Skal man vente med Snowy?
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-09 23:08

Sperlingske i Berlingske:

: For første gang er jeg blevet skuffet over et produkt fra Apple. Det
: er den nye Sneleopard jeg taler om - styresystemet, der skulle tage
: kampen op mod Windows 7.

Mere...

http://sperlingske.blogs.business.dk/2009/10/15/blev-apple-syg-sammen-me
d-steve-jobs/

Kort link:

http://tinyurl.com/yjcmlfe

Og der er åbent for kommentarer.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-10-09 23:35

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
>
> : For første gang er jeg blevet skuffet over et produkt fra Apple. Det
> : er den nye Sneleopard jeg taler om - styresystemet, der skulle tage

Nej, det skal man ikke.

Artiklen skal, i min opfattelse, slet ikke indgå i
beslutningsgrundlaget. Det er drøndårlig journalistik, forfatteren
forstår ikke forbedringerne i OS'et og han spekulerer om rygter, som kun
Apple kan be- eller afkræfte. Jeg krummede tær, da jeg læste artiklen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lyrik

Dato : 15-10-09 16:47

On 16 Okt., 00:34, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:

> [...]
> forstår ikke forbedringerne i OS'et og han spekulerer om rygter, som kun
> Apple kan be- eller afkræfte. Jeg krummede tær, da jeg læste artiklen.
Blev du så provokeret at du lavede et indlæg, med navn, adresse,
postnummer, by og e-mail, så "Buisiness" kunne sælge nogle aviser til
dig? Nej så provokeret blev du vel ikke? Det var nok ellers
bagtanken!?
Jeg har kun én anke imod SL. og det er at TsMuxerGui ikke virker i
den!
Den kommer ikke ind på min MacBook før TsMuxer virker på systemet!
(TsMuxer kan lave mov-film og mp4- om til Blu-Ray på få sekunder)

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 00:03

On 2009-10-16 00:47:06 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> [...]
> Den kommer ikke ind på min MacBook før TsMuxer virker på systemet!
> (TsMuxer kan lave mov-film og mp4- om til Blu-Ray på få sekunder)

Jeg synes godt at man kan overveje at vente, hvis der arbejdes
"professionelt" med software der endnu ikke er opdateret.
På audio ( musikproduktions fronten) er der som eksempel problemer med
bunker af plug ins, og support for hardware som Powercore og Motu
audio..
Der findes workarounds til flere plugs, bare ikke lige powercore ( TC
electronic ) hvilket er årsagen til at jeg har nedgraderet igen..
Når det er sagt. I forhold til ikke proff brug, hvor et eller andet
stykke soft endnu ikke fungerer med 10.6 er jeg klart tilhænger af
opdatering.
Det spiller ( synes jeg ) langt bedre end 10.5 og virker "hurtigere" i
det daglige ( for mig ) på min kontormaskine.. ( en bærbar..)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-10-09 09:45

Lyrik skrev:

> Jeg har kun én anke imod SL. og det er at TsMuxerGui ikke virker i
> den!

Det var Open Source? Så skulle du kunne nok kunne finde nogen
programmører der kan bestikkes til at få det til at virke?

Man skal ikke rode med den slags selv hvis man ikke er trænet

> Den kommer ikke ind på min MacBook før TsMuxer virker på systemet!
> (TsMuxer kan lave mov-film og mp4- om til Blu-Ray på få sekunder)

Hvis det er uden omkodning er det nok "bare" en passende indpakning. Er
BluRay MP4 baseret?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-10-09 09:43

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
>
> : For første gang er jeg blevet skuffet over et produkt fra Apple. Det
> : er den nye Sneleopard jeg taler om - styresystemet, der skulle tage

Han er bare et brokkehoved. Der er jo netop ikke lagt op til de store
forbedringer på overflade med 10.6.

Personligt mener jeg at den nye gennemsyrethed med "blocks". Altså
Grand Central Despatch er den største fornyelse rent motormæssigt i
mange, mange år, og som kræver at programmørerne udnytter det førend det
bliver sjovt. Til gengæld kommer det til at give Windows baghjul mht at
udnytte det grej der er i maskinerne, her især grafikkortet hvor der
faktisk ligger enorme mængder regnekraft og venter på at blive udnyttet.
Vi har bare ikke set programmerne endnu :)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-10-09 11:57

<snip>

> [...]
> faktisk ligger enorme mængder regnekraft og venter på at blive udnyttet.
> Vi har bare ikke set programmerne endnu :)

Det lyder som du anbefaler at vente?

'Let the others do the hard work for you.'

http://da.wikipedia.org/wiki/Leo_Mathisen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-10-09 17:37

Axel Hammerschmidt skrev:

> <snip>

> Det lyder som du anbefaler at vente?

Øh, nøh, jeg ANBEFALER ikke noget, da jeg ikke bruger 10.6 men stadig
hænger på 10.5.

Det jeg begejstres over er de muligheder der er indført og som jeg tror
kommer til at vise sig først i de nye versioner af iLife og måske også
Quicktime konvertering - disse ting trækker jo tænder ud.

Mht vente og ikke vente - jamen opgrader når det passer.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-10-09 21:05

> ... disse ting trækker jo tænder ud.

Uhh det lyder ikke rart!

~ Jørgen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-10-09 13:56

Jørgen Tietze skrev:

> Uhh det lyder ikke rart!

Nånej - jeg mente såmænd også blot at det bruger masser af regnekraft
for at komme i mål. Kan man få udnyttet et moderne grafikkort, er der
virkelig noget at hente.