ikke sige,
>>>> at den er dyr.
>
>>> Næeh, det kan man vel ikke
>
>>> Jeg tror, den er for dyr for de fleste.(?) (Jeg ved godt, at der er
>>> tilskudsmuligheder til f.eks. huslejen, men økonomien er stram
>>> alligevel).
>
>> Det er kun en trediedel af hvad din G5'er kostede. Så er den da billig.
>
> Hvilket jeg også begyndte med at sige

Det virkede ikke just som det kom fra hjertet.

>> Husk også at Henrik har en familie med to arbejdende voksne som begge
>> har skæve vagter, og som har måtte studere i årevis.
>
> Ja, men min kommentar refererede ikke til Henrik, men til oplevelsen af
> det virkelige samfund som helhed, overordnet set

Nåh, dem der IKKE har Mac'er?



>> Det er ikke
>> nødvendigtvis at foretrække fremfor en livslang indtægt som arbejder.
>
> Enig

Når du nu har det så meget bedre end Henrik, kan du så ikke unde ham
OGSÅ at have råd til at give sine unger en Mac hver?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-10-09 17:39

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> >> Det er kun en trediedel af hvad din G5'er kostede. Så er den da billig.

> > Hvilket jeg også begyndte med at sige
>
> Det virkede ikke just som det kom fra hjertet.

Hmm...what to do?

> >> Husk også at Henrik har en familie med to arbejdende voksne som begge
> >> har skæve vagter, og som har måtte studere i årevis.

> > Ja, men min kommentar refererede ikke til Henrik, men til oplevelsen af
> > det virkelige samfund som helhed, overordnet set

> Nåh, dem der IKKE har Mac'er?

Ja, ja )))

> >> Det er ikke
> >> nødvendigtvis at foretrække fremfor en livslang indtægt som arbejder.
> >
> > Enig

> Når du nu har det så meget bedre end Henrik, kan du så ikke unde ham
> OGSÅ at have råd til at give sine unger en Mac hver?

Jeg under skam Henrik(& alle andre) det bedste, han/de kunne tænke sig.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Henrik Münster (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 26-10-09 06:01

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Den koster kr. 8.900,-, så man kan jo ikke sige,
> > at den er dyr.
>
> Næeh, det kan man vel ikke
>
> Bortset fra, at kr.: 8.900,- er det samme som et månedsbudget for en
> enlig forsørger uden arbejde og med eventuelle børn.
>
> Arbejdsløshedsunderstøttelsen er stort 14.000.- kr./md.
>
> Efter skat er der de omtalte ca. ni/ti-tusinde tilbage.
>
> Husleje i alment byggeri er cirka 8.000,- kr./md.
>
> Der resterer så omkring kr.: 1.500,- til mad, fritidsaktiviteter,
> busbilletter, licens, forsikringer, cykler, tøj, klipning(?), lejrskole,
> biograf(?), computer og alt det andet, der skal få hverdagen til at
> hænge sammen.
>
> Jeg tror, den er for dyr for de fleste.(?) (Jeg ved godt, at der er
> tilskudsmuligheder til f.eks. huslejen, men økonomien er stram
> alligevel).

Jeg ved det godt. Jeg bedømmer prisen i forhold til, hvad computere
normalt og Mac i særdeleshed koster. Jeg ved godt, at der er kommet
ekstremt billige computere, men ellers er det jo ikke længe siden,
priserne kom under kr. 10.000,-.
Priser skal jo ses i lyset af, hvad man er vant til, at det
pågældende produkt koster. En ny bil til kr. 80.000,- ville jo være
meget billigt, men det er ti gange så meget om den omtalte computer.
Omvendt kan man få en rigtig lækker Montblanc fyldepen til kr. 2.500,-.
Dem står folk jo ikke ligefrem i kø for at købe, selv om de er meget
billigere end computere. I forhold til den normale pris for en pen, er
den nemlig meget dyr.
Så jeg ved godt, at den almindelige dansker ikke bare lige kan
købe sådan en computer uden at planlægge det og spare op. Jeg tænkte
mere på de mere eller mindre halvprofessionelle brugere her og andre
steder, der har klaget over, at MacBook mangler FireWire. Deres argument
var ikke så meget prisen, men mere at de ville have en lille 13" med
FireWire. Det kan de få nu, og prisen kan ikke være afgørende, da den
ligger et passende stykke under den 15", nogle åbenbart finder for stor.
Det var jo noget andet, hvis Apple have lavet en luksus-bærbar til kr.
25.000,-. Så kunne man jo brokke sig over, at der ikke var en lille
bærbar med FireWire til en rimelig pris.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Morten Lind (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 26-10-09 18:18

