adressbook ødelægger macsoup
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-09 07:23

Har nu for anden gang måttet slette alle mine kontakter fra Adressebogen
pga en eller anden fejl, som gør at MacSoup ikke vil starte. Skrev i
august til Stefan Haller (udvikler af MacSoup), som svarede:

"This seems to be caused by a bug in Mac OS X. It seems that the
Address Book has a tendency to become corrupted when doing a system
upgrade (some people reported the same problem when updating from 10.4
to 10.5), and when that happens, Mac OS X passes inconsistent data to
MacSOUP when MacSOUP tries to read the address book."

Temmeligt irriterende - (og det er da et stykke tid siden jeg
opgraderede til 10.6.1. Problemet kom "pludseligt")

andre med samme problem og med forslag til enklere løsning?

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-10-09 09:17

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> [...]
> opgraderede til 10.6.1. Problemet kom "pludseligt")
>
> andre med samme problem og med forslag til enklere løsning?

Jeg anede ikke, at MacSOUP kunne læse i Adressebog. Kan du ikke bare
lade være med det? Du bruger vel ikke MacSOUP som dit e-mail-program.
Jeg har aldrig haft problemet, og mig bekendt læser min MacSOUP aldrig i
Adressebog.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 15-10-09 09:37

> [...]
> lade være med det? Du bruger vel ikke MacSOUP som dit e-mail-program.
> Jeg har aldrig haft problemet, og mig bekendt læser min MacSOUP aldrig i

Jeg kan kun finde mening i Martins indlæg hvis han rent faktisk /bruger/
MacSOUP til e-mails.

Brug MacSOUP til usenet, Mail til mail. Og MacSOUP, der oprindelig er
udviklet til en gammel Classic version, bruger på ingen måde Address
Book.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-09 12:09

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg kan kun finde mening i Martins indlæg hvis han rent faktisk /bruger/
> MacSOUP til e-mails.

Det gør jeg ikke - hvordan slås det fra? Har kigget i suppens
præferencer uden at finde en mulighed for at slå mail til eller fra....

Fra : Per Rønne

Dato : 15-10-09 15:17

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Det gør jeg ikke - hvordan slås det fra? Har kigget i suppens
> præferencer uden at finde en mulighed for at slå mail til eller fra....

Man slår det hverken til eller fra; man bruger det bare ikke.

Og MacSOUP bruger slet ikke styresystemets adressebog.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-09 15:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og MacSOUP bruger slet ikke styresystemets adressebog.

Det skrev Stefan Haller ellers - og hans trick med at slette alle
kontakter virkede....

Lige nu er min adressebog totalt f...... up - kunne ikke finde ud af at
bruge Time Machine til at hente en reparation, på mn iPhdone er der nu
ikke kun dubletter, men fire af samme, ak ak ak, jeg er vist en nar!

Fra : Per Rønne

Dato : 15-10-09 16:47

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Det skrev Stefan Haller ellers - og hans trick med at slette alle
> kontakter virkede....

Jeg prøvede lige at lave en e-mail i MacSOUP, trykke på 'til' knappen -
og minsandten, den snupper alle e-mail adresser fra Adressebogen.

Det må så være en tilføjelse han på et tidspunkt har lavet.

> Lige nu er min adressebog totalt f...... up - kunne ikke finde ud af at
> bruge Time Machine til at hente en reparation, på mn iPhdone er der nu
> ikke kun dubletter, men fire af samme, ak ak ak, jeg er vist en nar!

Er der også fire af hver i Adressebog på din Mac?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 15-10-09 17:06

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg prøvede lige at lave en e-mail i MacSOUP, trykke på 'til' knappen -
> og minsandten, den snupper alle e-mail adresser fra Adressebogen.

Bekreftes. Langsomt, men det fungerer.

> Det må så være en tilføjelse han på et tidspunkt har lavet.

Det ante jeg virkelig ikke.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Rønne

Dato : 15-10-09 17:40

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Bekreftes. Langsomt, men det fungerer.

> Det ante jeg virkelig ikke.

Men i Indstillinger->Diverse kan man stadig kun som alternativ vælge
Eudora eller Claris E-mail, selv om folk enten bruger Apples Mail eller
Microsofts Entourage.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 15-10-09 21:45

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men i Indstillinger->Diverse kan man stadig kun som alternativ vælge
> Eudora eller Claris E-mail, selv om folk enten bruger Apples Mail eller
> Microsofts Entourage.

Hehe. Age will show.

Fra : Esben

Dato : 16-10-09 10:39

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men i Indstillinger->Diverse kan man stadig kun som alternativ vælge
> Eudora eller Claris E-mail, selv om folk enten bruger Apples Mail eller
> Microsofts Entourage.

