Firefox 3.5.1
Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-07-09 00:35

Hejsa

Jeg har lige installeret Firefox 3.5.1. Den har det problem at når jeg
holder musen henover et billede eller et link, så viser den ikke den
lille tekst som kommer frem i andre browsere. Der kommer bare en lille
hvid firkant, men der står ikke noget i.

Nogen der ved hvad der går galt der?

Mvh
Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-07-09 07:50

Jesper Hansen skrev:

> [...]
> lille tekst som kommer frem i andre browsere. Der kommer bare en lille
> hvid firkant, men der står ikke noget i.

Det må være opgraderingen, der er gået galt. Vi har lige
haft den samme fejl i MozillaDanmarks forum.

Løsningen er at geninstallere. Prøv at hente den nyeste
Firefox [1] og installér den manuelt. Du behøver ikke fjerne
den gamle Firefox først.

Hvis det stadig ikke virker, kan du prøve at starte helt
forfra [2]. Dette sletter alle indstillinger og bogmærker,
så det vil nok være en god ide lige at lave en backup af
dine bogmærker først, så du kan gendanne dem efterfølgende.
Jeg ved endnu ikke, hvorfor fejlen opstår, så tjek lige om
det virker, inden du gendanner bogmærkerne.

[1] http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
[2]
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Ren_geninstallation

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-07-09 01:05

On 22 Jul., 08:49, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> [1]http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
> [2]http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Ren_geninstallation
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsenhttp://kimludvigsen.dk

Ok. Jeg har prøvet at geninstallere, men det virkede ikke. Så jeg vil
prøve din løsning 2. Det bliver dog først i aften

Tak for svaret.
Jesper Hansen

Fra : N/A

Dato : 22-07-09 20:01

Fra : N/A

Dato : 22-07-09 20:01

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-07-09 01:25

> Ok. Jeg har prøvet at geninstallere, men det virkede ikke. Så jeg vil
> prøve din løsning 2. Det bliver dog først i aften

Jeg kunne ikke vente Det virkede med en helt frisk installation.
Tak for hjælpen Kim.

Mvh
Jesper Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-07-09 08:50

Jesper Hansen skrev:

> Jeg kunne ikke vente Det virkede med en helt frisk installation.

Bare lige for at vide det til en anden gang: Virker det også
efter, du har gendannet bogmærkerne?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : N/A

Dato : 22-07-09 08:50

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-07-09 12:13

On 22 Jul., 09:50, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> Bare lige for at vide det til en anden gang: Virker det også
> efter, du har gendannet bogmærkerne?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsenhttp://ordforklaring.dk

Nej øv - lige kommet hjem fra job og efter genstart er det det samme
igen

Andre løsninger?

Mvh
Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-07-09 20:01

Jesper Hansen skrev:

> Nej øv - lige kommet hjem fra job og efter genstart er det det samme
> igen

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget om fejlen på nettet.
Måske fordi jeg ikke lige kan fiske de rigtige søgeord frem
i øjeblikket. Og det er underligt med genstarten, det burde
jo ikke gøre nogen forskel.

Hvis du gider, må du meget gerne prøve igen og så lade være
med at gendanne bogmærkerne, til efter du har fået testet
lidt længere tid.

Hvis jeg finder noget om problemet, skal jeg selvfølgelig
nok vende tilbage her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : N/A

Dato : 22-07-09 21:15

Fra : Otto

Dato : 22-07-09 20:18

Jeg havde også problem med Firefox, jeg kunne ikke høre lyd på
Youtube.com, og måtte i stedet bruge Explorer.
Jeg forsøgte at gå ned i de mange indstillinger, men intet hjalp, til
sidst mistede jeg tålmodigheden og afinstallerede Firefox.
Efter at jeg reinstallerede Firefox, virker alt perfekt.
Jeg må sige, at jeg er utroligt glad for Firefox, men i går havde jeg et
problem.
Jeg var inde på en database for at finde nogle exportkoder, og den tekst
jeg fik frem, kunne jeg ikke læse, da teksten i Firefox var fulde af
specialtegn.
Da jeg åbnede samme webside med Explorer, viste teksten sig korrekt.
Hvorfor ved jeg ikke.

Otto

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-09 21:02

Otto skrev:

> [...]
> specialtegn.
> Da jeg åbnede samme webside med Explorer, viste teksten sig korrekt.

Det lyder som en fejlkodet side. IE er temmelig fejltolerant, og
hvis man bruger den som udviklingsbrowser, risikerer man at lave
noget der kun virker i den. Der findes millioner af eksempler på
den slags på nettet.

--
Bertel

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-07-09 14:05

> [...]
> lidt længere tid.
>
> Hvis jeg finder noget om problemet, skal jeg selvfølgelig

Jeps jeg prøver igen i morgen - kan så prøve og slå Xmarks fra og se
om det er den der laver ballade...

Skriver tilbage igen..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-07-09 21:15

Jesper Hansen skrev:

> Jeps jeg prøver igen i morgen - kan så prøve og slå Xmarks fra og se
> om det er den der laver ballade...

Åh, du har også nået at installere udvidelser. Det er meget
mere sandsynligt, at det er den/dem, der giver problemer end
bogmærkerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-07-09 00:54

> Åh, du har også nået at installere udvidelser. Det er meget
> mere sandsynligt, at det er den/dem, der giver problemer end
> bogmærkerne.

Jeg tror det er Xmarks der er synderen, desværre, for det er ellers en
smart funktion.
Har geninstalleret Firefox og den kørte fint også efter et par
genstarter. Har nu importeret mine bogmærker vha Mozybackup og efter
et par genstarter fungerer det stadig fint.

Jeg håber at kunne bruge Xmarks igen på et tidspunkt.

Mvh
Jesper

Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-09-09 03:48

On 23 Jul., 08:53, Jesper Hansen <lism...@gmail.com> wrote:

> Jeg håber at kunne bruge Xmarks igen på et tidspunkt.

Vil lige følge op og sige at med den nye Xmarks opdatering er der
ingen problemer igen og alt kører.

Mvh
Jesper