|
| Ny VFR. Fra : MKS - 74 |
Dato : 08-10-09 17:12 |
| | |
Ukendt (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-10-09 17:26 |
|
Takker for linket
Hvor bestiller man henne :)
Den kan kun ødelægges af det Danske afgiftsystem
PE
| |
Ukendt (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-10-09 17:35 |
|
Ups ups ups
Kerb weigth hvad er nu det for noget = Kantsten Vægt
Synes ikke lige jeg har hørt det udtryk før , men lyder som køreklar ?
267 kg er det tør eller køreklar
PE
| |
"J.C.Kløve" (08-10-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 08-10-09 18:31 |
|
PE skrev:
> Ups ups ups
>
> Kerb weigth hvad er nu det for noget = Kantsten Vægt
>
> Synes ikke lige jeg har hørt det udtryk før , men lyder som køreklar ?
>
> 267 kg er det tør eller køreklar
>
Det er den nye "almindelighed" fra japan (den (næsten)nye GSX650F) er
også opgivet som "kerb weight" hvilket har foranlediget at mange tror
den er helt ufattelig tung)
Men ja med væsker
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/
| |
Jim Andersen (09-10-2009)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 09-10-09 12:36 |
|
PE wrote:
> Kerb weigth hvad er nu det for noget = Kantsten Vægt
Ifølge Kawasakis danske hjemmeside:
Vehicle weight in running order including: full fuel tank, coolant on upper
level, engine oil on upper level, brake fluid on upper level, battery fluid
full and (where supplied) mirrors, toolkit, spare keys and fuse(s).
/jim
| |
Hekto (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-10-09 10:49 |
|
On 8 Okt., 18:35, "PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> wrote:
> Ups ups ups
>
> Kerb weigth hvad er nu det for noget = Kantsten Vægt
>
> Synes ikke lige jeg har hørt det udtryk før , men lyder som køreklar ?
>
> 267 kg er det tør eller køreklar
>
> PE
267 Kg køreklar? Det er da en sjat, med mindre tanken er på 90 liter.
--
/Hekto
| |
KentBM (08-10-2009)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 08-10-09 18:51 |
|
Hekto skrev:
> 267 Kg køreklar? Det er da en sjat, med mindre tanken er på 90 liter.
Det er vel ikke så galt for en kardan-maskine inkl. benzin og øvrige væsker?
--
Kent
| |
Armand (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-10-09 20:30 |
|
KentBM skrev:
> Hekto skrev:
>> 267 Kg køreklar? Det er da en sjat, med mindre tanken er på 90 liter.
> Det er vel ikke så galt for en kardan-maskine inkl. benzin og øvrige
> væsker?
>
Det er jo en 1200'er tourer, men alligevel temmligt tungt IMO.
Sjovt med en kædeskærms-agtig camouflering af kardan'en
--
Armand.
| |
KentBM (08-10-2009)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 08-10-09 20:53 |
|
Armand skrev:
> Sjovt med en kædeskærms-agtig camouflering af kardan'en
>
Det er nærmest et BMW-bagtøj. Fra de nye modeller.
--
Kent
| |
KentBM (08-10-2009)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 08-10-09 20:57 |
|
KentBM skrev:
> Armand skrev:
>> Sjovt med en kædeskærms-agtig camouflering af kardan'en
>>
> Det er nærmest et BMW-bagtøj. Fra de nye modeller.
>
Ser lidt underlig ud. Den sorte plastik dims.
--
Kent
| |
Ukendt (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-10-09 21:49 |
|
On Thu, 08 Oct 2009 21:56:59 +0200, KentBM wrote:
> Ser lidt underlig ud. Den sorte plastik dims.
