Bore huller i gulvet for vandrør fra kælde~
Fra : Marianne

Dato : 04-10-09 11:40

Vi har nogle grimme vandrør i WC rummet de kommer op fra højre hjørne , hvor
der engang har været en bruser, og gå går rundt langs muren , til den anden
side Synes så det vil være smart at bore 2 huller fra kælderen og trække
pexrør op igennem , men er det lovligt ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-10-09 06:17

On 4 Okt., 12:40, "Marianne" <m...@mail.dk> wrote:
> [...]
> side   Synes så det vil være smart at bore 2 huller fra kælderen og trække
> pexrør op igennem , men er det lovligt ?

Kommer vist an på om det er en anden brandzone. Der må ikke føres
plastik afløb og rør op igennem hvis det fx er i etageegendom.. Men er
det i et hus, er der nok ikke noget galt med det.

Fra : ceroy

Dato : 04-10-09 13:20

"Marianne" <mho@mail.dk> skrev i melding
> [...]
> anden side Synes så det vil være smart at bore 2 huller fra kælderen og
> trække pexrør op igennem , men er det lovligt ?
Blir det gjort av en fagmann så er det lovlig.

Fra : KimH

Dato : 04-10-09 13:51

"ceroy" <roy___@ceroy.dk> skrev i meddelelsen

> "Marianne" <mho@mail.dk> skrev i melding
> Blir det gjort av en fagmann så er det lovlig.

Det er en parcelhus hvis det bliver lavet korekt af en f.eks kleinsmed
der også arbejder med rør , så er det ikke lovlig ? Jeg synes da
byggemarkeder Bauhaus f.eks bugner med gør det selv VVS pexrør osv. og
vejledninger i hvordan man gør

Fra : Leo

Dato : 04-10-09 17:09

> [...]
> der også arbejder med rør , så er det ikke lovlig ? Jeg synes da
> byggemarkeder Bauhaus f.eks bugner med gør det selv VVS pexrør osv. og

De bunder nok i noget forsikringshaløj.
Hvis du selv udføre den slags arbejde hænger man på de fejl der evt. måtte
være lavet, også efter man måske sælger sit hus, jeg tror dog godt man selv
kan udføre arbejdet, så skal du bare have en vvs installatør ud og godkende
arbejdet, så man bl.a. kan være sikker på at der ikke er risici for eks.
infektioner i vandet, som kan gøre beboerne i huset syge.

Men start med at kigge her, for der er nogle regler som skal overholdes i
forhold til afløb og lignende.
http://www.ebst.dk/br08.dk

Fra : Elmand

Dato : 04-10-09 18:43

"Leo" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> infektioner i vandet, som kan gøre beboerne i huset syge.
>
> Men start med at kigge her, for der er nogle regler som skal overholdes i
Nej Leo.
Man må ikke lave nye vandinstallationer selv.- Der skal en aut.VVS til.- og man
kan ikke få en ud for at godkende, det må han simpelthen ikke.
Du må skifte vandhaner, pakninger - tilslutte toilet-vaske og opvaskemaskiner,
men ikke
trække nye rør.- Du må lave alle centralvarmerør selv, hvor du har egen kedel.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne