DR tv kan ikke afspilles i FF
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-09 16:13

Hej!
Hvis jeg går ind på DRs hjemmeside og vil se DR1 Live, så kommer afspilleren
frem og viser teksten
"Waiting for Video".
Jeg har da kunne se det før, men efter diverse FF-opdateringer lader det sig
ikke gøre mere.
Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke igen?

WinXP SP3
FireFox 3.5.2

Venligst
Claus

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-08-09 16:18

CK® skrev:
> [...]
> ikke gøre mere.
> Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke igen?

Hej Claus

Prøv i Firefox at gå i Funktioner > Tilføjelser
og se, om du der har et plug in, der hedder noget
med VLC. Hvis du har det, så prøv at deaktiver det.

Prøv derefter at installere:
http://port25.technet.com/pages/windows-media-player-firefox-plugin-download.aspx

Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-09 16:26

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og se, om du der har et plug in, der hedder noget
> med VLC. Hvis du har det, så prøv at deaktiver det.

Årh, hvad?!
Det var sgu et hurtigt svar du kom med, og det bedste er, at det virker!

Tusind, tusind tak!

Claus

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-08-09 16:38

CK® skrev:
> "Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Årh, hvad?!
> Det var sgu et hurtigt svar du kom med, og det bedste er, at det virker!

ja, samme spørgsmål har nemlig været oppe i gruppen før -)

jeg havde samme problem og fandt samme løsning - godt at vi kan hjælpe
hinanden

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-08-09 19:19

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> ja, samme spørgsmål har nemlig været oppe i gruppen før -)
>
> jeg havde samme problem og fandt samme løsning - godt at vi kan hjælpe
> hinanden

Hej

> ja, samme spørgsmål har nemlig været oppe i gruppen før -)

Ja det var også derfor, at jeg kunne svar så hurtigt.

At Firefox ikke umiddelbart understøtter afspilning vha. Windows Media
Player er umiddelbart også det eneste minus jeg kan se ved browseren.
Der er Google Chrome noget fiksere

Mvh. Martin

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-08-09 23:44

Martin Ploug skrev:

> At Firefox ikke umiddelbart understøtter afspilning vha. Windows Media
> Player er umiddelbart også det eneste minus jeg kan se ved browseren.

Man skal også installere Java plugin i FF, mens det ikke er nødvendigt
med IE8, har jeg bemærket. Hvorfor mon egentlig ikke? Har Microsoft købt
sig lov til at inkludere Java i sin browser?

> Der er Google Chrome noget fiksere

Hvad gør Chrome?

Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-08-09 01:23

> [...]
> og se, om du der har et plug in, der hedder noget
> med VLC. Hvis du har det, så prøv at deaktiver det.

Skide godt. Virkede også her, havde ellers skrevet til DR, men de
svarede aldrig tilbage.

Mvh
Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-09 16:43

CK® skrev:

> Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke igen?

Du har fået løst problemet, men jeg synes også du skal prøve
noget andet:

Når du ser DR1 (f.eks.), så klik på:

   Se DR1 live med Mac og Linux (beta)

og på næste side vælger du

   Quicktime player

Det er meget bedre efter min mening. Du kan så bogmærke et
direkte link.

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-08-09 19:20

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>
> og på næste side vælger du
>
>    Quicktime player
>
> Det er meget bedre efter min mening. Du kan så bogmærke et

Hej

Jeg kan så ikke umiddelbart få det til at spille
med Quicktime.

Mvh. Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-09 21:32

Martin Ploug skrev:

> Jeg kan så ikke umiddelbart få det til at spille
> med Quicktime.

Okay. Har du installeret den inklusive plugin?

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-08-09 22:11

Bertel Lund Hansen skrev:

> Okay. Har du installeret den inklusive plugin?

Jeg synes ikke lige jeg blev spurgt om plugin
under installationen, men det er måske også
kun relevant, hvis man bruger Mac eller Linux,
eller hvordan?

Mvh. Martin