Jeg bruger Eudora med MacSoup. Du trykker bare på "r" og så åbner den en
email med hele teksten og mailadressen fra MacSoup. Mest relevant i
markedsgrupper...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-09 11:08

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Jeg bruger Eudora med MacSoup. Du trykker bare på "r" og så åbner den en
> email med hele teksten og mailadressen fra MacSoup. Mest relevant i
> markedsgrupper...

Bruger du også stadig din Macintosh 128K med System 1?

<http://en.wikipedia.org/wiki/Macintosh_128K>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 16-10-09 15:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Bruger du også stadig din Macintosh 128K med System 1?
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Macintosh_128K>

Sikke en tone, nåh men hvis du vil drille:

Nej og din ældste maskine er ældre end min ældste, æv-bæv! (min ældste
er en original Mac Pro)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-09 12:05

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Eudora

jøsses .. velkommen til at det 21ende århundrede ;)

/thomas

Fra : Esben

Dato : 16-10-09 15:25

> jøsses .. velkommen til at det 21ende århundrede ;)
>
> /thomas

Det er nu et fantastisk program. Bryder mig ikke om Mail elelr
Entourage, så hvad skulle jeg så bruge? Har brugt Eudora i 12-13 år.
Palm Desktop og MacSoup i ca ti. If it works, don't fix it!

Men 10.7 kan det være at jeg bliver tvunget til at skifte... Bortset fra
nogle små grafiske anormaliteter i Palm desktop, spiller det hele under
10.6.1.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-10-09 15:32

Esben wrote:

> Det er nu et fantastisk program. Bryder mig ikke om Mail elelr
> Entourage, så hvad skulle jeg så bruge? Har brugt Eudora i 12-13 år.

Postbox er /rigtig/ sejt - postbox-inc.com ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Esben

Dato : 16-10-09 15:40

> Postbox er /rigtig/ sejt - postbox-inc.com ;)

Tak for tippet - venter nu nok på Penelope som forhåbenligt bliver en
slags velintegreret Eudora en dag. Kan Postbox beholde afsendt post i
udbakken? Ellers er det nok lige meget...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-10-09 16:00

Esben wrote:

> Tak for tippet - venter nu nok på Penelope som forhåbenligt bliver en
> slags velintegreret Eudora en dag. Kan Postbox beholde afsendt post i
> udbakken? Ellers er det nok lige meget...

Huh? Sendt post ryger i 'Sent post' eller, hvad den nu hedder i dit setup.

Måske misforstår jeg dit spørgsmål? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Esben

Dato : 16-10-09 16:18

> Huh? Sendt post ryger i 'Sent post' eller, hvad den nu hedder i dit setup.
>
> Måske misforstår jeg dit spørgsmål? ;)

Nej, du forstår det. Eudora har drafts og sendte sammen - markeret
forskelligt. Det foretrækker jeg. Samtidigt fylder hver boks ikke ret
meget på skærmen. Så man kan have Tasks, Adressebog og 3-4 mailbokse
fuldt synligt på en 15" MBP.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-09 16:58

> [...]

> forskelligt. Det foretrækker jeg. Samtidigt fylder hver boks ikke ret
> meget på skærmen. Så man kan have Tasks, Adressebog og 3-4 mailbokse

det kan du lave i Mail.app med "smart folders"

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-10-09 17:34

Esben skrev:

> Men 10.7 kan det være at jeg bliver tvunget til at skifte... Bortset fra
> nogle små grafiske anormaliteter i Palm desktop, spiller det hele under
> 10.6.1.

Er Eudora ikke blevet opensourcet? ER der ikke en venlig sjæl der har
tævet lidt på kildeteksten til 10.7?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-09 17:56

> Er Eudora ikke blevet opensourcet? ER der ikke en venlig sjæl der har
> tævet lidt på kildeteksten til 10.7?

der er flere Eudora projekter igang .. men de fleste ligner bare en
dårlig klon af Thunderbird med lidt ændret funktionalitet.

Det bedste bud på en alternativ mailklient er faktisk Postbox ... det
eneste der undrer mig er at de har valgt at gøre den "payware" ... folk
er ikke vandt til at skulle betale for deres mail program ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 16-10-09 17:59

> Er Eudora ikke blevet opensourcet? ER der ikke en venlig sjæl der har
> tævet lidt på kildeteksten til 10.7?

Jo og næppe. "future versions of Eudora would be based on the same
technology platform as Mozilla Thunderbird and be open source" fra
wikipedia.org.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-09 19:23

> Er der også fire af hver i Adressebog på din Mac?

Nej - for øvrigt er det lykkedes mig at få en 8 dage gammel
Adressebogsmappe gendannet via TimeMachine. Dermed har jeg så desværre
mistet et par nye kontakter.

