/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Ny-ateismen
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 09:41

Information i dag:

http://www.information.dk/201542

Interview med

Lars Christiansen og Lars Sandbeck om deres
bog 'Gudløse hjerner'

Klip fra artiklen:

[Om ateister] Selvfede skabsfascister. Eksistentielle
analfabeter. Lalleglade videnskabsfundamentalister.

-
Det retoriske skyts er rettet imod bestsellerforfatterne
Richard Dawkins, Sam Harris og Christopher Hitchens. Men
også den religionskritiske trios danske disciple står for
skud - blandt andre Dennis Nørmark, der er talsmand for
Humanistisk Samfund, og videnskabsjournalisten Lone Frank,
der i sine bøger og i Weekendavisen skriver om hjerneforskning
og bioteknologi.

-

Religionskritikken kan man ikke få nok af. Den er helt
nødvendig i en oplyst verden. Men den bølge af nye ateister,
vi hører så meget til for tiden, skal fandeme tage sig sammen.
Deres argumenter er så underlødige, at man bliver nødt til at
give dem en opsang. Niveauet er for lavt,

-
»De [ateisterne] tror, Folkekirken prædiker religiøse dogmer
i et forsøg på at indføre middelalderlige tilstande i Danmark,«
siger Lars Christiansen.

-
De nye ateister forestiller sig, at kristendommen handler
om at tro på en gammel mand med langt hvidt skæg og dæmoner
og den slags. Og kristendommen kan da også være meget folkelig
og appellere til meget konkrete forestillinger. Men den kan
altså også give nogle enormt avancerede fortolkningsperspektiver
på den menneskelige eksistens.

-
»De har ingen historisk bevidsthed, og de interesserer sig
ikke for eksistentielle spørgsmål. De fastslår, at Guds
eksistens ikke kan bevises, og så ser de ingen grund til
at undersøge, hvad kristendommen i virkeligheden går ud på

-
»En af deres yndlingspåstande er, at kristendommen er
uforenelig med rationalitet, og at den moderne videnskab er
en reaktion imod kirken. Det kan de rigtignok også finde en
del eksempler på i historien.

Men de ignorerer til gengæld det faktum, at der også er en
stor del af kristendommen, der netop er meget rationel, og
at kirken altid har været med til at opmuntre til videnskab.«

De gør det ikke bevidst, men fordi de simpelthen ikke aner,
at den del af kristendommen findes,

-
De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,

http://www.information.dk/201542

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

 
 
P.N. (27-08-2009)
Kommentar
Fra : P.N.


Dato : 27-08-09 09:51


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4a96468b$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Information i dag:
>
> http://www.information.dk/201542
>
> Interview med
>
> Lars Christiansen og Lars Sandbeck om deres
> bog 'Gudløse hjerner'
>
> Klip fra artiklen:
>
> [Om ateister] Selvfede skabsfascister. Eksistentielle
> analfabeter. Lalleglade videnskabsfundamentalister.
>

Den aggressive ny-ateisme er smålig og provinsiel og mangler indsigt i
filosofi og storslået tænkning. De reducerer mennesket til et primitivt dyr
der kun er i stand til at æde, sove og formere sig.



@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 10:18

On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:



de= ateister

>De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,


næ,
hvorfor skulle de også det?

religion er som hovedregel roden til alt ondt


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 10:40

@ skrev:
> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>
>
> de= ateister
>
>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>
>
> næ,
> hvorfor skulle de også det?
>
> religion er som hovedregel roden til alt ondt

Hehe, du har lige fattet pointen, som sædvanligt.



--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 11:42

On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:

>@ skrev:
>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>
>>
>>
>> de= ateister
>>
>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>
>>
>> næ,
>> hvorfor skulle de også det?
>>
>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>
>Hehe

ike noget at grine af

det er ramme alvor

folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 11:54

@ skrev:
> On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>
>> @ skrev:
>>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>
>>> de= ateister
>>>
>>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>>
>>> næ,
>>> hvorfor skulle de også det?
>>>
>>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>> Hehe
>
> ike noget at grine af
>
> det er ramme alvor
>
> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde

Nu kender jeg ikke nogen, der siger, de har set
lyset, men det lyder som en rammende beskrivelse
af dig selv. Du har set det muslimske lys og enhver,
der ser dine indlæg, kan ikke undgå at se, du altid
rammer forkert i dine famlende forsøg på at forstå
verden.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 27-08-09 12:06

Vidal skreiv:
> @ skrev:
>> On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>>
>>> @ skrev:
>>>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> de= ateister
>>>>
>>>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>>>
>>>> næ,
>>>> hvorfor skulle de også det?
>>>>
>>>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>>> Hehe
>>
>> ike noget at grine af
>>
>> det er ramme alvor
>>
>> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde
>
> Nu kender jeg ikke nogen, der siger, de har set
> lyset, men det lyder som en rammende beskrivelse
> af dig selv. Du har set det muslimske lys og enhver,
> der ser dine indlæg, kan ikke undgå at se, du altid
> rammer forkert i dine famlende forsøg på at forstå
> verden.

Det er viktig å praktisere kristen nestekjærlighet

@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 13:04

On Thu, 27 Aug 2009 13:06:00 +0200, Harald Mossige
<haraldm@hkabel.net> wrote:

>Vidal skreiv:
>> @ skrev:
>>> On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>>>
>>>> @ skrev:
>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> de= ateister
>>>>>
>>>>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>>>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>>>>
>>>>> næ,
>>>>> hvorfor skulle de også det?
>>>>>
>>>>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>>>> Hehe
>>>
>>> ike noget at grine af
>>>
>>> det er ramme alvor
>>>
>>> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde
>>
>> Nu kender jeg ikke nogen, der siger, de har set
>> lyset, men det lyder som en rammende beskrivelse
>> af dig selv. Du har set det muslimske lys og enhver,
>> der ser dine indlæg, kan ikke undgå at se, du altid
>> rammer forkert i dine famlende forsøg på at forstå
>> verden.
>
>Det er viktig å praktisere kristen nestekjærlighet


hvorfor?

er den da bedre end den ganske almindelige


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 13:51

@ skrev:
> On Thu, 27 Aug 2009 13:06:00 +0200, Harald Mossige
> <haraldm@hkabel.net> wrote:
>
>> Vidal skreiv:
>>> @ skrev:
>>>> On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>>>>
>>>>> @ skrev:
>>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> de= ateister
>>>>>>
>>>>>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>>>>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>>>>> næ,
>>>>>> hvorfor skulle de også det?
>>>>>>
>>>>>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>>>>> Hehe
>>>> ike noget at grine af
>>>>
>>>> det er ramme alvor
>>>>
>>>> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde
>>> Nu kender jeg ikke nogen, der siger, de har set
>>> lyset, men det lyder som en rammende beskrivelse
>>> af dig selv. Du har set det muslimske lys og enhver,
>>> der ser dine indlæg, kan ikke undgå at se, du altid
>>> rammer forkert i dine famlende forsøg på at forstå
>>> verden.
>> Det er viktig å praktisere kristen nestekjærlighet
>
>
> hvorfor?
>
> er den da bedre end den ganske almindelige

Ja, når den praktiseres ret er den ubetinget. Desværre
er det nok de færreste, der kan præstere det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 13:51

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:
>> @ skrev:
>>> On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>>>
>>>> @ skrev:
>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> de= ateister
>>>>>
>>>>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>>>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>>>>
>>>>> næ,
>>>>> hvorfor skulle de også det?
>>>>>
>>>>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>>>> Hehe
>>>
>>> ike noget at grine af
>>>
>>> det er ramme alvor
>>>
>>> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde
>>
>> Nu kender jeg ikke nogen, der siger, de har set
>> lyset, men det lyder som en rammende beskrivelse
>> af dig selv. Du har set det muslimske lys og enhver,
>> der ser dine indlæg, kan ikke undgå at se, du altid
>> rammer forkert i dine famlende forsøg på at forstå
>> verden.
>
> Det er viktig å praktisere kristen nestekjærlighet

Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
være sand næstekærlighed.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 27-08-09 14:09

Vidal skreiv:
> Harald Mossige skrev:
>> Vidal skreiv:
>>> @ skrev:
>>>> On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>>>>
>>>>> @ skrev:
>>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> de= ateister
>>>>>>
>>>>>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>>>>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>>>>>
>>>>>> næ,
>>>>>> hvorfor skulle de også det?
>>>>>>
>>>>>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>>>>> Hehe
>>>>
>>>> ike noget at grine af
>>>>
>>>> det er ramme alvor
>>>>
>>>> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde
>>>
>>> Nu kender jeg ikke nogen, der siger, de har set
>>> lyset, men det lyder som en rammende beskrivelse
>>> af dig selv. Du har set det muslimske lys og enhver,
>>> der ser dine indlæg, kan ikke undgå at se, du altid
>>> rammer forkert i dine famlende forsøg på at forstå
>>> verden.
>>
>> Det er viktig å praktisere kristen nestekjærlighet
>
> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
> være sand næstekærlighed.

Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?

Den 9. (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 27-08-09 15:19

Vidal
>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>> være sand næstekærlighed.
>

harald
> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?'



hehe - point - når man har travlt med hvad andre gør glemmer man sig
selv.....


Harald Mossige (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 27-08-09 15:56

Den 9. skreiv:
> Vidal
>>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>>> være sand næstekærlighed.
>>
>
> harald
>> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?'
>
>
>
> hehe - point - når man har travlt med hvad andre gør glemmer man sig
> selv.....

Det er vell det de kaller "kristen selvoppofrelse"?

Den 9. (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 27-08-09 18:05


"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen
news:4a969e67$0$6266$8404b019@news.wineasy.se...
> Den 9. skreiv:
>> Vidal
>>>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>>>> være sand næstekærlighed.
>>>
>>
>> harald
>>> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?'
>>
>>
>>
>> hehe - point - når man har travlt med hvad andre gør glemmer man sig
>> selv.....
>
> Det er vell det de kaller "kristen selvoppofrelse"?



nok nærmere angsten for ikke at ha noget at gå op i hvis det nu viste sig at
vorherre var et blålys


@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 16:44

On Thu, 27 Aug 2009 16:18:54 +0200, "Den 9." <ska.do.ha.sl@g> wrote:

>Vidal
>>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>>> være sand næstekærlighed.
>>
>
>harald
>> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?'
>
>
>
>hehe - point - når man har travlt med hvad andre gør glemmer man sig
>selv.....

noget med splinter og bjælker

jeg var omringet af indre missionske bønder hele min barndom - og tro
mig de kan være rigtig slemme

ude ved Nordsøen var fiskerlejerne fyldt med indre missionske fiskere

så jeg har et grundigt førstehåndskendskab til disse onde skinhellige
hyklere


dog var der trods alt FÅ undtagelser der bekræftede reglen


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Den 9. (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 27-08-09 18:08


"@" <376@indnkvalid.invavlid> skrev i meddelelsen
news:85ad95tblfdisbr038h9ldgnfbds9hmi87@4ax.com...
> On Thu, 27 Aug 2009 16:18:54 +0200, "Den 9." <ska.do.ha.sl@g> wrote:
>
> jeg var omringet af indre missionske bønder hele min barndom - og tro
> mig de kan være rigtig slemme
>

velkommen til gruppen her


> ude ved Nordsøen var fiskerlejerne fyldt med indre missionske fiskere
>

velkommen til gruppen her


> så jeg har et grundigt førstehåndskendskab til disse onde skinhellige
> hyklere
>
>

ja, føj de er klamme


> dog var der trods alt FÅ undtagelser der bekræftede reglen
>

jomen, de er tydeligvis ikke på usenet.....




Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 20:58

@ skrev:
> On Thu, 27 Aug 2009 16:18:54 +0200, "Den 9." <ska.do.ha.sl@g> wrote:
>
>> Vidal
>>>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>>>> være sand næstekærlighed.
>> harald
>>> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?'
>>
>>
>> hehe - point - når man har travlt med hvad andre gør glemmer man sig
>> selv.....
>
> noget med splinter og bjælker
>
> jeg var omringet af indre missionske bønder hele min barndom - og tro
> mig de kan være rigtig slemme
>
> ude ved Nordsøen var fiskerlejerne fyldt med indre missionske fiskere
>
> så jeg har et grundigt førstehåndskendskab til disse onde skinhellige
> hyklere

Hvor gammel er du egentligt. Jeg kommer i samme kreds(e)
og oplever intet af det, du taler om.

> dog var der trods alt FÅ undtagelser der bekræftede reglen

Selvom jeg ikke er fisker, er det måske mig, du har
mødt. Nu aner jeg jo ikke, hvem du er og hvad du hedder.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Den 9. (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 27-08-09 21:28

> Hvor gammel er du egentligt. Jeg kommer i samme kreds(e)
> og oplever intet af det, du taler om.
>


lige børn leger bedst

gruppens selvforståelse og selvretfærdiggørelse..........


Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 22:17

Den 9. skrev:
>> Hvor gammel er du egentligt. Jeg kommer i samme kreds(e)
>> og oplever intet af det, du taler om.
>>
>
>
> lige børn leger bedst
>
> gruppens selvforståelse og selvretfærdiggørelse..........

Ja, det er nok rigtigt. Jeg har selv været omringet
af indremissionske bønder som barn og ung og følte
en stor lettelse, da jeg rejste væk fra den lille by.

Men som det var dengang, synes jeg ikke, det er mere.

Tiderne er forandrede.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Den 9. (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 28-08-09 07:02


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4a96f7dc$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 9. skrev:
>>> Hvor gammel er du egentligt. Jeg kommer i samme kreds(e)
>>> og oplever intet af det, du taler om.
>>>
>>
>>
>> lige børn leger bedst
>>
>> gruppens selvforståelse og selvretfærdiggørelse..........
>
> Ja, det er nok rigtigt. Jeg har selv været omringet
> af indremissionske bønder som barn og ung og følte
> en stor lettelse, da jeg rejste væk fra den lille by.
>
> Men som det var dengang, synes jeg ikke, det er mere.
>
> Tiderne er forandrede.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard


hvis dette virkelig er sandt, så er det godt (bedre/mindre skidt)


@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 22:56

On Thu, 27 Aug 2009 21:58:24 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>@ skrev:
>> On Thu, 27 Aug 2009 16:18:54 +0200, "Den 9." <ska.do.ha.sl@g> wrote:
>>
>>> Vidal
>>>>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>>>>> være sand næstekærlighed.
>>> harald
>>>> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?'
>>>
>>>
>>> hehe - point - når man har travlt med hvad andre gør glemmer man sig
>>> selv.....
>>
>> noget med splinter og bjælker
>>
>> jeg var omringet af indre missionske bønder hele min barndom - og tro
>> mig de kan være rigtig slemme
>>
>> ude ved Nordsøen var fiskerlejerne fyldt med indre missionske fiskere
>>
>> så jeg har et grundigt førstehåndskendskab til disse onde skinhellige
>> hyklere
>
>Hvor gammel er du egentligt. Jeg kommer i samme kreds(e)
>og oplever intet af det, du taler om.

nej, og det er igen bevis for at folk som selv tror de har set
lyset(Jesus:Jeg er vedens lys) famler rudt i mørke og ser intet


>> dog var der trods alt FÅ undtagelser der bekræftede reglen

>Selvom jeg ikke er fisker, er det måske mig, du har
>mødt.

DET kan jeg forsikre for at det IKKE var

dit sprogbrug og dine perfide personangreb siger mig at du er meget
langt fra at være en af de kristne jeg kune have resket for -

samt disse respektable kristne jeg kendte(ud af flere hundrede) er
alle fire døde





Nu aner jeg jo ikke, hvem du er og hvad du hedder.

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Lyrik (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 29-08-09 01:51



"@" <376@indnkvalid.invavlid> skrev i meddelelsen
news:85ad95tblfdisbr038h9ldgnfbds9hmi87@4ax.com...
> On Thu, 27 Aug 2009 16:18:54 +0200, "Den 9." <ska.do.ha.sl@g> wrote:

> jeg var omringet af indre missionske bønder hele min barndom - og tro
> mig de kan være rigtig slemme
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Omringet!? Meen dog! Hvad gjorde de ved dig?

>
> ude ved Nordsøen var fiskerlejerne fyldt med indre missionske fiskere
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Så der var slet ikke plads til fiskene?
>
> så jeg har et grundigt førstehåndskendskab til disse onde skinhellige
> hyklere
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Dem der omringede dig, eller dem der fyldte fiskerlejerne?
>
>
> dog var der trods alt FÅ undtagelser der bekræftede reglen
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det må være dem der holdt sig hjemme?

Hilsen
Jens




Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 20:30

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:
>> Harald Mossige skrev:
>>> Vidal skreiv:
>>>> @ skrev:
>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>>>>>
>>>>>> @ skrev:
>>>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> de= ateister
>>>>>>>
>>>>>>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>>>>>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>>>>>>
>>>>>>> næ,
>>>>>>> hvorfor skulle de også det?
>>>>>>>
>>>>>>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>>>>>> Hehe
>>>>>
>>>>> ike noget at grine af
>>>>>
>>>>> det er ramme alvor
>>>>>
>>>>> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde
>>>>
>>>> Nu kender jeg ikke nogen, der siger, de har set
>>>> lyset, men det lyder som en rammende beskrivelse
>>>> af dig selv. Du har set det muslimske lys og enhver,
>>>> der ser dine indlæg, kan ikke undgå at se, du altid
>>>> rammer forkert i dine famlende forsøg på at forstå
>>>> verden.
>>>
>>> Det er viktig å praktisere kristen nestekjærlighet
>>
>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>> være sand næstekærlighed.
>
> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?

