Installationsbøvl med Google Earth
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-10-09 14:15

En god veninde forsøgte forgæves at installere Google Earth. Undervejs i
processen kom hun til "at gøre et eller andet", med det resultat at hver
eneste gang hun herefter tænder sin bærbare pc, så åbner der sig det
billede som jeg har affotograferet og lagt ind øverst på en midlertidig
webside:
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

Og det bliver siddende midt i skærmbilledet oven på Skrivebordet! Det
kan selvfølgelig trækkes ned eller til siden, men det er der stadig, og
det dukker op i næsten full screen-format, næste gang hun tænder pc'en.
Hvordan får vi det væk en gang for alle?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-10-09 14:56

Jørgen Grandt skrev:
> [...]
> det dukker op i næsten full screen-format, næste gang hun tænder pc'en.
> Hvordan får vi det væk en gang for alle?

Jeg har erfaring for at Google Earth på XP kan have svært ved at finde
internetforbindelsen. Mærkeligt problem, som jeg dog kun har oplevet
"inden i" Google Earth, og ikke når jeg bare tændte computeren.

Mikkel

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-10-09 20:34

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote in

> [...]
> internetforbindelsen. Mærkeligt problem, som jeg dog kun har oplevet
> "inden i" Google Earth, og ikke når jeg bare tændte computeren.

Min erfaring med Google Earth er at den er håbløst bagud med hvad man ser
for eks. Odense.
Der vises mange bygge projekter der var igang i 2007 og som er afsluttet
forlængst og så er der andre bygninger der blev startet i 2008 der også er
afluttet forlængst der ikke er med.

--
Henrik Laursen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-10-09 18:03

Jørgen Grandt skrev:
> En god veninde forsøgte forgæves at installere Google Earth. Undervejs i
> processen kom hun til "at gøre et eller andet", med det resultat at hver

"... et eller andet" kunne være et
højreklik på et billede og klik på
"Brug som baggrund".

Hvis det er tilfældet skal hun bare
udskifte baggrundsbilledet.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-10-09 07:03

Jørgen Farum Jensen skrev bl.a.:

> "... et eller andet" kunne være et
> højreklik på et billede og klik på
> "Brug som baggrund".

Nej, for 'billedet' fylder jo ikke hele skærmen ud. Det er ikke en
baggrund, og det kan ikke lukkes, kun trækkes væk - for så at vise sig i
samme størrelse næste gang pc'en tændes eller genstartes.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-09 19:39

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> eneste gang hun herefter tænder sin bærbare pc, så åbner der sig det
> billede som jeg har affotograferet og lagt ind øverst på en midlertidig

Jeg prøvede også at indstallere den, men det lykkedes ikke. Den blev bare
ved med at køre uden at der skete noget. Så stoppede jeg downloadningen og
droppede det.
Jeg bruger Google Maps istedet for. Jeg har dog ikke haft dine
efterfølgende problemer. en nu skal jeg i hvert fald ikke til at
eksperiementere med det. Det er slut.

Hilsen Åge

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-10-09 00:05

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> Jeg bruger Google Maps istedet for. Jeg har dog ikke haft dine
> efterfølgende problemer. en nu skal jeg i hvert fald ikke til at

Jeg har aldrig haft en computer som var hurtig nok til at Google Earth
virkede tilfredsstillende i længden, og det kræver også en meget hurtig
internetforbindelse for at det er noget ved. Så for at spare mig for
frustrationerne besluttede jeg mig for at vente et par år med at bruge
det. Jeg er til gengæld vældigt glad for Google Maps.

Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-09 07:30

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Jeg har aldrig haft en computer som var hurtig nok til at Google Earth
> virkede tilfredsstillende i længden, og det kræver også en meget hurtig
> internetforbindelse for at det er noget ved.

Hvad kalder du meget hurtig? Jeg havde 6 Mbit da jeg installerede
Google Earth - medmindre den er ældre end jeg husker.

Jeg prøvede Google Earth på min mobil med 9 Kbit. Det virkede,
men det vil jeg ikke anbefale.

--
Bertel