Den må skjule noget "paralever"-hejs, ellers ville forklaringen om
"kædeopførsel" være helt ude i hampen. :-/
--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08
| |
N/A (08-10-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 08-10-09 18:51 |
|
| |
TWL (09-10-2009)
| Kommentar Fra : TWL |
Dato : 09-10-09 15:30 |
|
PE wrote:
> Takker for linket
>
> Hvor bestiller man henne :)
>
> Den kan kun ødelægges af det Danske afgiftsystem
>
> PE
Jep - ifølge Bike.dk ligger dem omkring 300.000
http://www.bike.dk/content/2697/
Men jeg syntes sku den er fed
Thomas
| |
jhillerup (08-10-2009)
| Kommentar Fra : jhillerup |
Dato : 08-10-09 11:15 |
|
On 8 Okt., 18:12, MKS - 74 <cbr60...@gmail.com> wrote:
> http://www.newvfr.com
>
ja det ser lækkert ud, der har godtnok også været talt om den længe,
dejligt med et godt "stangtræk altanativ" til germaneren
jesper, total EX for tiden
men nu med lidt nyere madkasse
| |
Armand (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-10-09 20:31 |
|
jhillerup skrev:
> On 8 Okt., 18:12, MKS - 74 <cbr60...@gmail.com> wrote:
>> http://www.newvfr.com
>>
>
> ja det ser lækkert ud, der har godtnok også været talt om den længe,
>
Ja, men var det ikke oprindeligt et håb om en 1000'er V5-sportsmaskine??
--
Armand.
| |
Armand (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-10-09 18:26 |
|
MKS - 74 skrev:
> http://www.newvfr.com
>
Det er tilsyneladende mig der ksla være den lille dreng hér: Jamen den
har jo tudegrimt tøj på! :-|
--
Armand.
| |
CBR-DK (08-10-2009)
| Kommentar Fra : CBR-DK |
Dato : 08-10-09 19:35 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4ace20ac$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> MKS - 74 skrev:
>> http://www.newvfr.com
>>
> Det er tilsyneladende mig der ksla være den lille dreng hér: Jamen den har
> jo tudegrimt tøj på! :-|
>
> --
> Armand.
Enig !
Den skulle jo være afløseren for CBR 1100 XX men der er da en designer der
bør fyres - den er jo tudegrim ift. CBR 1100 XX'en.
Hilsen Kim - der selvfølgelig kører XX
| |
"J.C.Kløve" (08-10-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 08-10-09 20:51 |
| | |
Ole Hansen (09-10-2009)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 09-10-09 10:15 |
|
J.C.Kløve wrote:
>> Det er tilsyneladende mig der ksla være den lille dreng hér: Jamen den
>> har jo tudegrimt tøj på! :-|
>>
> +1
-1 - jeg synes den er fed!
--
Ole Hansen
| |
Hekto (09-10-2009)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-10-09 04:38 |
|
On 9 Okt., 11:15, Ole Hansen <mo...@get2net.dk> wrote:
> J.C.Kløve wrote:
> >> Det er tilsyneladende mig der ksla være den lille dreng hér: Jamen den
> >> har jo tudegrimt tøj på! :-|
>
> > +1
>
> -1 - jeg synes den er fed!
>
> --
> Ole Hansen
Grim? Smuk? ... lige meget - jeg vil sikkert alligevel ignorere dens
tilstedeværelse.
Men - det er næsten altid sådan at når der kommer en model med et nyt
design, så synes de fleste den er grim og at den gamle var pænere. Da
det så gentager sig igen nogle år senere, kunne få en til at tro det
er en form for naturlov?
--
/Hekto
| |
"J.C.Kløve" (09-10-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 09-10-09 13:34 |
|
Hekto skrev:
> On 9 Okt., 11:15, Ole Hansen <mo...@get2net.dk> wrote:
>> J.C.Kløve wrote:
>>>> Det er tilsyneladende mig der ksla være den lille dreng hér: Jamen den
>>>> har jo tudegrimt tøj på! :-|
>>> +1
>> -1 - jeg synes den er fed!
>>
>> --
>> Ole Hansen
>
> Grim? Smuk? ... lige meget - jeg vil sikkert alligevel ignorere dens
> tilstedeværelse.
>
> Men - det er næsten altid sådan at når der kommer en model med et nyt
> design, så synes de fleste den er grim og at den gamle var pænere. Da
> det så gentager sig igen nogle år senere, kunne få en til at tro det
> er en form for naturlov?
>
arrrhhh
RSV4 nyt design smuk!
Ducati 1198 nyt design smuk
Ducati 1098 nyt design grim
VFR 800 VTEC (II)redesign oplagte potter m.v. smuk
VFR 1200 nyt design grim...!
DN01 nyt design grim
der er da variationer over temaet
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/
| |
Armand (09-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-10-09 16:47 |
|
J.C.Kløve skrev:
>
> Ducati 1198 nyt design smuk
> Ducati 1098 nyt design grim
>
Øhhh?
Mig ikke forstå dansk.
Generelt er det uhyre individuelt hvad den ene eller anden finder smukt,
så nogle købere kan der jo altid være, hvorefter resten af verden kan
vænne sig til synet med tiden.
Omkring det med at vænne sig til har jeg bemærket at den utvivlsomt
gamle Volvo Amazon faktisk først er begyndt at se rigtig gammel ud efter
at de endelig begyndte at forsvinde ud af gadebilledet!
--
Armand.
| |
"J.C.Kløve" (09-10-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 09-10-09 17:11 |
|
Armand skrev:
> J.C.Kløve skrev:
>>
>> Ducati 1198 nyt design smuk
>> Ducati 1098 nyt design grim
>>
> Øhhh?
> Mig ikke forstå dansk.
my bad - 999 var den jeg tænkte på - som decideret GRIM!
>
> Generelt er det uhyre individuelt hvad den ene eller anden finder smukt,
> så nogle købere kan der jo altid være, hvorefter resten af verden kan
> vænne sig til synet med tiden.
mjahh og dog, der er fanme grimme og smukke ting i verden!
"Ka" er grim, det er den i dag det var den dengang den kom frem!
"Miltipla" ditto
(jeg vasker flux min tunge med sæbespåner efter at have givet to
madkasse-eksempler)
>
> Omkring det med at vænne sig til har jeg bemærket at den utvivlsomt
> gamle Volvo Amazon faktisk først er begyndt at se rigtig gammel ud efter
> at de endelig begyndte at forsvinde ud af gadebilledet!
>
ahnhh nu stopper vi lige (ikke så mange fyraftens smedebajdere om
fredagen !) Amazon er sgu flot, det var den også i sin tid
Nu var pointen egentlig også mest for at vise Hekto at ikke alt nyt
automatisk bliver dømt ude som grimt, bare fordi man denne gang har
tilladt sig at kalde en længe ventet "nyskebelse" grim - måske er det
bare fordi den ligner en BMW, de har sgu aldrig haft en heldig hånd når
det kommer til design :-\
Hvilket foranlediger at jeg kommer til at tænke på den nye RR de har
lavet, den er næsten helt pæn (hvorfor fanden skal fronten ødelægges af
asymetriske lygter??!)
Så ternden er at BMV lægger sig i halen af japanerne for at søge lykken
ad den vej, Honda går den modsatte vej, måske for at søge et image ala
netop dette bayerske designskændsel
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/
| |
KentBM (09-10-2009)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 09-10-09 19:02 |
|
J.C.Kløve skrev:
> ahnhh nu stopper vi lige (ikke så mange fyraftens smedebajdere om
> fredagen !) Amazon er sgu flot, det var den også i sin tid
Men den ser ikke meget større ud end en Mini. Faktisk er min Peugeot 107
større.
> bare fordi den ligner en BMW, de har sgu aldrig haft en heldig hånd når
> det kommer til design :-\
Jeg synes nu, at BMW HP2 Sport er ganske pæn.
> Hvilket foranlediger at jeg kommer til at tænke på den nye RR de har
> lavet, den er næsten helt pæn (hvorfor fanden skal fronten ødelægges af
> asymetriske lygter??!)
Det kunne have været værre. BMW kunne have valgt lygterne fra K1300R.
Siderne af S1000R skulle også være forskellige. Altså ikke bare
spejlvendt og mere end normalt forskellige.