Jamen kære Harald, det er jo det, jeg gør med dig
blandt andet. Jeg forsøger at rive dig ud af dine
vildfarelser og vise dig, hvordan du kan ændre dit
liv. Hvordan skulle jeg bedre praktisere det her over
nettet?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 27-08-09 20:55

Vidal skreiv:
> Harald Mossige skrev:
>> Vidal skreiv:
>>> Harald Mossige skrev:
>>>> Vidal skreiv:
>>>>> @ skrev:
>>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>>>>>>
>>>>>>> @ skrev:
>>>>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk>
>>>>>>>> wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> de= ateister
>>>>>>>>
>>>>>>>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>>>>>>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>>>>>>>
>>>>>>>> næ,
>>>>>>>> hvorfor skulle de også det?
>>>>>>>>
>>>>>>>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>>>>>>> Hehe
>>>>>>
>>>>>> ike noget at grine af
>>>>>>
>>>>>> det er ramme alvor
>>>>>>
>>>>>> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde
>>>>>
>>>>> Nu kender jeg ikke nogen, der siger, de har set
>>>>> lyset, men det lyder som en rammende beskrivelse
>>>>> af dig selv. Du har set det muslimske lys og enhver,
>>>>> der ser dine indlæg, kan ikke undgå at se, du altid
>>>>> rammer forkert i dine famlende forsøg på at forstå
>>>>> verden.
>>>>
>>>> Det er viktig å praktisere kristen nestekjærlighet
>>>
>>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>>> være sand næstekærlighed.
>>
>> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?
>
> Jamen kære Harald, det er jo det, jeg gør med dig
> blandt andet. Jeg forsøger at rive dig ud af dine
> vildfarelser og vise dig, hvordan du kan ændre dit
> liv. Hvordan skulle jeg bedre praktisere det her over
> nettet?

Så? du synes den grisekjeften du presterer er sann kristen oppførsel?
Neitakk Villy. Jeg har ingen tro på at det er sann kristen oppførsel.

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 21:00

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:

>>>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>>>> være sand næstekærlighed.
>>>
>>> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?
>>
>> Jamen kære Harald, det er jo det, jeg gør med dig
>> blandt andet. Jeg forsøger at rive dig ud af dine
>> vildfarelser og vise dig, hvordan du kan ændre dit
>> liv. Hvordan skulle jeg bedre praktisere det her over
>> nettet?
>
> Så? du synes den grisekjeften du presterer er sann kristen oppførsel?
> Neitakk Villy. Jeg har ingen tro på at det er sann kristen oppførsel.

Så forklar mig, hvad du anser for sand kristen
opførsel.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 27-08-09 21:38

Vidal skreiv:
> Harald Mossige skrev:
>> Vidal skreiv:
>
>>>>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>>>>> være sand næstekærlighed.
>>>>
>>>> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?
>>>
>>> Jamen kære Harald, det er jo det, jeg gør med dig
>>> blandt andet. Jeg forsøger at rive dig ud af dine
>>> vildfarelser og vise dig, hvordan du kan ændre dit
>>> liv. Hvordan skulle jeg bedre praktisere det her over
>>> nettet?
>>
>> Så? du synes den grisekjeften du presterer er sann kristen oppførsel?
>> Neitakk Villy. Jeg har ingen tro på at det er sann kristen oppførsel.
>
> Så forklar mig, hvad du anser for sand kristen
> opførsel.

Jeg anser deg inkapabel til å skjønne, så, nei.

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 22:17

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:
>> Harald Mossige skrev:
>>> Vidal skreiv:
>>
>>>>>> Ja, jeg ville så gerne forklare @ sammenhængene, det ville
>>>>>> være sand næstekærlighed.
>>>>>
>>>>> Har du aldrig vurdert å vise omverdenen ved å praktisere selv?
>>>>
>>>> Jamen kære Harald, det er jo det, jeg gør med dig
>>>> blandt andet. Jeg forsøger at rive dig ud af dine
>>>> vildfarelser og vise dig, hvordan du kan ændre dit
>>>> liv. Hvordan skulle jeg bedre praktisere det her over
>>>> nettet?
>>>
>>> Så? du synes den grisekjeften du presterer er sann kristen oppførsel?
>>> Neitakk Villy. Jeg har ingen tro på at det er sann kristen oppførsel.
>>
>> Så forklar mig, hvad du anser for sand kristen
>> opførsel.
>
> Jeg anser deg inkapabel til å skjønne, så, nei.

Den sædvanlige flugtmekanisme ...

Det dækker nok over, du ikke er i stand til at formulere
det forståeligt?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 13:02

On Thu, 27 Aug 2009 12:54:14 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>@ skrev:
>> On Thu, 27 Aug 2009 11:39:58 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>>
>>> @ skrev:
>>>> On Thu, 27 Aug 2009 10:40:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> de= ateister
>>>>
>>>>> De holder sig ikke selv tilbage for at kalde religiøse
>>>>> mennesker for intolerante, underbegavede og inficerede,
>>>>
>>>> næ,
>>>> hvorfor skulle de også det?
>>>>
>>>> religion er som hovedregel roden til alt ondt
>>> Hehe
>>
>> ike noget at grine af
>>
>> det er ramme alvor
>>
>> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde
>
>Nu kender jeg ikke nogen, der siger, de har set
>lyset,

fint så kan vi vel få nedlagt svinderlerforetagenet den Danske
Folkekirke

joh, kap. 8 vers 12

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Den 9. (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 27-08-09 15:17

> folk som påstår de har set lyset, famler altid rundt i blinde


den ku jeg godt li


Martin Andersen (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 27-08-09 16:37

Vidal wrote:
> Information i dag:
>
> [snip]

Da en af mine venner linkede den klumme til mig i går, kunne jeg forstå
på ham at han syntes den var underholdende. Forstået på den måde at de
interviewede var i stand til at klemme så mange af de udtjente floskler
ind på så få linier. Man kunne ikke parodere en troendes kritik af
ateister bedre om så man prøvede!

Personligt har jeg læst det nok gange at såkaldt "nye" ateister skulle
være "militante" og "hysteriske". Hvis nu de stamper i jorden, skal
deres insisteren nok blive sand på et tidspunkt.

http://www.cianboland.com/wp-content/uploads/2009/07/militancy.jpg

Martin Andersen (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 27-08-09 16:57

Martin Andersen wrote:
> Vidal wrote:
>> Information i dag:
>>
>> [snip]
>
> Da en af mine venner linkede den klumme til mig i går, kunne jeg forstå
> på ham at han syntes den var underholdende. Forstået på den måde at de
> interviewede var i stand til at klemme så mange af de udtjente floskler
> ind på så få linier. Man kunne ikke parodere en troendes kritik af
> ateister bedre om så man prøvede!
>
> Personligt har jeg læst det nok gange at såkaldt "nye" ateister skulle
> være "militante" og "hysteriske". Hvis nu de stamper i jorden, skal
> deres insisteren nok blive sand på et tidspunkt.
>
> http://www.cianboland.com/wp-content/uploads/2009/07/militancy.jpg

Jeg kan se i min historik at det ikke var lige præcis artiklen på
information jeg læste, men en debat på politiken involverende selv samme
aktører:
http://i.pol.dk/debat/article773076.ece

Men begge indlæg er ækvivalente hvad angår deres fritsvævende kritik som
ikke vil forholde sig konkret til noget hverken Richard Dawkins, Lone
Frank, Sam Harris, Daniel Dennet, Christopher Hitchens et al. rent
faktisk har skrevet. Kun demonstrativt falske udsagn som at materialisme
skulle føre til nazisme (er det virkelig niveauet?) og "det er ikke min
religion!" (No true scotsman).

Der må være nogen apologeter derude som krummer tæer når de ser hvad
disse to præsterer. Eller hvad? Ingen som vil undsige de ikke-argumenter?


Følgende debat mellem Christopher Hitchens og den romersk katolske
teolog Monsignor Lorenzo Albacete forholder sig alt andet lige noget
mere til hvad modparten rent faktisk argumenterer for:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=A3DABFF40F47CA5B

Alternativt er her en lige så oprigtig debat mellem Hitchens og rabbiner
Shalom Dov Wolpo:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=296A06ADE1F58B1F

J. Nielsen (27-08-2009)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 27-08-09 18:57

On Thu, 27 Aug 2009 17:56:35 +0200, Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote:

>Men begge indlæg er ækvivalente hvad angår deres fritsvævende kritik som
>ikke vil forholde sig konkret til noget hverken Richard Dawkins, Lone
>Frank, Sam Harris, Daniel Dennet, Christopher Hitchens et al. rent
>faktisk har skrevet. Kun demonstrativt falske udsagn som at materialisme
>skulle føre til nazisme (er det virkelig niveauet?) og "det er ikke min
>religion!" (No true scotsman).

Herregud, det er jo blot stråmænd de to vrede, knap-så-unge, rebels without a
cause, her disker op med.

De kan bare danne Foreningen Til Bekæmpelse Af Ateister.

Så kan Villy passende blive ypperstepræst. Jeg fornemmer han får sværere og
sværere ved at vende den anden kind til, og et rask lille korstog har jo
aldrig skadet.

--

-JN-

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 20:29

J. Nielsen skrev:
> On Thu, 27 Aug 2009 17:56:35 +0200, Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote:
>
>> Men begge indlæg er ækvivalente hvad angår deres fritsvævende kritik som
>> ikke vil forholde sig konkret til noget hverken Richard Dawkins, Lone
>> Frank, Sam Harris, Daniel Dennet, Christopher Hitchens et al. rent
>> faktisk har skrevet. Kun demonstrativt falske udsagn som at materialisme
>> skulle føre til nazisme (er det virkelig niveauet?) og "det er ikke min
>> religion!" (No true scotsman).
>
> Herregud, det er jo blot stråmænd de to vrede, knap-så-unge, rebels without a
> cause, her disker op med.
>
> De kan bare danne Foreningen Til Bekæmpelse Af Ateister.

Du har ikke rigtigt fattet det? Ateisme er i sig selv
fint nok, men de falske billeder af kristendommen, der
dominerer de ateistiske synspunkter er til at blive tosset
over.

> Så kan Villy passende blive ypperstepræst. Jeg fornemmer han får sværere og
> sværere ved at vende den anden kind til, og et rask lille korstog har jo
> aldrig skadet.

Det med kinden har aldrig været mine stærke side.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 27-08-09 20:57

Vidal skreiv:
> J. Nielsen skrev:
>> On Thu, 27 Aug 2009 17:56:35 +0200, Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote:
>>
>>> Men begge indlæg er ækvivalente hvad angår deres fritsvævende kritik
>>> som ikke vil forholde sig konkret til noget hverken Richard Dawkins,
>>> Lone Frank, Sam Harris, Daniel Dennet, Christopher Hitchens et al.
>>> rent faktisk har skrevet. Kun demonstrativt falske udsagn som at
>>> materialisme skulle føre til nazisme (er det virkelig niveauet?) og
>>> "det er ikke min religion!" (No true scotsman).
>>
>> Herregud, det er jo blot stråmænd de to vrede, knap-så-unge, rebels
>> without a
>> cause, her disker op med.
>> De kan bare danne Foreningen Til Bekæmpelse Af Ateister.
>
> Du har ikke rigtigt fattet det? Ateisme er i sig selv
> fint nok, men de falske billeder af kristendommen, der
> dominerer de ateistiske synspunkter er til at blive tosset
> over.

Vi har merket det

>
>> Så kan Villy passende blive ypperstepræst. Jeg fornemmer han får
>> sværere og
>> sværere ved at vende den anden kind til, og et rask lille korstog har jo
>> aldrig skadet.
>
> Det med kinden har aldrig været mine stærke side.
>

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 21:00

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:
>> J. Nielsen skrev:
>>> On Thu, 27 Aug 2009 17:56:35 +0200, Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote:
>>>
>>>> Men begge indlæg er ækvivalente hvad angår deres fritsvævende kritik
>>>> som ikke vil forholde sig konkret til noget hverken Richard Dawkins,
>>>> Lone Frank, Sam Harris, Daniel Dennet, Christopher Hitchens et al.
>>>> rent faktisk har skrevet. Kun demonstrativt falske udsagn som at
>>>> materialisme skulle føre til nazisme (er det virkelig niveauet?) og
>>>> "det er ikke min religion!" (No true scotsman).
>>>
>>> Herregud, det er jo blot stråmænd de to vrede, knap-så-unge, rebels
>>> without a
>>> cause, her disker op med.
>>> De kan bare danne Foreningen Til Bekæmpelse Af Ateister.
>>
>> Du har ikke rigtigt fattet det? Ateisme er i sig selv
>> fint nok, men de falske billeder af kristendommen, der
>> dominerer de ateistiske synspunkter er til at blive tosset
>> over.
>
> Vi har merket det

Jamen, så hør efter.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 27-08-09 21:35

Vidal skreiv:
> Harald Mossige skrev:
>> Vidal skreiv:
>>> J. Nielsen skrev:
>>>> On Thu, 27 Aug 2009 17:56:35 +0200, Martin Andersen <dur@ikke.nu>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>> Men begge indlæg er ækvivalente hvad angår deres fritsvævende
>>>>> kritik som ikke vil forholde sig konkret til noget hverken Richard
>>>>> Dawkins, Lone Frank, Sam Harris, Daniel Dennet, Christopher
>>>>> Hitchens et al. rent faktisk har skrevet. Kun demonstrativt falske
>>>>> udsagn som at materialisme skulle føre til nazisme (er det virkelig
>>>>> niveauet?) og "det er ikke min religion!" (No true scotsman).
>>>>
>>>> Herregud, det er jo blot stråmænd de to vrede, knap-så-unge, rebels
>>>> without a
>>>> cause, her disker op med.
>>>> De kan bare danne Foreningen Til Bekæmpelse Af Ateister.
>>>
>>> Du har ikke rigtigt fattet det? Ateisme er i sig selv
>>> fint nok, men de falske billeder af kristendommen, der
>>> dominerer de ateistiske synspunkter er til at blive tosset
>>> over.
>>
>> Vi har merket det
>
> Jamen, så hør efter.

At du er blitt tosset?

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 20:29

Martin Andersen skrev:
> Martin Andersen wrote:
>> Vidal wrote:
>>> Information i dag:
>>>
>>> [snip]
>>
>> Da en af mine venner linkede den klumme til mig i går, kunne jeg
>> forstå på ham at han syntes den var underholdende. Forstået på den
>> måde at de interviewede var i stand til at klemme så mange af de
>> udtjente floskler ind på så få linier. Man kunne ikke parodere en
>> troendes kritik af ateister bedre om så man prøvede!
>>
>> Personligt har jeg læst det nok gange at såkaldt "nye" ateister skulle
>> være "militante" og "hysteriske". Hvis nu de stamper i jorden, skal
>> deres insisteren nok blive sand på et tidspunkt.
>>
>> http://www.cianboland.com/wp-content/uploads/2009/07/militancy.jpg
>
> Jeg kan se i min historik at det ikke var lige præcis artiklen på
> information jeg læste, men en debat på politiken involverende selv samme
> aktører:
> http://i.pol.dk/debat/article773076.ece

Tak for linket, jeg holder ikke Politiken pt.

> Men begge indlæg er ækvivalente hvad angår deres fritsvævende kritik som
> ikke vil forholde sig konkret til noget hverken Richard Dawkins, Lone
> Frank, Sam Harris, Daniel Dennet, Christopher Hitchens et al. rent
> faktisk har skrevet. Kun demonstrativt falske udsagn som at materialisme
> skulle føre til nazisme (er det virkelig niveauet?) og "det er ikke min
> religion!" (No true scotsman).

Det er jo fuldstændigt korrekt, det Sandbeck siger:

'Nyateisternes kritik bygger på febrilske fjendebilleder,
et komplet fravær af selvkritik, en nedladende attitude
over for alle andre og en lang række misforståelser og fejl.'

Der kommer du så kørende som sædvanlig med no true
scotman. Kunne du slet ikke forestille dig, det er
dig, der tager fejl? Som jeg selv har sagt, Dawkins'
fremstilling af kristendommen er helt ved siden af.

Jeg har brugt billedet før, det er som at høre en
socialist beskrive kapitalismen, eller omvendt.

Og talen om biologismen, det er jo et af jeres væsentlige
trospunkter.

> Der må være nogen apologeter derude som krummer tæer når de ser hvad
> disse to præsterer. Eller hvad? Ingen som vil undsige de ikke-argumenter?

Jeg ved ikke, hvad du mener med apologet i denne
forbindelse, måske er jeg blevet miljøskadet i
dk.politik.

Men det, forfatterne skriver, er nøjagtigt min
oplevelse med jer her i gruppen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

N/A (27-08-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-08-09 22:48



Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 20:28

Martin Andersen skrev:
> Vidal wrote:
>> Information i dag:
>>
>> [snip]
>
> Da en af mine venner linkede den klumme til mig i går, kunne jeg forstå
> på ham at han syntes den var underholdende. Forstået på den måde at de
> interviewede var i stand til at klemme så mange af de udtjente floskler
> ind på så få linier. Man kunne ikke parodere en troendes kritik af
> ateister bedre om så man prøvede!

Pudsigt, jeg har læst ariklen i Information i dag,
måske lægger de det ud på internettet først?

Jeg synes, de rammer fint, når de fortæller om den
manglende viden, I har om kristendommen. Det er jo
altid det samme fordomsfulde billede, man møder.

> Personligt har jeg læst det nok gange at såkaldt "nye" ateister skulle
> være "militante" og "hysteriske". Hvis nu de stamper i jorden, skal
> deres insisteren nok blive sand på et tidspunkt.

??

> http://www.cianboland.com/wp-content/uploads/2009/07/militancy.jpg

Njah ... Det er ihvertfald ikke dækkende for noget
herhjemme i Danmark.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 22:50

On Thu, 27 Aug 2009 21:28:02 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> den manglende viden, I har om kristendommen.

snak for dig selv



--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 07:38

@ skrev:
> On Thu, 27 Aug 2009 21:28:02 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> den manglende viden, I har om kristendommen.
>
> snak for dig selv

Nu tror du jo, du har slugt alverdens visdom ved
at læse en kristen-fjendtlig webside, men så vidt
jeg kan se, beskæftiger siden sig overhovedet ikke
med, hvad kristendommen er.

