"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac8fe21$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> J.C.Kløve skrev:
>>
>>
>> Der er jo den helt oplagte årsag at fart (relativt) objektivt kan måles,
>> og dermed har du argumentet for at påligne befolkningen nogle gevaldige
>> bøder af hensyn til deres egen sikkerhed (og statskassen)
>>
>>
> Jup!
> Min filosofi omkring emnet er netop at fart har været en af de allerførste
> forseelser som man håndgribeligt kunne bevise (ud fra distance/tid)
> hvorefter man helt og holdent er faldet i hak omkring emnet og fart stille
> og roligt er blevet synonym med trafikforseelse, selv blandt befolkningen.
>
> Forholdet er selvforstærkende derved at etaten, med undtagelse af da man
> endelig besluttede at købe større pistoler til at bevæbne samtlige
> betjente med, næppe har udskrivninger af samme størrelsesorden som de
> indkøb man gennem tiden har haft på indkøb af alskens elektronik til
> detektering af fartsynderes grad af forbrydelse.
> I 70'erne og 80'erne fløj man ligefrem rundt i helikoptere for at bøffe
> sådanne højkriminelle trafikanter - Dét er jo ellers kun præsidenter
> forundt at blive sådan overvåget fra oven :-|
>
> Med introduktionen af video-optagelser fra patruljevogne (hvilket først og
> fremmest skete for at spare 2.-manden i vognen, á vidnet, væk) stod man
> overfor en enestående mulighed for at ændre adfærd og vende blikket imod
> alskens andre dødssynder (½ blink før man drejer er en af mine
> yndlings-aversioner) som i modsætning til selv to betjentes subjektive
> opfattelse ikke er til at argumentere imod når den er båndet på video; men
> her snublede etaten atter og faldt ind i vanlig gænge, hvorved at
> videovognenes optagelser har vist sig meget brugte ved eftersættelser af
> fartsyndere :-|
>
>
> --
> Armand.
Rolig nu Armand....