>
> Så ternden er at BMV lægger sig i halen af japanerne for at søge lykken
> ad den vej, Honda går den modsatte vej, måske for at søge et image ala
> netop dette bayerske designskændsel
Men der er Honda allerede med DN01. Det kan vel næppe blive værre.
--
Kent
| |
N/A (09-10-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 09-10-09 13:34 |
|
| |
Thomas Jensen (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 08-10-09 19:26 |
|
MKS - 74 skrev:
> http://www.newvfr.com
>
hmmm synes fronten er blevet fladtrykt som på den nye cbr1000r.
Ikke videre kønt synes jeg.
Men kan være den tager sig anderledes ud "live"
--
mvh
Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998 + DT125R 1994
http://dfmc.dk/?id=11
| |
KentBM (08-10-2009)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 08-10-09 21:02 |
|
Thomas Jensen skrev:
> hmmm synes fronten er blevet fladtrykt som på den nye cbr1000r.
> Ikke videre kønt synes jeg.
>
> Men kan være den tager sig anderledes ud "live"
>
Fronten skal ligne et ansigt. Det skulle forbedre chancen for, at en
billist ser motorcyklen komme og ikke kører ud. I følge de artikler, som
har været om emnet i MCN.
--
Kent
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 08-10-09 19:43 |
| | |
Richard (08-10-2009)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 08-10-09 12:58 |
| | |
KentBM (08-10-2009)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 08-10-09 21:00 |
|
Richard skrev:
> Som afloeser til Blackbird og storebror til VFR er den da helt fin
> IMHO - frygtede at vaegten loeb hoejere op, +20 kg og +68 hk ifht VFR
> er vel ok, ikke?
Hvorfor mener du ikke, at den skal afløse VFR? Blackbird er vel bare
udgået uden afløser.
--
Kent
| |
Dennis Hellan Peders~ (09-10-2009)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 09-10-09 01:06 |
|
"MKS - 74" <cbr600dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:7p3sc5p935cpok2p2tbce7lv7576dk7qik@4ax.com...
> http://www.newvfr.com
>
>
Den er smuk ........... kunne godt ligne en BMW ting
--
Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 GS
06' Kawasaki ER-6n ABS (fruens)
| |
Martin [6000] (09-10-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 09-10-09 19:06 |
|
> Den er smuk ........... kunne godt ligne en BMW ting
Helt enig.. den ser hamrende godt ud.
Men som med alt andet nyt så er der en masse der skal pointere det grimme
i forhold til forgængeren.. lige indtil næste model kommer så er den der
var grim, pludselig flot igen og nu er den nye-nye grim )
--
Martin
| |
Martin [6000] (09-10-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 09-10-09 20:04 |
|
> Nogle syntes Brigitte B. var smuk, andre syntes hun var vulgær.
Og i dag er hun bare gammel og dermed også grimmere end dengang - ligesom
når der kommer en ny model så bliver den gamle "grim" i forhold til (som
regel)
--
Martin
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (10-10-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 10-10-09 20:03 |
|
MKS - 74 <cbr600dk@gmail.com> writes:
> http://www.newvfr.com
Hva' faen, har de købt BMW's gamle K1200RS design og vægt???
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29
| |
Steen Gruby (10-10-2009)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 10-10-09 20:15 |
|
On Sat, 10 Oct 2009 21:02:35 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:
Hej Kai.
>
>Hva' faen, har de købt BMW's gamle K1200RS design og vægt???
>
Lidt hjælp fra BMW's kampvognsafdeling skader jo ikke
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (10-10-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 10-10-09 20:22 |
|
Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:
> On Sat, 10 Oct 2009 21:02:35 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
> <khp@harrekilde.dk> wrote:
>
> Hej Kai.
>>
>>Hva' faen, har de købt BMW's gamle K1200RS design og vægt???
>>
> Lidt hjælp fra BMW's kampvognsafdeling skader jo ikke
Tjo, med en KAMPvægt på 260kg+, så må jeg konstatere at VFR'en har
flyttet sig fra SPORTtouring klassen til TOURING klassen.
