Gødnings pinde
Fra : Anders Ole Astrup

Dato : 04-10-09 18:20

jeg har fundet dem her :

http://www.haveshopping.dk/product.asp?product=1135

men sælger skriver ikke noget om hvad der er i dem eller hvor længe de
holder
nogen der har et bud eller måske erfaring med netop den form for gødning ?

Venligst
AO

Fra : Lise Hansen

Dato : 06-10-09 07:14

Jeg kender ikke Hornums gødningspinde, men har i mange år brugt pinde fra
Substral.
Substral har to typer, een slags til grønne blad-planter, een slags til
blomstrende planter. Begge indeholder N, P, K, men forholdet er lidt
forskelligt. Jeg ved ikke, hvor meget forskellen betyder i praksis.
Pindene er udmærkede, de holder ca 2 måneder. Jeg bruger dem ikke om
vinteren. Der er brugsanvisning på pakken
De er dyrere i brug end almindelig flydende potteplante-gødning, men
nemmere.
Substrals pinde er til potteplanter - de er ALT for dyre til store udendørs
potter eller til brug direkte i haven. Det samme gælder sikkert for
Hornum-pindene.

Hilsen
Lise