Ubuntu: Indtast adgangskode for at låse st~
Fra : Jan Birk

Dato : 26-09-09 13:16

..... Progammet "nm-connection-editor" ... ønsker at tilgå
standardnøgleringen, men den er låst.

Her bliver jeg så bedt om en adgangskode.

Hvilket kode mon det er????

Der er kun een bruger på systemet (ifm installationen) og hendes er det
ikke. Hun kan alt muligt andet, inkl. sudo, update mm.

(Hvis hun selv har ændret den et eller andet sted, hvor resetter jeg den så?

/Jan

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-09-09 18:43

Jan Birk wrote:

> .... Progammet "nm-connection-editor" ... ønsker at tilgå
> standardnøgleringen, men den er låst.

Bruger du auto login for den ene bruger?

--
Jesper Lund

Fra : Jan Birk

Dato : 27-09-09 15:52

> Bruger du auto login for den ene bruger?

Nej.

/Jan

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-09-09 19:30

Den Sat, 26 Sep 2009 14:16:13 +0200 skrev Jan Birk:

> [...]
> ikke. Hun kan alt muligt andet, inkl. sudo, update mm.
>
> (Hvis hun selv har ændret den et eller andet sted, hvor resetter jeg den

Google "Ubuntu reset keyring" giver masser af vejledninger

just had the same problem myself delete the $HOME/.gnome2/keyrings folder
then you can enter a new password when you get prompted by the gnome
keyring daemon.

Uden garanti og på eget ansvar

--
Karl Erik.