Rumtermostat med gulvføler?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 16-10-09 20:24

Hej,

Kan man få god udnyttelse af en rumtermostat med gulvføler? Tænker på
hvordan det virker: hvis man sætter en temperatur på eks.22 grader - gælder
det så ved gulvet eller i rummet. Hvordan virker de i "sammenhæng" ?

Når vi lukker op for en radioator, så søger vi jo for, at det varme
fjernvarmevand ikke bare fiser igennen (undgå høj returvarme), men med
telestater hvordan gør man så? Hvordan styres det - af systemet selv eller?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Elmand

Dato : 16-10-09 21:24

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telestater hvordan gør man så? Hvordan styres det - af systemet selv eller?

Det er jo føleren der giver besked til termostaten, så det er temperaturen i
gulvet
der bliver reguleret.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Torben Brøndum

Dato : 16-10-09 21:59

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev

> Det er jo føleren der giver besked til termostaten, så det er temperaturen
> [...]

Tak for svar - måske jeg desværre ikke helt er med .-(

Tager man Danfoss - så står der_

CF-RF 088U0213
Rumtermostat med infrarød gulvsensor
Denne termostat tilbyder samme muligheder som
CF-RD, og derudover
» Temperaturmåling i gulvhøjde ved hjælp af
infrarød sensor
» Regulering af rumtemperatur i forhold til
aktuel gulvtemperatur
» Gulvsensor-ikon i display

......jeg kan bare ikke lige gennemskue hvordan temp. mpling i gulvhøjde
arbejder sammen med rum temp. Håber èn af jer kan skabe lidt klarhed for mig

Hilsen Torben

Fra : Jan

Dato : 18-10-09 05:40

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> .....jeg kan bare ikke lige gennemskue hvordan temp. mpling i gulvhøjde
> arbejder sammen med rum temp. Håber èn af jer kan skabe lidt klarhed for

Hej Torben

De rumtermostater jeg har, er fra vvs-eksperten og af mærket Pannex. De
fungerer fint. De hænger i en højde af 150 cm over gulv og måler temp. der.
De er f.eks sat til 20°C, hvilket betyder at der er varmere ved gulvet end i
de 150cm. over gulv.
Og ved hovedhøjde er der måske kun 19°C.
Håber at det giver lidt forståelse herfor. Danfoss's ir føler kender jeg
ikke og skal derfor heller ikke udtale mig om dem.

Mvh. Jan