Men på min iPhone er der to adressekataloger: "Fra min mac" og ".mac
(MobileMe)" - og det er det sidste (.mac) der har de fire af hver. Men
på me.com er der ikke. Mystifistisk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-09 20:13

> [...]

> Men på min iPhone er der to adressekataloger: "Fra min mac" og ".mac
> (MobileMe)" - og det er det sidste (.mac) der har de fire af hver. Men

er kommet mig over min "dumhed": Har slået synk af kontakter med min mac
fra i iTunes, og synker nu med .mac i stedet. Og med Push går det jo
snabbt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-09 23:19

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Det gør jeg ikke - hvordan slås det fra? Har kigget i suppens
> præferencer uden at finde en mulighed for at slå mail til eller fra....

Når jeg installerer MacSOUP opgiver jeg fiktiv oplysninger i e-mail
delen - jeg skriver bare dummy begge steder. Hack i Make this the
default account.

Men OK. Jeg bruger heller ikke Apple Mail og dennes adressebog, jeg
bruger MS En'rage.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-09 05:20

> [...]
> default account.
>
> Men OK. Jeg bruger heller ikke Apple Mail og dennes adressebog, jeg

Som er 'dum' til backup og er 'dum' i sin understøttelse af CalDAV.

Entourage gemmer alt i én fil, der kan være op til 2 GiB stor, og ved
flittig brug bliver denne fil backup'et en gang i timen, hvilket koster
plads. Apples egne programer gemmer oplysningerne som små filer, hvoraf
de fleste sjældent ændres.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-10-09 11:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

<snip>

> [...]
> flittig brug bliver denne fil backup'et en gang i timen, hvilket koster
> plads. Apples egne programer gemmer oplysningerne som små filer, hvoraf

Backup - hvad r det?

Fra : mich. ottosen

Dato : 03-11-09 22:52

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-11-09 03:15

mich. ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]

Hej Mich.

Jeg kan se, at det går fint med at sende til nyhedsgruppen fra din
iPhone. Bare synd, at du ikke får skrevet noget i indlæggene
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-11-09 13:43

> Hej Mich.
>
> Jeg kan se, at det går fint med at sende til nyhedsgruppen fra din
> iPhone. Bare synd, at du ikke får skrevet noget i indlæggene

Ja, det virker forrygende Det styrer bare helt vildt i dobbelt
forstand.

--
v.h. Mich

Fra : Morten Lind

Dato : 08-11-09 07:04

> Ja, det virker forrygende Det styrer bare helt vildt i dobbelt
> forstand.

Hø, hø...jeg er gået tilbage til Telias server efter et par dage med
Sunsite...

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-11-09 15:27

> Hø, hø...jeg er gået tilbage til Telias server efter et par dage med
> Sunsite...
>
> M.

Hvorfor egentlig det? I en anden tråd udtrykte du en vis begejstring for
sunsite?

--
v.h. Mich

Fra : Morten Lind

Dato : 09-11-09 03:36

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Hvorfor egentlig det? I en anden tråd udtrykte du en vis begejstring for
> sunsite?

Sunsite blev "ustabil" - ville ikke hente hvergang og virkede nogle
gange bedst med WiFi.

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-11-09 21:35

> Sunsite blev "ustabil" - ville ikke hente hvergang og virkede nogle
> gange bedst med WiFi.
>
> M.

Bruger mest min herhjemme på WIFI, men har lige i aften testet den ude
i byen på 3G. Har ikke (endnu) bemærket nogen ustabilitet. Hvis det
sker, skal jeg nok vende tilbage (for at spørge om den nøjagtige adresse
på Telias nyhedserver)

Men jeg gider ikke rigtig nørkle med opsætningen igen. Har allerede
glemt, hvad jeg gjorde i sidste uge

Og den der backup til Newstap kan jeg ikke finde ud af, men det ser ud
til, at man kan gemme flere opsætninger i den, og det ville da være
praktisk.

--
v.h. Mich

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-11-09 22:46

Morten Lind skrev:

> Sunsite blev "ustabil" - ville ikke hente hvergang og virkede nogle
> gange bedst med WiFi.

Sunsite hikker jævnligt hvor det er utilgængeligt i kortere eller
længere perioder.

Det er jo ikke så rart, men jeg synes man får mere end man betaler for
der :)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-11-09 22:38

> Sunsite hikker jævnligt hvor det er utilgængeligt i kortere eller
> længere perioder.

Jeg har så tilgode at opleve, at Sunsite hikker (se mit andet svar)

> Det er jo ikke så rart, men jeg synes man får mere end man betaler for
> der :)

Ja, det er fint. Ligesom et program, der hedder VLC = Very Low Cost -
indeed

--
v.h. Mich