Nu er bogen, såvidt jeg kan se ud fra artiklerne,
ikke rettet mod din type ateisme.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (28-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-09 11:06

On Fri, 28 Aug 2009 08:37:33 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>@ skrev:
>> On Thu, 27 Aug 2009 21:28:02 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>
>>> den manglende viden, I har om kristendommen.
>>
>> snak for dig selv
>
>Nu tror du jo,

nej

jeg er ikke troende

men jeg har konstateret din reaktion hver enste gang vanskelighederne
med at forsvare de kristnes svindel løgn og vrøvl tårner sig op,
så er diet eneste svar hver gang at det er andre der mangler viden


så den manglemde viden har hele tiden været hos folk som giver sig af
med at tro - på trods af at det er påvist flere gange at de skrifter
de kristne baserer deres tro på ikke er tro-værdige


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 13:23

@ skrev:
> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:33 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> jeg er

Stor nyhed. Ligesom alt det andet, du kommer med.

> men jeg har

Jeg har forsøgt at forklare dig, at det der står på
den webside er fremkommet som følge af den kristne
bibelkritik. Misforståelserne og fejlfortolkningerne
af det, derimod ikke.

Der ofres ikke et ord på, hvad kristendommen er. Så
er det selvfølgeligt også lettere at latterliggøre.

Og når der så kommer en som dig, der ikke har grundlag
for at forstå noget af det, så bliver det jo helt
latterligt og grotesk misforstået.

> så den

Ikke det jeg baserer min tro på.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 28-08-09 14:39

Vidal skreiv:
> @ skrev:
>> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:33 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> jeg er
>
> Stor nyhed. Ligesom alt det andet, du kommer med.
>
>> men jeg har
>
> Jeg har forsøgt at forklare dig, at det der står på
> den webside er fremkommet som følge af den kristne
> bibelkritik. Misforståelserne og fejlfortolkningerne
> af det, derimod ikke.

Så?
Og alikevell er du ikke istand til å gi de "korekte" forklaringene.

>
> Der ofres ikke et ord på, hvad kristendommen er.

Og alikevell påstår du at siden kåner kristendommen.

> Så
> er det selvfølgeligt også lettere at latterliggøre.
>
> Og når der så kommer en som dig, der ikke har grundlag
> for at forstå noget af det, så bliver det jo helt
> latterligt og grotesk misforstået.

Likefullt påstår jeg at det er /du/ som ikke skjønner din egen kristendom.

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 15:02

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:
>> @ skrev:
>>> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:33 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>
>>> jeg er
>>
>> Stor nyhed. Ligesom alt det andet, du kommer med.
>>
>>> men jeg har
>>
>> Jeg har forsøgt at forklare dig, at det der står på
>> den webside er fremkommet som følge af den kristne
>> bibelkritik. Misforståelserne og fejlfortolkningerne
>> af det, derimod ikke.
>
> Så?
> Og alikevell er du ikke istand til å gi de "korekte" forklaringene.

Du er ikke interesseret i forklaringer, du har nok
i dine egne.

>> Der ofres ikke et ord på, hvad kristendommen er.
>
> Og alikevell påstår du at siden kåner kristendommen.

Næ ...

>> Så
>> er det selvfølgeligt også lettere at latterliggøre.
>>
>> Og når der så kommer en som dig, der ikke har grundlag
>> for at forstå noget af det, så bliver det jo helt
>> latterligt og grotesk misforstået.
>
> Likefullt påstår jeg at det er /du/ som ikke skjønner din egen kristendom.

Selvfølgeligt gør du det. Enhver forklaring, der ikke
er din egen, dur ikke.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (28-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-09 16:04

On Fri, 28 Aug 2009 15:39:00 +0200, Harald Mossige
<haraldm@hkabel.net> wrote:

>Vidal skreiv:

>> Jeg har forsøgt at forklare dig, at det der står på
>> den webside er fremkommet som følge af den kristne
>> bibelkritik. Misforståelserne og fejlfortolkningerne
>> af det, derimod ikke.
>
>Så?
>Og alikevell er du ikke istand til å gi de "korekte" forklaringene.

kristendom ->korrekte forklaringer!!
That'l be the day


>> Der ofres ikke et ord på, hvad kristendommen er.
>
>Og alikevell påstår du at siden kåner kristendommen.

kristen i deres sevlophøjede status som alvidende kan ikke finde ud af
at adskille berettiget kritik fra hån


>> Så
>> er det selvfølgeligt også lettere at latterliggøre.

latterliggøre!!!!!

jeg har ved adskillige lejligheder efterlyst en forklaring på
påskevrøvlet "På tredjedagen opstanden" - efter kun 1½ dag

det er endda en del af indtil flere trosbekendelser

JO det er lattervækkende at se at kristne ikke evner at tælle til tre



>> Og når der så kommer en som dig, der ikke har grundlag
>> for at forstå noget af det, så bliver det jo helt
>> latterligt og grotesk misforstået.

og IGEN fremsættes den tåvbelige påstand om at det skulle være
ikke-kristne som savner evnen til at forstå

de kristne kan jo begynde med at lære at tælle til tre


>Likefullt påstår jeg at det er /du/ som ikke skjønner din egen kristendom.

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 16:33

@ skrev:
> On Fri, 28 Aug 2009 15:39:00 +0200, Harald Mossige
> <haraldm@hkabel.net> wrote:
>
>> Vidal skreiv:
>
>>> Jeg har forsøgt at forklare dig, at det der står på
>>> den webside er fremkommet som følge af den kristne
>>> bibelkritik. Misforståelserne og fejlfortolkningerne
>>> af det, derimod ikke.
>> Så?
>> Og alikevell er du ikke istand til å gi de "korekte" forklaringene.
>
> kristendom ->korrekte forklaringer!!
> That'l be the day

Der er forklaringer på, hvad kristendom er.

>>> Der ofres ikke et ord på, hvad kristendommen er.
>> Og alikevell påstår du at siden kåner kristendommen.
>
> kristen i deres sevlophøjede status som alvidende kan ikke finde ud af
> at adskille berettiget kritik fra hån

Jeg tror ingen kristne fører sig frem som alvidende.
Det er vist din islamistiske fantasi, der løber af
med dig.

>>> Så
>>> er det selvfølgeligt også lettere at latterliggøre.
>
> latterliggøre!!!!!
>
> jeg har ved adskillige lejligheder efterlyst en forklaring på
> påskevrøvlet "På tredjedagen opstanden" - efter kun 1½ dag

Ligesom Harald Mossige har du jo den svaghed, du ikke
accepterer forklaringer.

> det er endda en del af indtil flere trosbekendelser

Og?

> JO det er lattervækkende at se at kristne ikke evner at tælle til tre

???

>>> Og når der så kommer en som dig, der ikke har grundlag
>>> for at forstå noget af det, så bliver det jo helt
>>> latterligt og grotesk misforstået.
>
> og IGEN fremsættes den tåvbelige påstand om at det skulle være
> ikke-kristne som savner evnen til at forstå

Det er vel naturligt ikke-kristne ikke forstår, hvad
kristendom er. Det er ihvertfald min erfaring. Det, der
er værre, er, at man ikke *vil* lytte til forklaringer.
Man holder stædigt fast i egne fordomme.

> de kristne kan jo begynde med at lære at tælle til tre

Du er et lille islamistisk fjollehoved.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (28-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-09 18:19

On Fri, 28 Aug 2009 17:33:19 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>@ skrev:
>> On Fri, 28 Aug 2009 15:39:00 +0200, Harald Mossige
>> <haraldm@hkabel.net> wrote:

>> jeg har ved adskillige lejligheder efterlyst en forklaring på
>> påskevrøvlet "På tredjedagen opstanden" - efter kun 1½ dag
>
>Ligesom Harald Mossige har du jo den svaghed, du ikke
>accepterer forklaringer.


så kom med den?


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 14:13

@ skrev:
> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:33 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> men jeg har konstateret din reaktion hver enste gang vanskelighederne
> med at forsvare de kristnes svindel løgn og vrøvl tårner sig op,
> så er diet eneste svar hver gang at det er andre der mangler viden

> så den manglemde viden har hele tiden været hos folk som giver sig af
> med at tro - på trods af at det er påvist flere gange at de skrifter
> de kristne baserer deres tro på ikke er tro-værdige

Har du tænkt på, hvor lykkelige islamisterne må være
for folk, som dig, der åbent kan gå ind og angribe og
kritisere kristendommen i Danmark og underminere det
danske kulturgrundlag.

Det tør de alligevel ikke selv her i Danmark endnu,
selvom angreb på kristendommen praktiseres i flere
muslimske lande.

Du er deres glade, uhæmmede talerør.

Man kunne egentligt god forestille sig, at du stod i
deres tjeneste og for at vende mistanken om det væk
fra dig, fører dig frem med dumme mordtrusler og
planer, som ingen alligevel tager alvorligt.

Velbekomme.