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Den koster kr. 8.900,-, så man kan jo ikke sige,
> > > at den er dyr.
> >
> > Næeh, det kan man vel ikke
> >
> > Bortset fra, at kr.: 8.900,- er det samme som et månedsbudget for en
> > enlig forsørger uden arbejde og med eventuelle børn.
> >
> > Arbejdsløshedsunderstøttelsen er stort 14.000.- kr./md.
> >
> > Efter skat er der de omtalte ca. ni/ti-tusinde tilbage.
> >
> > Husleje i alment byggeri er cirka 8.000,- kr./md.
> >
> > Der resterer så omkring kr.: 1.500,- til mad, fritidsaktiviteter,
> > busbilletter, licens, forsikringer, cykler, tøj, klipning(?), lejrskole,
> > biograf(?), computer og alt det andet, der skal få hverdagen til at
> > hænge sammen.
> >
> > Jeg tror, den er for dyr for de fleste.(?) (Jeg ved godt, at der er
> > tilskudsmuligheder til f.eks. huslejen, men økonomien er stram
> > alligevel).
>
> Jeg ved det godt. Jeg bedømmer prisen i forhold til, hvad computere
> normalt og Mac i særdeleshed koster. Jeg ved godt, at der er kommet
> ekstremt billige computere, men ellers er det jo ikke længe siden,
> priserne kom under kr. 10.000,-.
> Priser skal jo ses i lyset af, hvad man er vant til, at det
> pågældende produkt koster. En ny bil til kr. 80.000,- ville jo være
> meget billigt, men det er ti gange så meget om den omtalte computer.
> Omvendt kan man få en rigtig lækker Montblanc fyldepen til kr. 2.500,-.
> Dem står folk jo ikke ligefrem i kø for at købe, selv om de er meget
> billigere end computere. I forhold til den normale pris for en pen, er
> den nemlig meget dyr.
> Så jeg ved godt, at den almindelige dansker ikke bare lige kan
> købe sådan en computer uden at planlægge det og spare op. Jeg tænkte
> mere på de mere eller mindre halvprofessionelle brugere her og andre
> steder, der har klaget over, at MacBook mangler FireWire. Deres argument
> var ikke så meget prisen, men mere at de ville have en lille 13" med
> FireWire. Det kan de få nu, og prisen kan ikke være afgørende, da den
> ligger et passende stykke under den 15", nogle åbenbart finder for stor.
> Det var jo noget andet, hvis Apple have lavet en luksus-bærbar til kr.
> 25.000,-. Så kunne man jo brokke sig over, at der ikke var en lille
> bærbar med FireWire til en rimelig pris.

Jo, jo, Henrik - jeg er meget enig med dig, og det er ikke dig, jeg er
efter.

Dine indlæg, artikler og meninger er dine i din verden - og det synes
jeg er godt. Jeg vil blot gerne stille "ting" i relief, hvilket jeg
mægtigt gerne benytter dine indlæg til - og tak for det

M., der har har en Mont Blanc fyldepen fra 1967(da jeg blev firmet), der
stadig skriver
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (26-10-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 26-10-09 19:34

Morten Lind skrev:
> Jo, jo, Henrik - jeg er meget enig med dig, og det er ikke dig, jeg er
> efter.

Hvem så, hva' hva' hva'?


> M., der har har en Mont Blanc fyldepen fra 1967(da jeg blev firmet), der
> stadig skriver

Spørgsmålet er om du har nænnet at fylde blæk på siden, eller om blæk
godtnok er dyrt
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (22-10-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 22-10-09 22:41


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Thomas von Hassel skrev:
>> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>>> Thomas von Hassel skrev:
>>>> nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
>>>> mini playeren ...
>>> Dne der fandt på den funktionalitet i stedet for at lave en Mini-player
>>> knap, står altså til rigtigt mange tamp i min verden.
>>>
>>> Knække standardfunktionalitet i et kerneprodukt, fy.
>>
>> faktisk ændrede de det til std. funktionen i iTunes 9.0 men fik så mange
>> tæsk at de ændrede den tilbage til den "forkerte" måde i 9.0.1
>
> Se, HER kunne de lære af Open Source folket. Hvis nok brokker sig
> indfører man bare en checkboks i indstillingspanelet.

