Ny Firewire 1T HD ?
Fra : BirgerB.

Dato : 19-10-09 07:58

Hej.

Et problem:

Ny Firewire 1T Harddisk ønskes. Det vil sige, har fået en WD "My Book".
Den siger ikke ret meget. Det er et plus.

Engang imellem siger den for lidt. Den vil ikke "mounte" uden at jeg
skal lukke ned og starte igen. Det er noget møg.

Skal den tilbage igen eller sagt på en anden måde. Skal jeg finde noget
andet end WD. Hvad er stabilt??

--
BirgerB.
http://www.webfoto-interaktiv.dk/

Fra : Morten Lind

Dato : 19-10-09 14:55

BirgerB. <usenet_xpam@webfoto-interaktiv.invalid> wrote:

> Skal jeg finde noget
> andet end WD.

Næeh.

> Hvad er stabilt??

WD.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : BirgerB.

Dato : 19-10-09 15:14

In article <1j7uc4i.1ubw7h0jq5ym0N%mortenlind@gmail.com>,
mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Næeh.

> WD.
>
> M.

Ja, tak for svar Morten.
Hvad er stabilt?
Nå, jeg har "moret" mig hele dagen, og tror nu at det er et kabelfejl
der driller. Nyt firewire kabel skal købes og testest, for lige nu er
det som at langtids-testes trafikfyr for stabilitet ;)
Nu-
Næ,
Nu-
Næ,

Jeg vil a'

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-09 15:27

BirgerB. wrote:

> [...]
> der driller. Nyt firewire kabel skal købes og testest, for lige nu er
> det som at langtids-testes trafikfyr for stabilitet ;)

Kabelfejl var også min første tanke, men det kan selvfølgelig være en
periodisk fejl i selve FW bridgen, men jeg tror det nu ikke, siden den
jo forsvinder igen ved genstart.

- Bruger du 10.5.x eller 10.6.x? - Der har jo været rapporter ude om, at
nogle modeller mister Firewire ved 10.6, men det skulle være rettet igen
med 10.6.1

Hvad disk angår, hvis såfremt i frald medmindre om, at det skulle være
den, der er noget galt med, - så vil jeg også sige WD, hvis det skal
være en færdig løsning. - Ellers vil jeg sige en Weiland
FW/400/800/eSATA ekstern boks + en Seagate eller WD disk. - Samlet pris
på den løsning vil være ca. det samme som en færdig løsning...

mvh. Erik Richard

Rgds. Erik Richard Sørensen mac-manNOSP@Mstofanet.dk
NisusWriter Pro - www.nisus.com OpenOffice - www.openoffice.org
The Future In Multi Lingual & Modern Textprocessing

Fra : BirgerB.

Dato : 19-10-09 17:57

In article <4adc7742$0$6471$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,

> [...]
> FW/400/800/eSATA ekstern boks + en Seagate eller WD disk. - Samlet pris
> på den løsning vil være ca. det samme som en færdig løsning...

Hej Erik.

10.5.x på denne maskine.

Men nu prøver jeg en tur i fryseren med kablet, for problemet er værst
om morgenen.
Så nu håber jeg, at kablet kan blive enig med sig selv, om det virker
eller ikke.
Men det er nu nok det, for det er det medfølgende kabel er samme alder
som den nye firewire HD.
Jeg skal huske at skrive her hvad løsningen ender med.

Fra : BirgerB.

Dato : 24-10-09 12:50

In article <usenet_xpam-31F3D5.18565419102009@dtext.news.tele.dk>,
> [...]

> som den nye firewire HD.

> Jeg skal huske at skrive her hvad løsningen ender med.

Med skam at melde: Det ser ud til at være en "fejl 40".

Hvis jeg husker, at fjerne denne firewire disk fra skrivebordet, inden
jeg lukker maskinen ned, så virker det fint, med både gamle og nye
kabler kolde eller ikke.

Jeg har flere firewire diske af div. mærker, og de er totalt ligeglade
om jeg fjerner dem, inden jeg lukker ned. De starter fint op næste gang,
maskinen starter. Deraf den dårlige vane jeg har fået. Det rigtige måde
er jo nok at fjerne dem fra skrivebordet. Hvad gør I?.

Men tak for hjælp....

Hilsen BirgerB.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-10-09 13:45

BirgerB. wrote:

> [...]
> maskinen starter. Deraf den dårlige vane jeg har fået. Det rigtige måde
> er jo nok at fjerne dem fra skrivebordet. Hvad gør I?.

Jeg véd nu ikke, om det er den gængse 'fejl 40', - men et eller andet er
der altså galt... Jeg har _aldrig_ unmounted en disk, før nedlukning -
hverken SCSI, USB eller FW [undt. USB sticks.], og det har fungeret
fint på samtlige mine maskiner helt tilbage fra en gl. PM7200 med ekstra
USB/FW PCI kort....

Kommer lige til at se, du da ikke har nævnt, hvilken Mac, du bruger... -
Det kan jo altså også være en eller anden fejl i den FW chip, der sidder
i selve computeren...

mvh. Erik Richard