DLNA og Mac
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-10-09 15:47

Hej med jer

Er der nogen der har erfaringer med DLNA og Mac? Jeg har købt et nyt
Sony-TV, som kan vise/afspille fotos, musik og film via lokalnettet.
Det kræver man installerer en DLNA-server, og den eneste jeg har
kunnet finde til Mac er TwonkeyMedia.

På mit TV kan jeg godt finde serveren, men jeg kan desværre ikke
indstille serveren på min Mac. Det hele sker via et webinterface, og
det fejler - og virker i øvrigt ikke særlig overbevisende.

Findes der alternativer? Jeg har netop kigget lidt på Plex, som ser
lovende ud - men DLNA ser det desværre ikke ud til at kunne håndtere.

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : René

Dato : 15-10-09 09:44

Prøv at tage en kigger på følgende link, måske det kan bruges for dig.

http://xbmc.org/

Hilsen
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-10-09 16:12

"Ren?" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> wrote:
> Pr?v at tage en kigger p? f?lgende link, m?ske det kan bruges for dig.

> http://xbmc.org/

samme som plex, det laver UPNP/AV, ikke DNLA.

Readynas kan begge dele.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : René

Dato : 16-10-09 08:02

Jamen det understøtter de fleste tv jo også... (min pioneer krp600a kører
ihvertfald fint på en upnp server som ikke er dnla kompatibel som sådan..
blot upnp)

Men man skal slå mediaserveren til og HUSKE at indeksere filerne inden de
overhovedet popper op på skærmen (det er der faktisk mange som glemmer

Dernæst er der også mange upnp serverprogrammer som kun kigger ned i meget
specifikke mapper for av indhold, og det er måske også værd at undersøge
hvis ikke skærmen kan se noget indhold.. men iøvrigt godt kan se serveren.

Jeg har fået det til at køre fint først både med en maxtor shared storage,
og her efterfølgende har jeg sat en synology ds409+ op at køre som både
server og lager for av filer... og når ellers www.popcornhour.com får taget
sig sammen får jeg mig også en C-200 som streamer for er træt af de
indbyggede streamers... vil hellere blot tage at kunne kopiere cd/dvd/blu
ray direkte over på serveren uden nogen form for rip også bare afspille...
og det kan C-200.

Hilsen
René

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-10-09 19:07

Prøv lige at læs denne tråd:

http://www.nntpnews.net/f2298/dlna-server-pa-mac-5201084/

Jeg mindes at jeg har prøvet Media Link og fik det til at spille med min
søns PS3.

http://www.nullriver.com/products/medialink

Jeg har dog også eyetv som vist også har en DLNA server indbygget. Det
gav det omtalte problem sidst i tråden med porte der var i brug, så
Media Link virkede først da jeg fik lukket ned for eyetv's ditto.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-09 19:23

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Sony-TV, som kan vise/afspille fotos, musik og film via lokalnettet.
> Det kræver man installerer en DLNA-server, og den eneste jeg har

Jeg lytter lige med - kan godt få TwonkyMedia til at spille - men ikke
hver gang

Har også prøvet en anden løsning "EyeConnect" med lige så pauvert
resultat....

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-09 19:27

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Jeg lytter lige med - kan godt få TwonkyMedia til at spille - men ikke
> hver gang
>
> Har også prøvet en anden løsning "EyeConnect" med lige så pauvert
> resultat....

det samme her ..

men hvornange bruger deres fjernsyn til den slags ? .. har man ikke et
Apple TV til det ? ;)

/thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-10-09 16:04

Hej igen

TV'et er et Sony 40W5500, som vist kun understøtter DLNA og ikke uPNP.
Jeg har desværre stadig ikke fundet noget, som virker. TwonkyMedia
fejler hver gang jeg forsøger at indstille noget. Jeg har også forsøgt
EyeConnect, men TV'et viser ikke de film jeg har liggende - mapperne
ser ganske enkelt tomme ud.

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 18-10-09 13:58

> [...]
> fejler hver gang jeg forsøger at indstille noget. Jeg har også forsøgt
> EyeConnect, men TV'et viser ikke de film jeg har liggende - mapperne

Jeg har også nærmest givet op!

--
skrevet på min iPhone

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-10-09 14:28

<address_is@invalid.invalid> wrote:

> Jeg har også nærmest givet op!

Test for at de, om mit navn nu optræder
--
skrevet på min iPhone

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-10-09 14:29

<address_is@invalid.invalid> wrote:

> Jeg har også nærmest givet op!

og det var mig der forsøgte at skrive fra fonen.....

Fra : René

Dato : 19-10-09 14:02

Hvis du kan se mapperne men ikke filerne, tyder det måske nærmere på at
filerne er i et format som din skærm ikke understøtter.

Kan den afspille simple mp3 musikfiler og vise lavopløselige jpeg filer fra
din upnp server, for det burde virker.

Hilsen
René