promsise ide controller
Fra : NPS

Dato : 01-08-01 22:31

jeg har købt et promise ide controller kort, sådan så jeg kan få plads til
en ekstra harddisk, jeg har installeret driveren og når jeg strarte
computeren op, kommer der et skærmbillede frem hvor kortet finder
harddisken, men inde i win98se kan jeg ikke se harddisken, hvad har jeg
gjort galt, eller hvad mangler jeg at gøre, harddisken er en ibm 60gxp 40gb.

MVH

NPS

Fra : Lasse Elbek

Dato : 01-08-01 16:34

"NPS" <nps@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> harddisken, men inde i win98se kan jeg ikke se harddisken, hvad har jeg
> gjort galt, eller hvad mangler jeg at gøre, harddisken er en ibm 60gxp

Du skal lige huske at partitioner den med fdisk :)
Det gør du ved at starte computeren i dos !
der skriver du "fdisk" og trykker enter !
så skal du trykke "5" og vælge den nye disk
så skal du tilbage til hovedmenuen, der trykker du "1"
-hvos du skal oprette en enten en primær eller extended partition.
prøv dig lidt frem, det giver sig selv hvad du skal gøre :)

/Lasse

Fra : Lasse Elbek

Dato : 01-08-01 16:35

> [...]
> harddisken, men inde i win98se kan jeg ikke se harddisken, hvad har jeg
> gjort galt, eller hvad mangler jeg at gøre, harddisken er en ibm 60gxp

Hov, dit ur er vidst også lidt foran.

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 01-08-01 16:51

> harddisken, men inde i win98se kan jeg ikke se harddisken, hvad har jeg
> gjort galt, eller hvad mangler jeg at gøre, harddisken er en ibm 60gxp
40gb.

Du har selvfølgelig husket at installere den medfølgende driver?

--Henrik Skjærbæk

Fra : NPS

Dato : 01-08-01 17:57

ja, jeg har installeret driveren, men jeg havde bare glemt at køre fdisk på
den, tak for det Lasse Elbek

MVH

NPS