Mystisk Systemindstilling Print & Fax..
Fra : simon

Dato : 18-10-09 16:44

Hej

Måske er det en banalitet, men jeg er ude for på en iMac med 10.5.8 at
skulle sætte en ny netværksprinter til. Til min store forundring mangler
alle valgmuligheder - altså om det skal være Windows eller Ip eller hvad der
ellers plejer at være at vælge i mellem - hele den øverste del af panelet
mangler! - jeg kan vælge to forskellige workgroups i den del af vinduet, der
er tilbage.
Er der en indstilling et sted, som fjerner den øverste del af dette panel??

vh simon

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-10-09 23:03

simon wrote:
> [...]
> er tilbage.
> Er der en indstilling et sted, som fjerner den øverste del af dette panel??

Du har husket at låse kontrolpanelet op med låsen nederst til venstre?

Jeg har set samme fejl engang tilbage på en 10.5.3 med en HP printer,
her var det blot at fjerne disse indstillingsfiler fra
username/library/preferences

- com.apple.systempreferences.plist
- com.apple.print.custompresets.plist
- com.apple.print.PrinterProxy.plist
- com.apple.print.PrintingPrefs.plist

Genstart Finder igen for at være sikker på, de er deaktiveret. - Hold
ALT nede, mens du klikker på Finder i Docken og vælg 'Start igen'. - Og
du skal så blot huske at tilføje andre printere, hvis du har flere på
maskinen / netværket...

mvh. Erik Richard

Fra : simon

Dato : 20-10-09 14:14

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

simon wrote:
> [...]

ALT nede, mens du klikker på Finder i Docken og vælg 'Start igen'. - Og
du skal så blot huske at tilføje andre printere, hvis du har flere på

Og det havde du ret i! Det var det, der skulle til.
Tak for hjælpen!

vh simon