Fange at et browser-vindue lukkes
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-08-01 10:01

Jeg har behov for, at kunne fange med javascript, hvis et vindue
lukkes - fx midt i en transaction. Jeg er dog ikke helt klar
over, hvordan det skal gøres.

Jeg går ud fra, at der skal puttes noget i mit BODY-tag - men
hvad ?

Jeg prøvede forskellige variationer af

true; else return false;">

... men det virker ikke helt.

Hvordan skal jeg kringle den ?

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : verbal

Dato : 02-08-01 10:28

Det er helt rigtigt det du har gang i, du skal bare bruge en "onunload"
event istedet..

-Verrbal

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-08-01 12:32

verbal wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Det er helt rigtigt det du har gang i, du skal bare bruge en "onunload"
> event istedet..

Hmmm ... det virker ikke helt, som jeg havde regnet med. Jeg har nu
følgende kode:

<head></head>
true; else return false;">

... jeg havde regnet med, at jeg kunne forhindre, at vinduet blev lukket
[1] - .... men er det umuligt ?

[1] Eller i det mindste fortælle brugeren om hvilke konsekvenser det måtte
have.

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-08-01 23:43

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

> Hmmm ... det virker ikke helt, som jeg havde regnet med.

Jeg ville helt droppe det.

Jeg, og sikker også mange andre, kan ikke fordrage at blive spurgt om det
ene eller det andet når jeg vil lukke et vindue - når jeg vil lukke, så vil
jeg lukke.

Derfor er "'Do you wish to close the window " kun irritationsmomenter for
brugeren .- så drop det.

--
Allan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-08-01 19:30

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in

> [...]
> lukke, så vil jeg lukke.
>
> Derfor er "'Do you wish to close the window " kun irritationsmomenter

Jeg er sådan set enig med dig ... men det er til en intranet-applikation, så
det gør ikke noget, at den "web look-and-feel experience" man normalt
associerer med browserbrug går lidt fløjten.

Det er til et administrations-interface, som system-ingeniører/db-admins
skal benytte, og da vi alle ved, hvor distræte sådan nogen kan være, så vil
jeg gerne kunne fange eventuelle fejl de måtte lave.

Jeg er stadig interesseret i en løsning, hvis nogen ligger inde med den.

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp