mr.komt wrote:
> -=Madsen=- wrote:
>> <---------------->
>>> Så med de sparsomme oplysninger du har givet er det nok lidt tidligt
>>> at kalde det bondefangeri. Hvad sker der når man har klikket på
>>> linket, hvilken side kommer man til, og bliver man opkrævet en form
>>> for oplysninger før man genaktiverer medlemskabet?
>
> DET ER BONDE-FANGERI OG TOTALT YNKELIGT!
>
>>> --
>>> Søren
>> <--------------->
>>
>> eneste jeg gjorde var at klikke 1 gang på linket og ikke andet...
>>
>>
>> Når du klikker på linket i mailen sker der følgende...
>>
>> du er plusseligt automatisk logget ind på start siden... jeg lukkede
>> siden ned
>> og der kommer 2 mails..
>>
>> <--------1 mail--------->
>> Tak fordi du aktiverede dit medlemskab af Scor.dk igen, vi har nu
>> indsat 1000 point på din Scor.dk konto.
>>
>> Med venlig hilsen
>> Scor.dk
>> <-------------------->
>>
>> anden mail
>> <-------------------->
>> Hej xxxxxxxx!
>> Vi har fornyet dit abonnement og trukket 219 DKK fra dit kreditkort.
>>
>> Profil nr.: 195xxxx
>> Ordre nr.: 182842CP-1953963
>> Transaktion ID: 17912649
>> Leveringstidspunkt: 03-09-2008
>>
>>
>> Med venlig hilsen
>> Team Scor.dk
>> <----------------------->
>>
>>
>
> ROTFLOL!
>
>
> Nu skal jeg fortælle min historie: Forleden dag havde scor.dk trukket 1
> års medlemskab uden overhovedet at give besked, nogen form for advarsel
> eller noget som helst. Jeg klagede flere gange til scor.dk support fordi
> jeg mente at jeg kun havde betalt for 1 års medlemskab og INTET andet
> (uden held).
>
> Scor.dk er kraftedme fuldstændigt til grin... Du skal bede din bank om
> at tilbageføre beløbet pga. uberettiget hævning og henvise til hvad jeg
> her skriver.
>
> Jeg vedhæftede dokumentation sammen med en ret ny afgørelse fra
> forbrugerombudsmanden for de gule sider (kun 1-2 uger gammel) som har
> været oppe i pressen og sendte det til min bank med besked om at enten
> så tilbageførte banken pengene pga. manglende beviser fra scor.dk's
> side, eller også så flyttede jeg bank.
>
> Efter få dage kom der så et brev om at beløbet fra tilbageført og nu har
> scor.dk så 1 1/2 mdr til at gøre indsigelse. Jeg er spændt på hvad de
> vil grave frem, men nu kan jeg så se at scor.dk har fundet på nye tricks
> på baggrund af at jeg fik banken til at tilbageføre pengene (ROTFLOL)...
>
>
> Her er korrespondancen (HUSK AT HENVISE TIL DEN, NÅR I BEDER JERES BANK
> OM AT TILBAGEFØRE BELØBET):
>
>
>
>
>
> --------- --------- --------- ---------
>
> Hejsa
>
> Tak for din mail
>
> Vi har vist dig hvad det er du har sagt ja til, så kan du vælge at læse
> det eller ignorere det.
>
> At du linker til en gammel hetz side imod vores gamle supporter finder
> jeg blot usmageligt, at man har behov for at gå efter en person der blot
> følger de regler der bliver lagt ham for dagen i hans arbejde.
>
> Du kan betragte denne sag som lukket fra vores side, og du kan gå videre
> med den vis du ønsker det.
>
>
>
>
> Har du yderligere spørgsmål, bedes du benytte supportformularen på Scor.dk
>
> Med venlig hilsen
> Support & Management
>
> E-mail: support@scor.dk
> Tlf.: +45 7027 5959
> Fax.: +45 7027 5958
>
> Scor.dk & Digital Contact ApS
> Torvet 15
> DK-4600 Køge
>
www.scor.dk
>
>
>
> Sendt: 6. oktober 2009 23:18
> Til: Scor.dk Support
> Cc: kup@eb.dk
> Emne: Re: SV: Scor.dk: Svar på din henvendelse
>
> Hvor gammel er det lige du er, 10 år?
>
> Jeg syntes ihvertfald at kup@eb.dk skal have en hilsen først. Apropos at
> du ikke kan eller vil komme med nogen beviser: Se vedhæftet afgørelse
> fra forbrugerombudsmanden der siger at jeg skal have mine penge tilbage,
> nu du ikke kan dokumentere dit krav.
>
> Når tidsfristen herunder udløber vil jeg kontakte min bank og bede dem
> tilbageføre pengene pga. pengene er uretmæssigt (ulovligt) hævet.
> Endvidere vil jeg lade andre muligheder være åbne fordi du siger jeg er
> velkommen til det.
>
>
> 2009/10/6 Scor.dk Support <support@scor.dk>
>
>
> Hejsa
>
> Tak for din mail
>
> Vi henviser til tidliger besvarelse.
>
> Du skal være velkommen til at gå videre med det.
>
>
> Hvis der skulle være andre problemer, er du velkommen til at kontakte os
> igen.
>
> Med venlig hilsen
> ..
> XXXXXXX T.T. LindXXXXXX
> Support & Management
>
> E-mail: support@scor.dk
> Tlf.: +45 7027 5959
> Fax.: +45 7027 5958
>
> Scor.dk & Digital Contact ApS
> Torvet 15
> DK-4600 Køge
>
www.scor.dk
>
> HUSK!!!
> Du kan altid logge på din profil med dit profilnummer/medlemsnummer. Det
> skal skrives i stedet for bruger navn
>
>
>
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Sendt: 5. oktober 2009 19:29
> Til: Scor.dk Support
> Emne: Re: SV: Scor.dk: Svar på din henvendelse
>
> Kære scor.dk-support,
>
> Enhver kan påstå at jeg har accepteret hvad som helst og jeg kan også
> påstå hvad jeg vil om jer uden at det giver mig ret til noget som
> helst. Hvor er dit bevis? Hvis du ikke har noget bevis (min
> underskrift eller lignende), så skal pengene tilbage-betales.
>
> I har til på søndag til at tilbagebetale mig mine penge jvf.
> nedenstående korrespondance.
>
>
>
> On Oct 5, 2009, at 5:04 PM, Scor.dk Support wrote:
>
> >
> >
> > Hejsa
> >
> > Tak for din mail
> >
> > At du siger ja til et løbendeabonnement står op til flere gange
> > under oprettelsen. Og det står også i handelsbetingelserne, vi
> > skriver "løbende"abonnement for at der ikke skal være nogle
> > misforståelser.
> >
> > Du kan godt lave en abonnement aftale digitalt, så længe den også
> > kan opsiges digitalt.
> >
> > Her er dette stykke af handelsbetingelserne vi opfordre folk til at
> > læse den, men kan ikke tvinge dem.
> >
> > § 6: Scor.dk abonnementsaftaler:
> >
> > * 2 ugers abonnement: 79 DKK pr. løbende 14 dage. Kun betaling
> > med kredit kort
> > * 1 måneds abonnement: 99 DKK pr. løbende mdr. Kun betaling via
> > kreditkort (standard)
> > * 2 måneds abonnement: 179 DKK pr. løbende 2. mdr. Kun betaling
> > via kreditkort
> > * 3 måneds abonnement: 249 DKK pr. løbende kvartal. Kun betaling
> > via kreditkort
> > * 6 måneds abonnement: 449 DKK pr. løbende halvår. Kun betaling
> > via kreditkort
> > * 9 måneds abonnement: 589 DKK pr. løbende 9. mdr. Kun betaling
> > med kreditkort
> > * 12 måneds abonnement: 649 DKK pr. løbende år.
> >
> > Ved køb af unikt løbende tilbudsabonnement, vil et sådanne altid
> > tage udgangspunkt i et af de ovenstående syv abonnementstyper - med
> > her til gældende abonnementsbetingelser.
> >
> > § 7: Betaling: Alle abonnementstyper - herunder tilbudsabonnementer,
> > er opbygget således, at det automatisk fornyes, indtil du vælger at
> > opsige det (se opsigelsesbetingelser nedenfor). Når du tegner et
> > abonnement accepterer du samtidig, at Scor.dk ved automatisk
> > fornyelse af dette løbende trækker et beløb svarende til prisen for
> > det abonnement, som du fornyer fra den konto, som du benytter ved
> > tegnelse af abonnementet.
> >
> > § 10: Opsigelse/deaktivering: Hvis du ønsker at deaktivere dit
> > løbende abonnement på Scor.dk, kan du altid gøre det via "Medlem &
> > Service" (se øverste højre hjørne). Via dette link vil du deaktivere
> > den automatiske fornyelse, som trækkes på dit kreditkort. Hvis du
> > ønsker hjælp til dette, kan du kontakte vores support, der altid
> > står parat til at guide dig.
> >
> > Dette var nogle af de ting du sagde ja til da du købte dit medlemskab.
> >
> >
> >
> >
> > Hvis der skulle være andre problemer, er du velkommen til at
> > kontakte os igen.
> >
> > Med venlig hilsen
> > ..
> > XXXXXXXXXX T.T. LindXXXXX
> > Support & Management
> >
> > E-mail: support@scor.dk
> > Tlf.: +45 7027 5959
> > Fax.: +45 7027 5958
> >
> > Scor.dk & Digital Contact ApS
> > Torvet 15
> > DK-4600 Køge
> >
www.scor.dk
> >
> > HUSK!!!
> > Du kan altid logge på din profil med dit profilnummer/medlemsnummer.
> > Det skal skrives i stedet for bruger navn
> >
> >
> >
> >
> > -----Oprindelig meddelelse-----
> > Sendt: 4. oktober 2009 15:31
> > Til: Scor.dk Support
> > Emne: Re: Scor.dk: Svar på din henvendelse
> >
> > Kære scor.dk-supporter
> >
> > Vedr. scor.dk's strid mod god markedsførings-skik
> > --------------------------------------------------------------------
> >
> > Uanset hvad du mener der er sket og uanset hvor mange gange du mener
> > jeg har accepteret det du påstår, så er jeg uenig i at jeg har
> > accepteret andet end at betale for 1 års medlemsskab af scor.dk. Dit
> > firmas betingelser skal være klart og tydelige overfor forbrugere og
> > det er de ikke eller har ikke været i dette konkrete tilfælde. Hvis du
> > mener noget andet, så bedes du bevise det og fremkomme med juridiske
> > beviser der holder i en retssal.
> >
> > Sagt på en anden måde: Hvis jeg ønskede at købe et løbende avis-
> > abonnement der blev fornyet hver måned, så ville jeg underskrive et
> > papir og sende det ind. Hvis jeg ønskede at købe et løbende telefon-
> > abonnement eller tegning af forsikringer, ville det samme være
> > gældende. Desuden ville jeg så være klar og 100% bevidst over at det
> > abonnement først blev opsagt når jeg meldte mig ud. Dette er ikke
> > tilfældet hos scor.dk - derfor skal du sørge for at jeg får mine penge
> > tilbage.
> >
> > I scor.dk's tilfælde mener jeg at jeg aldrig nogensinde har læst noget
> > som helst om at i ville trække pengene igen efter 1 år og det er
> > fuldstændigt uacceptablt at scor.dk slet ikke sender nogen besked ud
> > om sidste frist (advarsel) for at udmelde sig. Det er altså
> > uberettiget at beholde dankort-oplysningerne og trække penge igen for
> > et nyt år uden at give nogen form for besked om det (dette vil også
> > medvirke til at undgå utilfredse kunder).
> >
> > Scor.dk's opførsel er endnu værre end negativ aftalebinding, fordi så
> > havde jeg i det mindste en chance for at undgå at i trak penge fra min
> > konto igen. Skærmbillleder og løse påstande kan altså ikke bruges til
> > noget i denne forbindelse. Min påstand er ligeså gyldig som din
> > påstand. Alle de elektroniske info der ligger på jeres server jo er
> > underlagt jeres kontrol og jeres manipulation og de er derfor ikke
> > bedre end mine påstande. Det eneste bevis der gælder og som jeg vil
> > acceptere er min underskrift på en abbonements-aftale eller lignende
> > form for kontrakt - det er altså sådan verden fungerer. Kan du
> > fremvise sådan en skriftligt underskrevet abonnements-aftale?
