Thomas, VIL du ikke nok prøve at forstå?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-08-01 13:33

Hejsa!

Lad os prøve at starte HELT forfra... og tage det på et venligst og
sagligt niveau - ok? Thomas, Prøv nu at læse det hele, jeg mener det
faktisk det jeg skriver - og det er rigtigt hvad der står...

(Til uvidende, denne debat handler om problemer i

Thomas, du har lige sendt mig en mail (lad venligst være med det,
skriv i stedet på usenet).
I den står:

>ja jeg bliver ved, for så længe i kan kan jeg også tilade mig at lave
>reklame, i svarer jo hver gang derer en der kommer med et indlæg her i
>gruppen og så kommer jeres reklame også lige med, og efter hvad jeg
>kan se på min computer er min da også kun på 4 linje
>mvh Thomas
>Ps. og borris jeg er normal en meget stille og rolig person, og jeg
>brokker mig meget sjældent, kun når jeg mener at folk træder på mig,
>og vil styre mig,

Nu mine kommentarer.

>ja jeg bliver ved, for så længe i kan kan jeg også tilade mig at lave
>reklame,

Du skriver du bliver ved så længe du kan tillade dig det... Well, du
kan IKKE tillade dig det! Det er hverken mig eller Borris der har
lavet de regler (omend jeg selv synes reglerne fungerer ganske
udemærket).
Læs reglerne på www.usenet.dk - læs nu grundigt rundt omkring, jeg vil
gerne igen komme med præcise links - men det virker ikke som om du
læser det alligevel? Skal jeg det?

>i svarer jo hver gang derer en der kommer med et indlæg her i
>gruppen og så kommer jeres reklame også lige med

Du skal have lov til at svare på ALLE indlæg, OGSÅ med din signatur -
som sagt tidl. - så kan du skrive HVAD du vil i din signatur, det skal
du intet ondt høre om. Problemet er, at du i starten ikke brugte din
signatur, og nu skriver du næsten blot "Se min signatur", og så er det
jo et reklame-indlæg alligevel.
Jeg skriver ikke sådanne indlæg, det forbyder netiketten mig. Hvis jeg
gjorde, og alle de andre der unlocker gjorde, så ville gruppen ikke
bestå af almindelige indlæg, gruppen ville drukne i reklamer - og
blive et forfærdeligt roderi.

>og efter hvad jeg
>kan se på min computer er min da også kun på 4 linje

Korrekt, problemet er, at du laver et indlæg hvor subject er:
Subject: så er jeg tilbage nokia unlokes 75 kr
Indholdet handler KUN om du unlocker - og dette indlæg er så 100%
reklame!
Jeg laver ikke sådanne indlæg, jeg besvarer rigtignok på mange indlæg,
det skal du også være velkommen til at gøre.
Du er velkommen til at svare på folk spørgsmål (også samtidigt med du
bruger din signatur), men du er IKKE velkommen til at poste et indlæg
der KUN handler om man skal se din signatur, og derved bliver 100%
reklame.

>Ps. og borris jeg er normal en meget stille og rolig person,

Det er da dejligt at høre, at du normalt er nede på jorden, jeg undrer
mig blot over du hidser dig så voldsomt op og sviner os til, når vi
prøver at fortælle dig hvordan systemet fungerer.

>og jeg
>brokker mig meget sjældent, kun når jeg mener at folk træder på mig,
>og vil styre mig,

Bankrøveren er også stille og rolig, men han brokker sig når folk
træder på ham og vil styre ham, fordi de siger han ikke må røve
banken. Det står i loven, at han ikke må. Der står i netiketten og
fundatserne for gruppern (kan altsammen læses på www.usenet.dk) at du
ikke må! Det er IKKE os der har lavet det - man kan godt kalde det en
slags 'lov' på usenet. Vær venlig at overholde den, det er alt vi
beder om!

Thomas, er du i tvivl om noget af det jeg har skrevet, så skriv
endelig - men gør det venligst i en pæn tone - så vil jeg prøve at
hjælpe dig videre - for jeg er absolut ikke ude på at træde på dig,
jeg vil bare gerne have du skal overholde 'loven' på usenet som alle
vi andre. OK?

Og her til sidst en håndfuld referencer:

X-post til: dk.admin.netmisbrug
Jeg tillader mig at køre debatten i begge grupper, da Thomas desværre
ikke er hoppet med over i netmisbrug-gruppen før.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
blank i dagens anledning

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-08-01 14:20

> [...]
> kan IKKE tillade dig det! Det er hverken mig eller Borris der har
> lavet de regler (omend jeg selv synes reglerne fungerer ganske

Til Borris.

I dine abonnementsbetingelser med den ISP du har står der med garanti,
at du skal overholde gældende netikette.

Derfor: Læs og ret dig ind efter www.usenet.dk

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-08-01 14:41

Fischer & Døssing skrev:

>Til Borris.
>
>I dine abonnementsbetingelser med den ISP du har står der med garanti,
>at du skal overholde gældende netikette.

Det er nu ikke Borris der ikke overholder netiketten, det er Thomas
Madsen.

Thomas mener åbenbart at Borris og jeg er 'ude efter ham', hvilket jeg
har fortalt ham utallige gange ikke er tilfældet. Thomas, vi beder dig
blot om at overholde reglerne på usenet, ligesom andre skal - og vi
selv gør.

