Køb af ny bærbar, hvad med synk
Fra : Jonas Jalling

Dato : 14-10-09 18:41

Hej,

Jeg står på nippet til at bestille en mbp 13". Dog fik jeg lige en tanke
idag - hvad med synkronisering?
Idag benytter jeg kalender + adressebog på min iPhone og iMac. Hvordan
kan jeg få en ekstra computer med ind i billedet?

Mvh Jonas Jalling

Fra : Per Rønne

Dato : 14-10-09 18:53

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
> Idag benytter jeg kalender + adressebog på min iPhone og iMac. Hvordan
> kan jeg få en ekstra computer med ind i billedet?

MobileMe.

<http://www.apple.com/dk/mobileme/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-10-09 16:14

Eller bedre og billigere: http://www.google.com/apps/

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jonas Jalling

Dato : 16-10-09 11:01

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Eller bedre og billigere: http://www.google.com/apps/

Ja, det har jeg nu siddet og leget lidt med, men er det ikke muligt at
have flere kalendre i iCal?

Mvh Jonas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-10-09 11:11

Jonas Jalling wrote:

> Ja, det har jeg nu siddet og leget lidt med, men er det ikke muligt at
> have flere kalendre i iCal?

Jo, under 'Accounts' vælger du under din konto 'Delegation'. Der kan du
vælge hvilke andre kalendere fra Google Calendar / Google Apps du vil
abonnere på.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jonas Jalling

Dato : 16-10-09 11:01

Per Rønne skrev:

> MobileMe.
>
> <http://www.apple.com/dk/mobileme/>
Mja.. Der kan jeg ikke benytte min egen e-mail adresse, desværre.

Mvh Jonas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-09 11:15

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Mja.. Der kan jeg ikke benytte min egen e-mail adresse, desværre.

Sagtens. Du sætter bare en e-mail forward op i:

<http://web.gratisdns.dk/>

Det har jeg skam gjort ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-10-09 11:23

Per Rønne wrote:

> Sagtens. Du sætter bare en e-mail forward op i:
>
> <http://web.gratisdns.dk/>
>
> Det har jeg skam gjort ...

Men du kan ikke sende fra dit eget domæne ;)

Der er også lige den lille detalje, at Google Apps er gratis og MobieMe
koster en bondegård årligt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-09 11:46

> Men du kan ikke sende fra dit eget domæne ;)
>
> Der er også lige den lille detalje, at Google Apps er gratis og MobieMe
> koster en bondegård årligt.

Ja, en heregård koster den jo i hvert fald ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-09 00:21

> Men du kan ikke sende fra dit eget domæne ;)

Man sender da ikke fra et domæne(?) Man sender via en SMTP-server.
Traditionelt har det været ens internetudbyders SMTP-server, da der
normalt spærres for brug over fremmede netværk. Det er dog mit indtryk,
at det er blevet mere almindeligt, at man bruger en uafhængig
SMTP-server i hvert fald på bærbare computere, som kan bruges på alle
netværk. Under alle omstændigheder er afsenderadressen bare noget, man
selv taster ind i sit e-mail-program. Det virker fint for mig, selv om
jeg bruger MobileMe. Man kan evt. anbringe det i "Reply to"-feltet.
Endelig er det vel ikke så vildt vigtigt. Masser af de e-mail, jeg
sender, bliver besvaret fra andre adresser. Det er helt almindeligt, at
man har flere adresser.

> Der er også lige den lille detalje, at Google Apps er gratis og MobieMe
> koster en bondegård årligt.

Det koster knap kr. 50,- om måneden og er meget let at bruge. Det er
naturligvis op til en selv at afgøre, om man har lyst til at betale lidt
for øget komfort. Jeg kan bare ikke lade være med at synes, at det er
lidt komisk, når folk påstår, at der er alternativer til MobileMe, der
er både billigere og bedre, hvorefter de kører lange tråde her i gruppen
om, hvordan man overhovedet får det til at virke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-10-09 10:25

> [...]
> er både billigere og bedre, hvorefter de kører lange tråde her i gruppen
> om, hvordan man overhovedet får det til at virke.

Jeg synes det er langt lettere at bruge Google apps til mine behov, og
meget hurtigere. [mail, og med ekstern back-up, adressebog, kalender,
hjemmesidelinks, tekstbehandling, regneark, ...].

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-09 23:05

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg synes det er langt lettere at bruge Google apps til mine behov, og
> meget hurtigere. [mail, og med ekstern back-up, adressebog, kalender,
> hjemmesidelinks, tekstbehandling, regneark, ...].

Jamen hvis det virker, så er det da helt fjong. Til mit (og MobileMe's)
forsvar vil jeg sige, at Google Apps og for den sags skyld Google Mail
er ret nyt. Det er mange år siden, jeg begyndte at bruge Apples løsning.
Det er rigtigt nok, at i dag har Google talrige tjenester, men det havde
de altså ikke for bare kort tid siden. Når man som jeg og mange andre
har en velfungerende løsning, så springer man jo ikke bare fra den og
over på enhver ny mulighed, der dukker op.
Det er selvfølgelig noget andet, hvis man står i dag og skal
vælge. Da jeg er tilfreds nok med Apples løsning, har jeg ikke sat mig
så meget ind i Googles, men det lyder som om, det fungerer uden
problemer nu. Jeg har faktisk en konto hos Google, da jeg en periode har
synkroniseret familiens kalendere via Google Calender. Jeg er godt nok
for nylig holdt op med det, da det begyndte at blive for kompliceret.
Når jeg ikke har en Gmail-adresse, skyldes det primært, at nogen har
snuppet mit navn for næsen af mig
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 18-10-09 05:08

> [...]
> synkroniseret familiens kalendere via Google Calender. Jeg er godt nok
> for nylig holdt op med det, da det begyndte at blive for kompliceret.

Med BusyCal er det også blevet let at synkronisere familiens kalendere
gennem Bonjour.

Jeg finder det dog stadig nødvendigt at synkronisere til min iPhone
gennem Google Calendar. Men det bliver der tydeligvis snart rådet bod
på. Der arbejdes i dag på en direkte synkronisering med iCal, lige som
der er kontakter til firmaet bag BusyCal.

<http://feedback.webis.net/pages/16749-pocket-informant-for-iphone/sugge
stions/328385-ical-direct-sync?ref=title>

<http://feedback.webis.net/pages/16749-pocket-informant-for-iphone/sugge
stions/343320-busycal?ref=title>

Sidstnævnte med det noget ugrammatiske svar:

»We've already contacted them and are in discussions with them for a
while.«

Ja, perfektum er måske for kompliceret en ting. Men med direkte
synkronisering til iCal er der implicit også direkte synkronisering til
BusyCal, og med samarbejdet med BusyMac kommer det samme vel også til at
gælde for tasks, også kaldet to-dos.

Under alle omstændigheder er BusyCal en klar forbedring i forhold til
iCal. Selv når man som jeg ikke bruger Bonjour.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jonas Jalling

Dato : 16-10-09 11:24

Per Rønne skrev:

> Sagtens. Du sætter bare en e-mail forward op i:
>
> <http://web.gratisdns.dk/>
>
> Det har jeg skam gjort ...

Ja, det virker jo fint den ene vej. Min afsendermail er dog stadig
....@me.com.

/Jonas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-09 11:46