Varmerør i betongulv
Fra : Torben og Anne

Dato : 01-08-01 19:11

Hej

Kan man. efter man har fjernet fliserne fra badeværlsesgukvet, fræse riller
til vandbåren gulvvarme og således lægge rørene ligeunder de nye fliser?

Ja, man kan vel alt, men er der nogen som kender til fordele og ulemper ved
sådan en løsning?

Venlig hilsen Torben Vilkkelsø tvav@worldonline.dk

Fra : per

Dato : 01-08-01 19:19

On Wed, 1 Aug 2001 20:11:14 +0200, "Torben og Anne"
<tvav@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
>Ja, man kan vel alt, men er der nogen som kender til fordele og ulemper ved
ulempen er at varmefordelingen bliver meget minimal i området, men ret
direkte, fordi der ikke er afstand nok fra flise til rør.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : S. Børresen

Dato : 02-08-01 00:17

Det kan sagtens lade sig gøre, man kan leje maskiner til det samme.
De støver og larmer ad H til, men betydelig nemmere end at lægge nyt gulv.
Jo længere du får dem ned, des bedere fordeler de varmen i gulvet.
2 cm. beton over dem, gør ikke noget

/Søren

Fra : Michael Schrøder

Dato : 02-08-01 08:25

"Torben og Anne" <tvav@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> til vandbåren gulvvarme og således lægge rørene ligeunder de nye fliser?
>
> Ja, man kan vel alt, men er der nogen som kender til fordele og ulemper

Jeg har gulvvarme med rør tilsluttet fyret - og synes det er nogen
uhensigtsmæssigheder.

Hvis vi bruger muligheden for natsænkning er gulvet koldere end ønsket om
morgenen, og varmere end ønsket om aftenen.

Om sommeren når fyret slet ikke kører bliver gulvet naturligvis koldt - og
det er da meget rart nogen gange - når det er rigtigt varmt...

Nu skal vi snart have lagt nyt gulv i badeværelset, og vi har snakket om at
blænde rørene og lægge elektrisk gulvvarme i stedet.

Jeg er dog kommet i tanke om at de 2 kunne supplere hinanden - så el-varmen
kun vil køre når "vand"-varmen er kold.

- men det giver måske andre problemer jeg ikke er kommet i tanke om endnu...
?

mvh Michael