X-post dk.politik
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 15:00

Vidal skrev:
> @ skrev:
>> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:33 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> men jeg har konstateret din reaktion hver enste gang vanskelighederne
>> med at forsvare de kristnes svindel løgn og vrøvl tårner sig op,
>> så er diet eneste svar hver gang at det er andre der mangler viden
>
>> så den manglemde viden har hele tiden været hos folk som giver sig af
>> med at tro - på trods af at det er påvist flere gange at de skrifter
>> de kristne baserer deres tro på ikke er tro-værdige
>
> Har du tænkt på, hvor lykkelige islamisterne må være
> for folk, som dig, der åbent kan gå ind og angribe og
> kritisere kristendommen i Danmark og underminere det
> danske kulturgrundlag.
>
> Det tør de alligevel ikke selv her i Danmark endnu,
> selvom angreb på kristendommen praktiseres i flere
> muslimske lande.
>
> Du er deres glade, uhæmmede talerør.
>
> Man kunne egentligt god forestille sig, at du stod i
> deres tjeneste og for at vende mistanken om det væk
> fra dig, fører dig frem med dumme mordtrusler og
> planer, som ingen alligevel tager alvorligt.
>
> Velbekomme.

Hov, jeg glemte lige noget, ud fra dine egne definitioner
og dine meningsfællers selvfølgeligt, er du vel nærmest
en *landsforræder* , der går islamisternes ærinde.

En slags velmener.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

J. Nielsen (28-08-2009)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 28-08-09 16:33

On Fri, 28 Aug 2009 15:12:34 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:


>Man kunne egentligt god forestille sig, at du stod i
>deres tjeneste og for at vende mistanken om det væk
>fra dig, fører dig frem med dumme mordtrusler og
>planer, som ingen alligevel tager alvorligt.
>
>Velbekomme.

Så ramte du bunden, Villy. Fra nu af kan det næsten kun gå fremad.
--

-JN-

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 16:35

J. Nielsen skrev:
> On Fri, 28 Aug 2009 15:12:34 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>
>> Man kunne egentligt god forestille sig, at du stod i
>> deres tjeneste og for at vende mistanken om det væk
>> fra dig, fører dig frem med dumme mordtrusler og
>> planer, som ingen alligevel tager alvorligt.
>>
>> Velbekomme.
>
> Så ramte du bunden, Villy. Fra nu af kan det næsten kun gå fremad.

Prøv at læse dk.politik, især @'s indlæg om velmenere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (28-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-09 18:25

On Fri, 28 Aug 2009 17:35:19 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:

>J. Nielsen skrev:
>> On Fri, 28 Aug 2009 15:12:34 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>
>>
>>> Man kunne egentligt god forestille sig, at du stod i
>>> deres tjeneste og for at vende mistanken om det væk
>>> fra dig, fører dig frem med dumme mordtrusler og
>>> planer, som ingen alligevel tager alvorligt.
>>>
>>> Velbekomme.
>>
>> Så ramte du bunden, Villy. Fra nu af kan det næsten kun gå fremad.
>
>Prøv at læse dk.politik, især @'s indlæg om velmenere.


Vidal kan ikke debattere kun svine

på et tidspunkt var der i dk.politik og så vidt jeg ved også i andre
grupper en "sjov" person som postede indlæg idet han m/k brugte andres
navne/nicks , og selvfølgerlig hoppede Vidal på dette nummer og påstår
nu frejdigt at jeg skulle have fremsat mordtrusler.

falskneren postede fra en server jeg aldrig har benyttet med noget
programmel fra Microsoft jeg heller ikke nogensindfe har benyttet og
falskneren evnede end ikke indsætte min signatur -

alt dette HAR Vidal fået at vide - alligevel fremturer han med sit
løgnagtige svineri - blot fordi han ikke tåler at det kommer frem at
kristendommen hviler på myter løgne og forfalskede oversættelser af
gamle skrifter


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 18:55

@ skrev:
> On Fri, 28 Aug 2009 17:35:19 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>
>> J. Nielsen skrev:
>>> On Fri, 28 Aug 2009 15:12:34 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>> Man kunne egentligt god forestille sig, at du stod i
>>>> deres tjeneste og for at vende mistanken om det væk
>>>> fra dig, fører dig frem med dumme mordtrusler og
>>>> planer, som ingen alligevel tager alvorligt.
>>>>
>>>> Velbekomme.
>>> Så ramte du bunden, Villy. Fra nu af kan det næsten kun gå fremad.
>> Prøv at læse dk.politik, især @'s indlæg om velmenere.
>
>
> Vidal kan ikke debattere kun svine

Det bliver ofte noget svineri, når man besvarer
svinske indlæg.

> på et tidspunkt var der i dk.politik og så vidt jeg ved også i andre
> grupper en "sjov" person som postede indlæg idet han m/k brugte andres
> navne/nicks , og selvfølgerlig hoppede Vidal på dette nummer og påstår
> nu frejdigt at jeg skulle have fremsat mordtrusler.

Der er sikkert en grund til, du poster anonymt og
får dine indlæg slettet efter en uge, så det bliver
temmeligt besværligt at dokumenter dine blodtørstige
indlæg. Du sletter så vidt muligt sporene efter dig.

Hvorfor mon? Tør du ikke stå ved dine meninger. Sikkert
ikke, du tør end ikke stå ved dit eget navn.

PET har sikkert dine indlæg og dine data, men der kan
man jo ikke lige sådan henvende sig.

> falskneren postede fra en server jeg aldrig har benyttet med noget
> programmel fra Microsoft jeg heller ikke nogensindfe har benyttet og
> falskneren evnede end ikke indsætte min signatur -

Jeg har viderebragt andre indlæg end det, du påstår, er
falskt, der viste, hvilken grumhed, du udviser overfor
andre mennesker.

> alt dette HAR Vidal fået at vide - alligevel fremturer han med sit
> løgnagtige svineri - blot fordi han ikke tåler at det kommer frem at
> kristendommen hviler på myter løgne og forfalskede oversættelser af
> gamle skrifter

Stå da frem med dit eget navn, lad være med at få
slettet dine indlæg, din fejge hund. Så kan vi
diskutere på lige vilkår.

Du støtter, hvis man bruger *dine egne præmisser* ,
den værste del af islam, islamisterne, med dine
bestandige angreb på den grundlæggende danske
kultur. Og det er ikke bare overfor kristendommen, du
udviser jo lige så stor stor afsky for almindelige
humanistiske principper.

Så vidt jeg kan bedømme, er du et dårligt menneske,
selv sammenlignet med de værste i den gruppe du
boltrer dig i, dk.politik.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (28-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-09 19:17

On Fri, 28 Aug 2009 19:54:40 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>@ skrev:
>> On Fri, 28 Aug 2009 17:35:19 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:

>> på et tidspunkt var der i dk.politik og så vidt jeg ved også i andre
>> grupper en "sjov" person som postede indlæg idet han m/k brugte andres
>> navne/nicks , og selvfølgerlig hoppede Vidal på dette nummer og påstår
>> nu frejdigt at jeg skulle have fremsat mordtrusler.
>
>Der er sikkert en grund til, du poster anonymt

svært så interesseret du er i HVEM afsender er i stedet for at
forholde dig til debatten


>PET har sikkert dine indlæg og dine data, men der kan
>man jo ikke lige sådan henvende sig.

no problemo

men det er nok bedst hvis personlig henvendelse sker indefor det man
normalt forstår ved normal kontoråbningstid (9-16 ma. - fre)

Politiets Efterretningstjeneste
Klausdalsbrovej 1
2860 Søborg

Telefon: 33148888

Fax: 45150190

Email: pet@pet.dk


>> falskneren postede fra en server jeg aldrig har benyttet med noget
>> programmel fra Microsoft jeg heller ikke nogensindfe har benyttet og
>> falskneren evnede end ikke indsætte min signatur -
>
>Jeg har viderebragt andre indlæg end det,

ikke det

de


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 19:28

@ skrev:
> On Fri, 28 Aug 2009 19:54:40 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> @ skrev:
>>> On Fri, 28 Aug 2009 17:35:19 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>
>>> på et tidspunkt var der i dk.politik og så vidt jeg ved også i andre
>>> grupper en "sjov" person som postede indlæg idet han m/k brugte andres
>>> navne/nicks , og selvfølgerlig hoppede Vidal på dette nummer og påstår
>>> nu frejdigt at jeg skulle have fremsat mordtrusler.

>> Der er sikkert en grund til, du poster anonymt
>
> svært så

Såmænd ikke. Det er jo ikke en debat, man kan
etablere med dig. Muslimerne skal slås ihjel,
i selvforsvar, naturligvis, længere er den ikke.
Det kan ikke diskuteres, vel?

>> PET har sikkert dine indlæg og dine data, men der kan
>> man jo ikke lige sådan henvende sig.
>
> no prob

>>> falskneren postede fra en server jeg aldrig har benyttet med noget
>>> programmel fra Microsoft jeg heller ikke nogensindfe har benyttet og
>>> falskneren evnede end ikke indsætte min signatur -

>> Jeg har viderebragt andre indlæg end det,
>
> ikke det
>
> de

???

Er du nu også begyndt at skamklippe dine egne indlæg?
Så kan det blive ganske kryptisk.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Den 9. (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 28-08-09 21:14


"@" <376@indnkvalid.invavlid> skrev i meddelelsen
news:oe4g95p118hhqa6bqfkg3suuhuhg4b6oal@4ax.com...
> On Fri, 28 Aug 2009 17:35:19 +0200, Vidal <vidal@invalid.dk> wrote:
>
>>J. Nielsen skrev:
>>> On Fri, 28 Aug 2009 15:12:34 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>> Man kunne egentligt god forestille sig, at du stod i
>>>> deres tjeneste og for at vende mistanken om det væk
>>>> fra dig, fører dig frem med dumme mordtrusler og
>>>> planer, som ingen alligevel tager alvorligt.
>>>>
>>>> Velbekomme.
>>>
>>> Så ramte du bunden, Villy. Fra nu af kan det næsten kun gå fremad.
>>
>>Prøv at læse dk.politik, især @'s indlæg om velmenere.
>
>
> Vidal kan ikke debattere kun svine
>
> på et tidspunkt var der i dk.politik og så vidt jeg ved også i andre
> grupper en "sjov" person som postede indlæg idet han m/k brugte andres
> navne/nicks , og selvfølgerlig hoppede Vidal på dette nummer og påstår
> nu frejdigt at jeg skulle have fremsat mordtrusler.
>
> falskneren postede fra en server jeg aldrig har benyttet med noget
> programmel fra Microsoft jeg heller ikke nogensindfe har benyttet og
> falskneren evnede end ikke indsætte min signatur -
>
> alt dette HAR Vidal fået at vide - alligevel fremturer han med sit
> løgnagtige svineri - blot fordi han ikke tåler at det kommer frem at
> kristendommen hviler på myter løgne og forfalskede oversættelser af
> gamle skrifter
>
>
> --
> Religion of peace:
> "Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
> . Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
> in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5


jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje at jeg
engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i guds navn -
nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader kristne fordi jeg fik
tæv som barn.....

det kaldes mytomani


Den 9. (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 28-08-09 21:38

>
> jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje at jeg
> engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i guds navn -
> nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader kristne fordi jeg
> fik tæv som barn.....
>
> det kaldes mytomani

Fra Wikipedia: Mytomani (af græsk myto + mani) er en sygelig trang til at
fortælle opdigtede historier - oftest med sig selv i en glorværdig rolle.
Man kan have mytomani i forbindelse med, at man har en dyssocial eller en
histrionisk personlighedsforstyrrelse.

Om vidal så har knald i låget (dyssocial eller en histrionisk
personlighedsforstyrrelse) vil jeg lade andre om at vurdere (og her gider vi
ikke høre "Mogens Knald" ævle om noget han alligevel ikke har forstand på)

- og det med at være i centrum: Tjow - det der med det glorværdige har de
hellige jo folk til



nårh ja - for en ordens skyld: jeg havde en lykkelig barndom....... surt for
vidal, men sårn var det altså - men mine de gamle var nu heller ikke troende
og allerede dér er man jo godt igang med et godt liv - intet hykleri der
hvor jeg kommer fra - ka vidal mon prale af det


Vidal (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-08-09 08:41

Den 9. skrev:
>>
>> jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje at
>> jeg engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i
>> guds navn - nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader
>> kristne fordi jeg fik tæv som barn.....
>>
>> det kaldes mytomani
>
> Fra Wikipedia: Mytomani (af græsk myto + mani) er en sygelig trang til
> at fortælle opdigtede historier - oftest med sig selv i en glorværdig
> rolle. Man kan have mytomani i forbindelse med, at man har en dyssocial
> eller en histrionisk personlighedsforstyrrelse.
>
> Om vidal så har knald i låget (dyssocial eller en histrionisk
> personlighedsforstyrrelse) vil jeg lade andre om at vurdere (og her
> gider vi ikke høre "Mogens Knald" ævle om noget han alligevel ikke har
> forstand på)
>
> - og det med at være i centrum: Tjow - det der med det glorværdige har
> de hellige jo folk til
>
>
>
> nårh ja - for en ordens skyld: jeg havde en lykkelig barndom....... surt
> for vidal, men sårn var det altså - men mine de gamle var nu heller ikke
> troende og allerede dér er man jo godt igang med et godt liv - intet
> hykleri der hvor jeg kommer fra - ka vidal mon prale af det

Jamen bæ, din lille stakkel, jeg er lige ved at synes,
det er synd for dig. Har jeg virkeligt været for hård
ved dig?

Men du ved, hvis du gerne vil bokse, må du acceptere
selv at blive ramt, ellers hold dig fra det.

Dine psykiatriske diagnoser, jeg ved næsten ikke, hvad
jeg skal sige om dem. Du leverer dem frejdigt i metermål
mod mig, men bare man antyder, du måske er ramt på den
bane, krøller du sammen og brister i gråd.

Er du en mand eller en klud?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Den 9. (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 29-08-09 15:08


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4a98db7e$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 9. skrev:
>>>
>>> jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje at
>>> jeg engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i guds
>>> navn - nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader kristne
>>> fordi jeg fik tæv som barn.....
>>>
>>> det kaldes mytomani
>>
>> Fra Wikipedia: Mytomani (af græsk myto + mani) er en sygelig trang til at
>> fortælle opdigtede historier - oftest med sig selv i en glorværdig rolle.
>> Man kan have mytomani i forbindelse med, at man har en dyssocial eller en
>> histrionisk personlighedsforstyrrelse.
>>
>> Om vidal så har knald i låget (dyssocial eller en histrionisk
>> personlighedsforstyrrelse) vil jeg lade andre om at vurdere (og her gider
>> vi ikke høre "Mogens Knald" ævle om noget han alligevel ikke har forstand
>> på)
>>
>> - og det med at være i centrum: Tjow - det der med det glorværdige har de
>> hellige jo folk til
>>
>>
>>
>> nårh ja - for en ordens skyld: jeg havde en lykkelig barndom....... surt
>> for vidal, men sårn var det altså - men mine de gamle var nu heller ikke
>> troende og allerede dér er man jo godt igang med et godt liv - intet
>> hykleri der hvor jeg kommer fra - ka vidal mon prale af det
>
> Jamen bæ, din lille stakkel, jeg er lige ved at synes,
> det er synd for dig. Har jeg virkeligt været for hård
> ved dig?
>

næh

> Men du ved, hvis du gerne vil bokse, må du acceptere
> selv at blive ramt, ellers hold dig fra det.
>

vent nu til du hører avaret med selv at svare - igen en af dine mytomane
kommunikations-metoder



> Dine psykiatriske diagnoser, jeg ved næsten ikke, hvad
> jeg skal sige om dem. Du leverer dem frejdigt i metermål
> mod mig, men bare man antyder, du måske er ramt på den
> bane, krøller du sammen og brister i gråd.
>


igen en vidalsk løgn..... jeg lod netop andre om at vurdere - jeg aner ikke
om du fejler noget som helst psykiatrisk - bare at du er en voldsomt
manipulerende skribent der tilsyneladende føler at du har meget på spil

øhhhhh hehe - den dag du - eller usenet i det hele taget - får mig til at
græde hopper jeg i havnen - promise!!


Vidal (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-08-09 16:37

Den 9. skrev:
>
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a98db7e$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Den 9. skrev:

>>> Om vidal så har knald i låget (dyssocial eller en histrionisk
>>> personlighedsforstyrrelse) vil jeg lade andre om at vurdere (og her
>>> gider vi ikke høre "Mogens Knald" ævle om noget han alligevel ikke
>>> har forstand på)
>>>
>>> - og det med at være i centrum: Tjow - det der med det glorværdige
>>> har de hellige jo folk til

>>> nårh ja - for en ordens skyld: jeg havde en lykkelig barndom.......
>>> surt for vidal, men sårn var det altså - men mine de gamle var nu
>>> heller ikke troende og allerede dér er man jo godt igang med et godt
>>> liv - intet hykleri der hvor jeg kommer fra - ka vidal mon prale af det
>>
>> Jamen bæ, din lille stakkel, jeg er lige ved at synes,
>> det er synd for dig. Har jeg virkeligt været for hård
>> ved dig?
>>
>
> næh
>
>> Men du ved, hvis du gerne vil bokse, må du acceptere
>> selv at blive ramt, ellers hold dig fra det.
>>
>
> vent nu til du hører avaret med selv at svare - igen en af dine mytomane
> kommunikations-metoder

Hører hvad? Og må jeg ikke svare på dine indlæg,
er der kommet nye regler på news?

>> Dine psykiatriske diagnoser, jeg ved næsten ikke, hvad
>> jeg skal sige om dem. Du leverer dem frejdigt i metermål
>> mod mig, men bare man antyder, du måske er ramt på den
>> bane, krøller du sammen og brister i gråd.

> igen en vidalsk løgn.....

Eller en bæ'sk løgn, måske? Du og patruljen havde da en
lang fortsat roman om mig, hvor I bl.a. sammenlignede
mig med Peter Lundin og spekulerede på, hvad der foregik
i mine børns værelser.

