Opdatering uden password?
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 18-10-09 20:11

Jeg har oplevet i dag at da jeg kørte opdatering på 2 af mine Mac's der
bad den ikke om password i forbindelse med at der blev installeret
opdatering til iMovie???

Jeg køre 10.6.1!!!

Henrik

Fra : Jesper

Dato : 18-10-09 20:50

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Jeg har oplevet i dag at da jeg kørte opdatering på 2 af mine Mac's der
> bad den ikke om password i forbindelse med at der blev installeret
> [...]

Det skulle den også kun bede om, når det er købe-opdateringer det drejer
sig om.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 17:57

> Det skulle den også kun bede om, når det er købe-opdateringer det drejer
> sig om.

sludder ... password er nødvendigt hvis der skal opdateres system filer
.... det har intet med "købe-opdateringer" at gøre...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-09 19:40

> sludder ... password er nødvendigt hvis der skal opdateres system filer
> ... det har intet med "købe-opdateringer" at gøre...

OK, men den beder altså ikke om password, når opdateringen til iMovie
bliver installeret. Jeg studsede også over det på vores computere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 20:05

> OK, men den beder altså ikke om password, når opdateringen til iMovie
> bliver installeret. Jeg studsede også over det på vores computere.

fordi den ikke piller ved systemfiler åbenbart ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-09 20:53

> fordi den ikke piller ved systemfiler åbenbart ...

Jeg synes nu, at alle andre programopdateringer beder om password. Det
er som om, det har glemt det i dette tilfælde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-09 20:55

> Jeg synes nu, at alle andre programopdateringer beder om password. Det
> er som om, det har glemt det i dette tilfælde.

hvis det bare var "gemt" så ville opdateringen fejle pga. manglende
rettigjheder til de filer der skal overskives ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-10-09 19:14

Henrik Münster skrev:

> OK, men den beder altså ikke om password, når opdateringen til iMovie
> bliver installeret. Jeg studsede også over det på vores computere.

Så har du nok skriverettighed uden videre der hvor den gerne vil smide
filerne.

Går ud fra det er det der udløser dialogdimsen.