> >
> > Efter min opfattelse er det du gør ulovligt og i strid med god
> > markedsføringsskik. Jeg har ikke accepteret at dig eller dit firma har
> > lov til at trække pengene jvf. nedenstående korrespondance. Hvis du
> > ikke med min underskrift eller video- / lyd-optagelse eller lignende
> > kan bevise hvad du påstår at jeg har accepteret, så skal du
> > tilbagebetale pengene øjeblikkeligt og betragte mit medlemskab som
> > udløbet, 1 år efter at jeg købte 1 års adgang.
> >
> > Bevisbyrden for at det du påstår er korrekt, ligger altså hos dig
> > (ellers skal jeg have pengene tilbage)!
> >
> > Hvis du ikke beviser at du har ret til at trække pengene indenfor 7
> > dage og hvis du ej heller har tilbagebetalt pengene indenfor 7 dage,
> > så går jeg videre med sagen. Du har altså til på søndag og jeg skal
> > have et fornuftigt svar forinden eller pengene tilbage. Jeg går
> > endvidere til alle de klagenævn jeg kan opdrive pga. de ulovlige
> > metoder og størrelsen af dit internet-site.
> >
> >>
> >
> >
> > On Oct 3, 2009, at 11:51 PM, Scor support wrote:
> >
> >> Hejsa.
> >>
> >>
> >> Tak for din henvendelse
> >>
> >>
> >> Gå til fanebladet "Min profil" og derefter "Medlem & Service" i
> >> menuen, hvor du i øverste højre hjørne kan deaktivere automatisk
> >> fornyelse af dit løbende abonnement. Vi henviser til
> >> Handelsbetingelser § 7 og 10, som du har accepteret ved din
> >> oprettelse af abonnement.
> >>
> >>
> >> Da du meldte dig ind, der stor der mange gange (faktisk 7 steder før
> >> du klikkede: Accept), at du var i gang med at tegne et "Løbende
> >> abonnement" på Scor.dk. Det står faktisk også på din kvittering.
> >>
> >>
> >> Hvis der er andre ting, vi kan hjælpe med, så skriv endelig en ny
> >> henvendelse
Vi henviser også til "FAQ", hvor du kan finde svar
> >> på ofte stillede spørgsmål. "FAQ" finder du under "Hjælp & Support"
> >> i menuen.
> >>
> >>
> >> Med venlig hilsen
> >> Scor.dk Support Team
Fuck, det er grinern, at scor.dk nu er begyndt at indføre en
"advarselses-mail", fordi jeg har skrevet lige nøjagtigt ovenstående og
fået medhold af banken så pengene er tilbagebetalt...
Jeg mener dog stadigt ikke at den beskrevne advarselses-mail (før
trækning af pengene) er god nok - der er stadigt fuld belæg for at få
pengene tilbage og det er super-godt med det skærmbillede...
Min situation var altså en lille smule anderledes end i denne tråd, da
der bare gik et år og så trak scor.dk pengene uden først at spørge...
Læg iøvrigt mærke til at scor.dk-support-idioten i sit svar til mig
henviser til nogen betingelser jeg umuligt kan have accepteret, fordi
ifl. det han skriver kan et års medlemsskab slet ikke koste kr. 599,-
men det har de alligevel forsøgt at trække fra mig... Det er godtnok
noget af et idiotisk cirkus
ROTFLOL...
p.s. I jeres fremtidige korrespondance med bankerne, så henvis bare til
dette på google som bevis for at scor.dk slet ikke har styr på hvilke
betingelser medlemmerne har accepteret og hvilke de ikke har accepteret...
Idioten (supporteren) har vel bare været inde og copy/paste de NYE
betingelser, som altså ikke nødvendigvist (ihvertfald ikke i mit
tilfælde) svarer til de gamle betingelser, da man blev oprettet som
bruger i sin tid...
At scor.dk slet ikke har styr på hvilke betingelser forbrugerne har
accepteret i sin tid, må altså komme forbrugeren til gode...
Morale: HOLD JER VÆK FRA SCOR.DK I AL FREMTID...