Ja, og Apple er ikke engang konsekvente her... I Windows versionen af
iTunes fungerer den midterste knap, som man forventer det af en 'resize
button'....

> Erik, vil du ikke godt udnytte dine mange ADC-og-andre forbindelser til
> at kanalisere lidt målrettet brok hen til beslutningstagerne. Nu kan du
> jo se der kom FireWire tilbage på MacBook'en :)

Tja, så længe det varede... - Den nye 13" har ingen FW.... Og hvad angår
mine kontakter til Apples udviklingsgruppe, så begrænser den sig til Mac
og handicappedes brug af Mac.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (25-10-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 25-10-09 10:51

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel skrev:
> > > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> > >
> > >> jagge wrote:
> > >>> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
> > >>> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
> > >>> er for stort til skærmen på min macbook.
> > >>>
> > >>> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
> > >>> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
> > >> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
> > >> kan du få fat i zoomfeltet...
> > >>
> > >
> > > nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
> > > mini playeren ...

Virkede det egentlig før iTunes 9? Før var der mange, der klagede over
problemet, og jeg så aldrig nogen løsning.

> > Dne der fandt på den funktionalitet i stedet for at lave en Mini-player
> > knap, står altså til rigtigt mange tamp i min verden.
> >
> > Knække standardfunktionalitet i et kerneprodukt, fy.
>
>
> faktisk ændrede de det til std. funktionen i iTunes 9.0 men fik så mange
> tæsk at de ændrede den tilbage til den "forkerte" måde i 9.0.1

Aha. Jeg synes også nok, der var noget, der var lavet om, og så var det
det pludselig ikke alligevel.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (21-10-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-10-09 23:04


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Thomas von Hassel skrev:
>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>> jagge wrote:
>>>> Et ret irreterende problem der sikkert findes en løsning på. Jeg er
>>>> netop gået igang med at synce min iphone med itunes, MEN itunes vinduet
>>>> er for stort til skærmen på min macbook.
>>>>
>>>> Det er så stort at jeg ikke kan få fat i nederste bjælke og gøre det
>>>> mindre og jeg misser nogle menuer i højre side. Hvad gør man ??
>>> Trykker på den grønne knap, så 'maksimerer' den til skærmstørrelse, så
>>> kan du få fat i zoomfeltet...
>>>
>>
>> nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
>> mini playeren ...
>
> Dne der fandt på den funktionalitet i stedet for at lave en Mini-player
> knap, står altså til rigtigt mange tamp i min verden.
>
> Knække standardfunktionalitet i et kerneprodukt, fy.

Enig! - men han bor nok ikke i Tamp(a).

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

KentBM (21-10-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 21-10-09 23:11

Thomas von Hassel skrev:
> nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
> mini playeren ...
Men efter Sne Leopard er kommet vil et klik give miniplayer og et tryk
mere iTunes maksimeret til skærmen.

I modsætning til i Leopard, hvor det var umuligt at få rettet iTunes til
når den nu var for stor.

--

Kent

jagge (22-10-2009)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 22-10-09 12:45

KentBM <kentF_JERNMagnussen@hotmail.com> wrote:

> Men efter Sne Leopard er kommet vil et klik give miniplayer og et tryk
> mere iTunes maksimeret til skærmen.
>
> I modsætning til i Leopard, hvor det var umuligt at få rettet iTunes til
> når den nu var for stor.

Nu er det jo leopard jeg er i :0(, nå jeg prøver thomas trick.

MVH

Jakob

KentBM (29-10-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 29-10-09 12:54

KentBM skrev:
> Thomas von Hassel skrev:
>> nej ... ALT+klik giver den ønskede funktion ... uden ALT får du bare
>> mini playeren ...
> Men efter Sne Leopard er kommet vil et klik give miniplayer og et tryk
> mere iTunes maksimeret til skærmen.
Og det var så alligevel ikke rigtigt har jeg lige konstanteret. Men godt
at rådet om alt + klik kom frem.

--

Kent

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste