FTP klient der kan resume på download.
Fra : Erik Hansen

Dato : 01-08-01 16:19

Hejsa.

Jeg søger en FTP klient til Linux som kan resume på download, og også
meget gerne på upload.?
Den skal kunne kører i "console" hedder det vist, da jeg ikke har
installeret X, da min linux står som en server og firewall.

Jeg er næsten total blank på Linux. Den linux computer jeg har
stående, har en kammerat sat op for mig. Så FTP klienten skal være nem
at installere og ikke noget med nogle underlige konfigurationer osv.

Jeg har kikket lidt på Tucows, men har ikke lige funde noget jeg
syntes kunne tilfredsstille mine krav.

....Erik

BTW, hvis det næsten er et krav at have X for at finde en FTP klient
der kan resume, kan det så lade siggøre at installere X uden at skulle
ominstallere alt det der er installeret og konfigureret.?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-08-01 16:59

Fra : Mickey

Dato : 01-08-01 17:58

"Erik Hansen" <ehh@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den skal kunne kører i "console" hedder det vist, da jeg ikke har
> installeret X, da min linux står som en server og firewall.

jeg bruger "reget <filnavn>" (som ftp-kommando i standard-ftp-klienten) for
at resume en download

--
|-|$235-|)k - Mickey
Ekstra Bladet om humor:

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 01-08-01 19:21

In <b27gmt4jvkk1tujbji98q7mbih6qlds73u@4ax.com> Erik Hansen <ehh@post1.tele.dk> writes:

> [...]

>Den skal kunne kører i "console" hedder det vist, da jeg ikke har
>installeret X, da min linux står som en server og firewall.

Kig paa ncftp.

Mvh
Martin

Fra : Erik Hansen

Dato : 01-08-01 21:17

On Wed, 1 Aug 2001 18:21:08 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>Kig paa ncftp.

Ok, jeg glemte i mit første mail, at det også gerne må være et
brugervenligt program. Med det mener jeg at hvis det kunne virker som
noget ala FTP klienten som findes i MC, vil det være super.

Jeg glemter også lige at nævne at det er RedHat 7.1 jeg har.

....Erik

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 01-08-01 21:22

In <9pogmtso1pacc6vcq3uqjuj2nqbi9creg3@4ax.com> Erik Hansen <ehh@post1.tele.dk> writes:

>Ok, jeg glemte i mit første mail, at det også gerne må være et
>brugervenligt program. Med det mener jeg at hvis det kunne virker som
>noget ala FTP klienten som findes i MC, vil det være super.

Jeg synes at ncftp er nem at bruge.
Jeg kender ikke ftp-klienten i mc.

>Jeg glemter også lige at nævne at det er RedHat 7.1 jeg har.

Saa er det endnu nemmere, saa kan du bare downloade en rpm-pakke og behoever ikke at
komplirerer ncftp selv.

Soeg paa http://rpmfind.net/ efter ncftp.

Mvh
Martin

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-08-01 21:31

Fra : Erik Hansen

Dato : 02-08-01 16:12

On Wed, 1 Aug 2001 22:31:29 +0200, Rasmus Bøg Hansen
<moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

>Det er endda endnu lettere: Den ligger på CD1.

Det er faktsik utroligt nemt, for den er allerede installeret.

Jeg kikker lidt nærmere på den, så ser jeg hvad jeg finder ud af.

....Erik

Fra : Erik Hansen

Dato : 03-08-01 18:30

Jeg har problemer med ncftp som flere har anbefalet.

Jeg kan fint få connect uden problemer. Men når jeg vil lave en ls
eller dir, så sker der ikke noget, og jeg bliver disc.

Jeg ved ikke om det kan skyldes noget passive mode, for det ved jeg
skal være slået fra ellers kan jeg ikke lave en dir. Der er erfaringer
hvis jeg bruger ftp eller MC's ftp program.

Kan det skyldes passive mode?, og hvor kan jeg evt. ændre på dette.?

....Erik

Fra : Steen Suder

Dato : 04-08-01 11:09

Erik Hansen wrote:

> [...]
> hvis jeg bruger ftp eller MC's ftp program.
>
> Kan det skyldes passive mode?, og hvor kan jeg evt. ændre på dette.?

man ncftp (linie 679 i min version).

I ncftp:

set passive on|off|optional

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Erik Hansen

Dato : 04-08-01 11:49

On Sat, 04 Aug 2001 12:09:14 +0200, Steen Suder <CAB@earthling.net>
wrote: