Outlook-haj?
Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-09 14:15

Hej - jeg har brug for hjælp fra en Outlook-haj.

Vi bruger Outlook på arbejdet, og nu skal én afdeling kvittere for en
handling, og min idé er, at det foregår pr. mail.

Det skal være sådan, at afdelingens medarbejdere ikke selv skal tænke.

Så jeg har listet nogle krav.

Mit projekt går ud på følgende:

I Outlook skal der ligge en skabelonorienteret mail, der skal kunne
vælges, når man vælger <NY (besked/mail)>

Den skal hedde Scania.

Når medarbejderen vælger den, skal modtagerfeltet og emnefeltet være
forhåndsudfyldt.

Og i beskedfeltet skal der være en formular, som medarbejderen skal
kunne udfylde.

Det handler om cirka seks felter, der skal indeholde dato, løbenumre,
navn....osv., samt et forklaringsfelt.

Summasummarum - når medarbejderen har truffet en speciel beslutning,
skal der kvitteres til udvalgte modtagere.

Det skal kunne gøres i en mail, hvor medarbejderen ikke skal tænke på
andet end at udfylde formularen og trykke SEND.

Og det skal foregå i Outlook.

Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-09 14:47

> [...]
>
> Det skal kunne gøres i en mail, hvor medarbejderen ikke skal tænke på
> andet end at udfylde formularen og trykke SEND.

ja ... har i ikke en IT afdeling som kan snakke med en Microsoft
integrator ang. sådan noget snedigt noget ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-09 15:26

> ja ... har i ikke en IT afdeling som kan snakke med en Microsoft
> integrator ang. sådan noget snedigt noget ?

> /thomas

Joeh.....men det ville jo være blæret, selv at kunne lave det - og
iøvrigt temmelig meget hurtigere....for vores IT-afdeling har ikke de
hurtigste løbesko på.

Vi er engelsk ejet

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-09 15:33

> Joeh.....men det ville jo være blæret, selv at kunne lave det - og
> iøvrigt temmelig meget hurtigere....for vores IT-afdeling har ikke de
> hurtigste løbesko på.
>
> Vi er engelsk ejet

min pointe er at hvis det skal gøres ordenlitgt så er det nok bedre ikke
bare selv at klampe noget sammen på en eftermiddag ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-09 16:16

> min pointe er at hvis det skal gøres ordenlitgt så er det nok bedre ikke
> bare selv at klampe noget sammen på en eftermiddag ...
>
> /thomas

Go´ pointe - jeg har ikke tænkt mig at introducere amatørløsninger.

Hvorfor tror du, jeg spørger her, he, he...) ?

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-10-09 20:44

Morten Lind skrev:

> Og det skal foregå i Outlook.

Jeg tænkte sådan på udfyldelige PDF'er da jeg så din beskrivelse.
Kræver Adobe Reader og en passende voordooficeret webserver.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-09 20:51

> Jeg tænkte sådan på udfyldelige PDF'er da jeg så din beskrivelse.
> Kræver Adobe Reader og en passende voordooficeret webserver.

eller bare noget webapp halløj .. uden at blande PDF ind i det ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-10-09 23:04

Thomas von Hassel skrev:

> eller bare noget webapp halløj .. uden at blande PDF ind i det ...

Masser af muligheder. Udfyldelige PDF'er er gode hvis man skal have
noget der baserer sig på et eksisterende, kompliceret skema.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 14-10-09 23:43

Hvorfor ikke på en hjemmeside?
- Mikael

Fra : Morten Lind

Dato : 15-10-09 03:52

> [...]
>
> Det skal kunne gøres i en mail, hvor medarbejderen ikke skal tænke på
> andet end at udfylde formularen og trykke SEND.

Tak for inputs - jeg tænker videre over webløsningen.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].