Hvorfor skal det være så svært at lave en sportstourer på <200kg, når
de nemt kan lave en 1000cc sportsmaskine på <170kg?
Kai "der er så meget jeg ikke forstår..."
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29
| |
Ukendt (10-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-10-09 21:54 |
| | |
Kai Harrekilde-Peter~ (12-10-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 12-10-09 19:41 |
|
"P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik . dk> writes:
> Nu må jeg sku brokke mig lidt
>
> Honda kunne da aldrig finde på at efterligne BMW , uha sikke noget vås
Kig liiiige på K1200RS én gang til, så så gentag det mens du kigger
mig direkte i øjnene - uden at blinke.
> Tag nu en Blackbird der er ca 10-12 år gammel og se hvor Feks BMW
> K1200S har forlygten fra bare 10 -15 år senere
>
> Og deres CBR 1000 RR sports mc vejer ikke 170 kg køreklar , men tæt på
> 200 kg så forskellen er nu ikke så stor
Det er jo kun fordi de ikke kan bygge en moderne sports-1000'er
Både Suzuki og Yamaha er i <170kg klassen.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29
| |
MKS - 74 (12-10-2009)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 12-10-09 21:12 |
|
On Mon, 12 Oct 2009 20:40:51 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:
>> Og deres CBR 1000 RR sports mc vejer ikke 170 kg køreklar , men tæt på
>> 200 kg så forskellen er nu ikke så stor
>
>Det er jo kun fordi de ikke kan bygge en moderne sports-1000'er
>Både Suzuki og Yamaha er i <170kg klassen.
Ja-ja Kai tju-hej, der står at CBR1000RR'eren's _køreklare_ vægt ikke
er 170kg og det er Sutte-suki'ens eller Yahama'ens jo bestemt heller
ikke vel, 2010 R1'eren er således f.eks fabriksopgivet til 206 kg
køreklar...Pffft skude siger jeg bare .
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (13-10-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 13-10-09 22:10 |
|
MKS - 74 <cbr600dk@gmail.com> writes:
> On Mon, 12 Oct 2009 20:40:51 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
> <khp@harrekilde.dk> wrote:
>
>>> Og deres CBR 1000 RR sports mc vejer ikke 170 kg køreklar , men tæt på
>>> 200 kg så forskellen er nu ikke så stor
>>
>>Det er jo kun fordi de ikke kan bygge en moderne sports-1000'er
>>Både Suzuki og Yamaha er i <170kg klassen.
>
> Ja-ja Kai tju-hej, der står at CBR1000RR'eren's _køreklare_ vægt ikke
> er 170kg og det er Sutte-suki'ens eller Yahama'ens jo bestemt heller
> ikke vel, 2010 R1'eren er således f.eks fabriksopgivet til 206 kg
> køreklar...Pffft skude siger jeg bare .
Well, min Retter er opgivet til 177kg (tør) og jeg har vejet den inkl
~2/3 fuld tank til 190kg.
Go figure.
Men mit fundamentale spørgsmål og argument står stadig: hvorfor skal
"sporttouring" maskine være så helvedes tunge, set i forhold til rene
sportsmaskiner?
- motorne behøver ikke at være væsentlig forskellige
- kåberne vejer vel ikke markant forskelligt?
- der er forskelle på siddestillingerne, men hvorfor skal dette koste vægt?
Hvor f***** gemmer de 50+ kg på en moderne MC? Og hvorfor?
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29
| |
MKS - 74 (13-10-2009)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 13-10-09 22:57 |
|
On Tue, 13 Oct 2009 23:09:36 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:
>Hvor f***** gemmer de 50+ kg på en moderne MC? Og hvorfor?
Ikke at det interesserer mig synderligt personligt men....De første
10-12kg er vel ABS'en, men ellers skal man vel ha'nogle flere detaljer
om enkeltelementerne før man kan sige mere om det. Sådan er der så
meget - Hvorfor skal en 1000'er veje hele _22_ kg mere end en 600'er
sports-MC f.eks (CBR600RR (184kg wetweight) og R1 (206kg wetweight),
fabriksopgivet) .
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
KentBM (15-10-2009)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 15-10-09 20:46 |
|
Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> Men mit fundamentale spørgsmål og argument står stadig: hvorfor skal
> "sporttouring" maskine være så helvedes tunge, set i forhold til rene
> sportsmaskiner?
>
> - motorne behøver ikke at være væsentlig forskellige
> - kåberne vejer vel ikke markant forskelligt?
> - der er forskelle på siddestillingerne, men hvorfor skal dette koste vægt?
>
> Hvor f***** gemmer de 50+ kg på en moderne MC? Og hvorfor?
Alting er lavet lettere og tættere på det absolutte minimum. Og er vel
grund til, at en moderne GSX-R 1000 koster så meget mere end standard
slave Suzuki 10 - 15 år gammel model, som Reinhard sælger så mange af.
Stål stel i stedet for alu. Tyndere materiale i den dyre forgaffel osv.
Og så har den nye VFR altså kardan, som også vejer noget mere en en kæde.
--
Kent
| |
Ukendt (17-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-10-09 21:39 |
|
On Thu, 15 Oct 2009 21:46:09 +0200, KentBM wrote:
> Og så har den nye VFR altså kardan, som også vejer noget mere en en kæde.
Se det tror jeg ikke på, men utallige opfordringer har endnu ikke fået
nogen til at komme med tal på vægten af baghjul, stående på en vægt, og med
dæmperen skruet fri af nederste linksystem, for en kædecykel.
S'ens "bagende" vejer 21,7 Kg. med et let brugt dæk. Stik lige den !
Hvad jeg husker, så var "fie's" baghjul med shockkobling, samt kædehjul,
pænt tungt i sammenligning. Og så har vi slet ikke kædens vægt med i det
billede.
--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08
| |
Ukendt (12-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-10-09 21:40 |
|
Suki opgiver sin GSXR 1000 K9 til 203 kg køreklar
Yamaha opgiver deres til R1 til 206 kg køreklar
Hondas cbr 1000 rr ser ud som den er på 199 kg
PE
| |
MKS - 74 (12-10-2009)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 12-10-09 22:02 |
|
On Mon, 12 Oct 2009 22:40:06 +0200, "P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik .
dk> wrote:
>Suki opgiver sin GSXR 1000 K9 til 203 kg køreklar
>Yamaha opgiver deres til R1 til 206 kg køreklar
>Hondas cbr 1000 rr ser ud som den er på 199 kg
Vudden er det nu, alt over 200 kg køreklar er definitorisk at
klassificere som færger og ikke rigtige sportscykler (CBR100RR-ABS
vist iøvrigt på 210 kg wet weight/kurbside/køreklar) .
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
MKS - 74 (12-10-2009)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 12-10-09 22:03 |
|
On Mon, 12 Oct 2009 23:02:08 +0200, MKS - 74 <cbr600dk@gmail.com>
wrote:
>Vudden er det nu, alt over 200 kg køreklar er definitorisk at
>klassificere som færger og ikke rigtige sportscykler (CBR100RR-ABS
>vist iøvrigt på 210 kg wet weight/kurbside/køreklar) .
CBR1000RR-ABS naturellement..
--
-Michael
| |
Ukendt (12-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-10-09 22:56 |
|
Min GSXR 1000 med turbo og forlænget en del har jeg fået ned på 170 kg
køreklar , men der er heller intet ud over stel motor hjul lidt bremser , ja
selv tanken er en skal og ledningsnet er også væk næsten , synes selv det
er en flot vægt ,men har ikke råd til de skide carbon hjul - 8 kg
Min nye Busa med compressor bliver alså svær at få under 200 kg , selv om
den store vinkelsliber er brugt , den er bare så skide ..................
Tung
Ja det er bane Mcer før nogen brokker sig
PE
| |
Jørgen E (19-10-2009)
| Kommentar Fra : Jørgen E |
Dato : 19-10-09 19:23 |
| | |
|
|