Opmåling af areal?
Fra : Morten R. Nielsen

Dato : 06-10-09 16:39

Hejsa gruppe!

Jeg faldt engang over en (dansk) hjemme side, hvor man ved hjælp af et kort
alá Google Maps, kunne markere/omridse et bestemt areal, og dermed få
størrelsen i m2 og hektar.

Men nu kan jeg ikke huske hvad det var for en hjemmeside? Nogen bud?

(Postet i både dk.fritid.hus-og-have og dk.videnskab)

Morten R. Nielsen

'I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
than half of you half as well as you deserve!'
Bilbo Baggins

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-10-09 17:37

"Morten R. Nielsen" <mrn@m-r-n.dk> writes:

> Jeg faldt engang over en (dansk) hjemme side, hvor man ved hjælp af et
> kort alá Google Maps, kunne markere/omridse et bestemt areal, og
> dermed få størrelsen i m2 og hektar.

Jeg kan ikke klare det på dansk, men jeg mener bestemt Google Earth
kan klare det.

Muligvis kan ois.dk også.

Mvh Trine

--
Stor og hyggelig butik med mange spændende ting
- havefigurer og fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde.

Fra : TG(Denmark)

Dato : 06-10-09 11:55

On 6 Okt., 17:38, "Morten R. Nielsen" <m...@m-r-n.dk> wrote:
> [...]
>
> 'I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
> than half of you half as well as you deserve!'

Tidligere havde flere amter den mulighed på deres gis portaler, bl.a.
Roskilde og Storstrøm på hhv http://gis.ra.dk og http://gis.stam.dk,
måske regionerne har noget tilsvarende i dag..

/TG

Fra : Tomas Jensen

Dato : 06-10-09 20:31

> [...]
> Roskilde og Storstrøm på hhv http://gis.ra.dk og http://gis.stam.dk,
> måske regionerne har noget tilsvarende i dag..

Kommunerne? -hvert'fald her i Thisted:

http://77.243.130.151/BorgerWebgis/kort.htm

mvh Tomas

Fra : Jan Andreasen

Dato : 07-10-09 22:34

Hej Morten

Du kan prøve at kigge på http://kort.arealinfo.dk/, hvor du under menuen
'værktøjer' kan finde 'mål'. Og så er det bare at gå igang

Find din adresse under menuen 'søg', hvor du kan søge på adresse, matr.nr.
osv.

Mvh Jan

Fra : Morten R. Nielsen

Dato : 08-10-09 17:32

> Du kan prøve at kigge på http://kort.arealinfo.dk/, hvor du under menuen
> 'værktøjer' kan finde 'mål'. Og så er det bare at gå igang

Tak for det - det var lige det jeg skulle bruge

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 09-10-09 00:41

Jan Andreasen skrev:

> Du kan prøve at kigge på http://kort.arealinfo.dk/, hvor du under menuen
> 'værktøjer' kan finde 'mål'. Og så er det bare at gå igang

Det var en rigtig god webside du der kendte - man kan jo se alt muligt

Når vi nu er igang med det med mål, så kan jeg anbefale Iforms webside
hvis man altså mere skal bruge en strækning fremfor et areal.

http://iform.dk/ruteplanner/tegn

Lars

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-10-09 13:42

Lars Thomsen Nielsen skrev

> Når vi nu er igang med det med mål, så kan jeg anbefale Iforms webside
> hvis man altså mere skal bruge en strækning fremfor et areal.
>
> http://iform.dk/ruteplanner/tegn

Bikeroutetoaster.com kan ca det samme - bare uden så mange klik med musen :)

- Peter