Hvis du ikke mener vi overholder dem, så sæt dig ind i dem - kig på
www.usenet.dk - igen - jeg kommer gerne med mere præcise links (igen),
hvis du beder om det.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-08-01 15:32

> Det er nu ikke Borris der ikke overholder netiketten, det er Thomas
> Madsen.

Ahh... sorry Borris.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 01-08-01 15:31

Fischer & Døssing skrev ikke lige noget her, men:

Nu skal i altså høre jeg mener selv at jeg overholder netetiketten, og jeg
mener at dette må være en misforståelse.... men mit navn staves:

Boris ([STORT (B)][o][r][i][s]
Jeg er ved at blive en smule fustreret over at jeg bliver forvækslet med en
by... på forhånd -Tak

/Boris Mathiasen aka. Borris (åbenbart)

--
Jeg unlocker din Nokia mobil telefon for 100 kr.
og det er incl. porto tilbage til dig, og på nogle modeller

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-08-01 15:34

"Boris Mathiasen" <GSMUnlockDK@cREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Boris ([STORT (B)][o][r][i][s]

Sorry, igen
Brugte bare Lasses stavemåde.
Undrede mig egentlig også lidt over stavemåden.

Peter Fischer aka Petr

Fra : Jesper Jensen

Dato : 02-08-01 12:11

Jeg vil da bare lige bekræfte herfra, at jeg personligt føler, at Thomas er
for latterlig med alle hans reklame indlæg.

Mvh

Jesper

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in article

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-01 13:13

Jesper Jensen skrev:

>Jeg vil da bare lige bekræfte herfra, at jeg personligt føler, at Thomas er
>for latterlig med alle hans reklame indlæg.

.... og derefter fulgte 117 linjewrs citat helt uden grund.

Klip venligst citater ned til et par linier og skriv
kommentaren nedenunder.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 02-08-01 13:23

<Snip>
> [...]

> ikke må! Det er IKKE os der har lavet det - man kan godt kalde det en
> slags 'lov' på usenet. Vær venlig at overholde den, det er alt vi

Jeg sitere lige lidt fra usenet.dk:

"Mange tror fejlagtigt, at netiketten er et regelsæt, som man kan overholde
eller lade være. Det er det ikke: Netiketten er ganske simpelt en "Emma
Gad's Takt og Tone for Internet-brugere". At overtræde den er ikke som at
køre 130 på motorvejen, men som at klø sig bagi lige før man giver hånd. På
disse sider kan du læse de uskrevne regler for god usenet-opførsel."

Usenet.dk er ikke et regl sæt! Derfor hjælper det ikke noget at smide linket
i hovet på Thomas hver gang han "dummer" sig. Jeg er enig med dig i at det
Thomas gør et både dumt og irriterende, men det er ikke som sådan ulovligt.
Så vi må finde på noget andet, usenet virker ikke.

Anders Lund
webmaster@123grin.dk
Webmaster for GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-08-01 13:24

Anders Lund skrev:

> [...]
>Thomas gør et både dumt og irriterende, men det er ikke som sådan ulovligt.

Ifølge hans udbyder mener jeg det er, da de vil have han skal
overholde netiketten (mener jeg der står i abonnementsbetingelserne
hos Tele Danmark).
Men SPAM er jo forbudt, og det Thomas laver må efterhånden betegnes
som spam.

>Så vi må finde på noget andet, usenet virker ikke.

Hur?!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Anders Lund

Dato : 02-08-01 13:38

> Hur?!
Ja usenet.dk virker tydeligvis ikke! Hverken på papiret eller i Thomas'
hoved. Vi kunne evt. lave et standartiseret brev som vi så allesammen sørger
for at slynge i narken på den der spamer.

Jeg kommer lige med nednu et lille sitat fra usenet.dk:
"Netiketten er ikke lov! Du kommer sjældent ret langt ved at sige "Du skal
gøre X, for det siger netiketten". "

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-08-01 13:38

Anders Lund skrev:

>Ja usenet.dk virker tydeligvis ikke!

Ahh, du mener hjemmesiden - du skrev bare "usenet virker ikke" - det
forstod jeg ikke meget af.

>Hverken på papiret eller i Thomas'
>hoved. Vi kunne evt. lave et standartiseret brev som vi så allesammen sørger
>for at slynge i narken på den der spamer.

Tja, jeg mener det er bedre med en 'rigtig' skrivelse hver gang - jeg
tager selv sådan noget mere seriøst end standard-skrivelser.

>Jeg kommer lige med nednu et lille sitat fra usenet.dk:
>"Netiketten er ikke lov! Du kommer sjældent ret langt ved at sige "Du skal
>gøre X, for det siger netiketten". "

Hmm, nu tror Thomas sikkert at det så er helt i orden det han laver...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mikael Jensen

Dato : 02-08-01 14:28

Reklame er ikke Netiketten, men fundats, og fundats = lov. så vidt jeg har
forstået. Jeg dog ikke at det ER sådan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-01 15:30

Anders Lund skrev:

>Ja usenet.dk virker tydeligvis ikke! Hverken på papiret eller i Thomas' hoved.

Åh jo, så slemt står det nu ikke til. Giv tid. Det er kun i
Thomas' hoved der er noget der ikke virker.

--
Bertel

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 02-08-01 13:36

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> skrev i en meddelelse

> "Mange tror fejlagtigt, at netiketten er et regelsæt, som man kan
> overholde eller lade være."

Korrekt.

Men din ISP kræver at du overholder gældende netikette.
Jf. dine abonnementsbetingelser.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as