> jeg lod netop andre om at vurdere - jeg aner
> ikke om du fejler noget som helst psykiatrisk - bare at du er en
> voldsomt manipulerende skribent der tilsyneladende føler at du har meget
> på spil

Det synes jeg er en vild overdrivelse.

> øhhhhh hehe - den dag du - eller usenet i det hele taget - får mig til
> at græde hopper jeg i havnen - promise!!

Jeg ved ikke, hvordan du var som barn, men jeg vil
*gætte* på, du var den type, der løb hen til din mor
og sagde: Mor, mor, Villy er helt sindsyg, han slår
igen, når jeg banker løs på ham.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Den 9. (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 29-08-09 19:36


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4a994b19$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 9. skrev:
>>
>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4a98db7e$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Den 9. skrev:
>
>>>> Om vidal så har knald i låget (dyssocial eller en histrionisk
>>>> personlighedsforstyrrelse) vil jeg lade andre om at vurdere (og her
>>>> gider vi ikke høre "Mogens Knald" ævle om noget han alligevel ikke har
>>>> forstand på)
>>>>
>>>> - og det med at være i centrum: Tjow - det der med det glorværdige har
>>>> de hellige jo folk til
>
>>>> nårh ja - for en ordens skyld: jeg havde en lykkelig barndom.......
>>>> surt for vidal, men sårn var det altså - men mine de gamle var nu
>>>> heller ikke troende og allerede dér er man jo godt igang med et godt
>>>> liv - intet hykleri der hvor jeg kommer fra - ka vidal mon prale af det
>>>
>>> Jamen bæ, din lille stakkel, jeg er lige ved at synes,
>>> det er synd for dig. Har jeg virkeligt været for hård
>>> ved dig?
>>>
>>
>> næh
>>
>>> Men du ved, hvis du gerne vil bokse, må du acceptere
>>> selv at blive ramt, ellers hold dig fra det.
>>>
>>
>> vent nu til du hører avaret med selv at svare - igen en af dine mytomane
>> kommunikations-metoder
>
> Hører hvad? Og må jeg ikke svare på dine indlæg,
> er der kommet nye regler på news?
>

læsefærdighed er ordet der er meget brugt for tiden




>>> Dine psykiatriske diagnoser, jeg ved næsten ikke, hvad
>>> jeg skal sige om dem. Du leverer dem frejdigt i metermål
>>> mod mig, men bare man antyder, du måske er ramt på den
>>> bane, krøller du sammen og brister i gråd.
>
> > igen en vidalsk løgn.....
>
> Eller en bæ'sk løgn, måske? Du og patruljen havde da en
> lang fortsat roman om mig, hvor I bl.a. sammenlignede
> mig med Peter Lundin og spekulerede på, hvad der foregik
> i mine børns værelser.
>

LOL



>> jeg lod netop andre om at vurdere - jeg aner ikke om du fejler noget som
>> helst psykiatrisk - bare at du er en voldsomt manipulerende skribent der
>> tilsyneladende føler at du har meget på spil
>
> Det synes jeg er en vild overdrivelse.
>


naturligvis - du ka da ikke høre det selv

>> øhhhhh hehe - den dag du - eller usenet i det hele taget - får mig til at
>> græde hopper jeg i havnen - promise!!
>
> Jeg ved ikke, hvordan du var som barn, men jeg vil
> *gætte* på, du var den type, der løb hen til din mor
> og sagde: Mor, mor, Villy er helt sindsyg, han slår
> igen, når jeg banker løs på ham.
>


nårh hvor synd for vidal


Vidal (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-08-09 08:38

Den 9. skrev:
> jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje at
> jeg engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i guds
> navn - nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader kristne
> fordi jeg fik tæv som barn.....
>
> det kaldes mytomani

Kære lille bæ, det er sjovt at gøre nar ad de
kristne narrehatte, ikke?

Men når man bruger de samme mekanismer mod dig,
som du bruger mod de kristne, så er det pludseligt
ikke så sjovt mere, vel? Jeg tænker på din dallevalle
vits. Det er morsomt at antyde, hvad de kristne
eftter din mening sandsynligvis har være ude for,
men når jeg skriver, det sandsynligvis er dig, der
har oplevet det, så begynder du at jamre og tale om
mytomani!

Hvis du er så følsom en sjæl, burde du måske holde
dig udenfor debatten eller finde nogle nemmere ofre.

Kan du ikke gøre nar ad de handicappede, de psykiske
syge eller de åndssvage i stedet, de svarer nok ikke
igen? Så bliver livet måske morsommere og mere
udholdeligt for dig igen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 29-08-09 09:17

Vidal skreiv:
> Den 9. skrev:
>> jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje at
>> jeg engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i
>> guds navn - nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader
>> kristne fordi jeg fik tæv som barn.....
>>
>> det kaldes mytomani
>
> Kære lille bæ, det er sjovt at gøre nar ad de
> kristne narrehatte, ikke?
>
> Men når man bruger de samme mekanismer mod dig,
> som du bruger mod de kristne, så er det pludseligt
> ikke så sjovt mere, vel? Jeg tænker på din dallevalle
> vits. Det er morsomt at antyde, hvad de kristne
> eftter din mening sandsynligvis har være ude for,
> men når jeg skriver, det sandsynligvis er dig, der
> har oplevet det, så begynder du at jamre og tale om
> mytomani!
>
> Hvis du er så følsom en sjæl, burde du måske holde
> dig udenfor debatten eller finde nogle nemmere ofre.
>
> Kan du ikke gøre nar ad de handicappede, de psykiske
> syge eller de åndssvage i stedet, de svarer nok ikke
> igen? Så bliver livet måske morsommere og mere
> udholdeligt for dig igen.

Det er interessant å se hvilke grupper du ønsker å bli sammenliknet med.

HM

Vidal (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-08-09 09:24

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:
>> Den 9. skrev:
>>> jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje
>>> at jeg engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i
>>> guds navn - nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader
>>> kristne fordi jeg fik tæv som barn.....
>>>
>>> det kaldes mytomani
>>
>> Kære lille bæ, det er sjovt at gøre nar ad de
>> kristne narrehatte, ikke?
>>
>> Men når man bruger de samme mekanismer mod dig,
>> som du bruger mod de kristne, så er det pludseligt
>> ikke så sjovt mere, vel? Jeg tænker på din dallevalle
>> vits. Det er morsomt at antyde, hvad de kristne
>> eftter din mening sandsynligvis har være ude for,
>> men når jeg skriver, det sandsynligvis er dig, der
>> har oplevet det, så begynder du at jamre og tale om
>> mytomani!
>>
>> Hvis du er så følsom en sjæl, burde du måske holde
>> dig udenfor debatten eller finde nogle nemmere ofre.
>>
>> Kan du ikke gøre nar ad de handicappede, de psykiske
>> syge eller de åndssvage i stedet, de svarer nok ikke
>> igen? Så bliver livet måske morsommere og mere
>> udholdeligt for dig igen.
>
> Det er interessant å se hvilke grupper du ønsker å bli sammenliknet med.

Leseferdighet, Harald, leseferdighet!

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Den 9. (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 29-08-09 15:10


"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen
news:4a98e3f4$0$26306$8404b019@news.wineasy.se...
> Vidal skreiv:


>> Kan du ikke gøre nar ad de handicappede, de psykiske
>> syge eller de åndssvage i stedet, de svarer nok ikke
>> igen? Så bliver livet måske morsommere og mere
>> udholdeligt for dig igen.
>
> Det er interessant å se hvilke grupper du ønsker å bli sammenliknet med.
>
> HM


hehe - det måp være underbevistheden der der spillede ham et puds


Den 9. (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 29-08-09 15:04


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4a98dae9$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 9. skrev:
>> jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje at
>> jeg engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i guds
>> navn - nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader kristne
>> fordi jeg fik tæv som barn.....
>>
>> det kaldes mytomani
>
> Kære lille bæ, det er sjovt at gøre nar ad de
> kristne narrehatte, ikke?
>

joda - og de lægger lissom osse op til det - sårn lige til højrebenet



> Men når man bruger de samme mekanismer mod dig,
> som du bruger mod de kristne, så er det pludseligt
> ikke så sjovt mere, vel? Jeg tænker på din dallevalle
> vits. Det er morsomt at antyde, hvad de kristne
> eftter din mening sandsynligvis har være ude for,
> men når jeg skriver, det sandsynligvis er dig, der
> har oplevet det, så begynder du at jamre og tale om
> mytomani!
>

næda - m h t dallevalle - så havde jeg et sundt og naturligt forhold til glo
på damer - osse da jeg var knejt



> Hvis du er så følsom en sjæl, burde du måske holde
> dig udenfor debatten eller finde nogle nemmere ofre.
>

ja, nem er du skutte - offerrollen, tjow, det er ellers noget de hellige er
gode til - du har så valgt den fidele uvederhæftige stil i stedet


> Kan du ikke gøre nar ad de handicappede, de psykiske
> syge

jamen, tro er en slags psykisk ubalance - noget med belønningscentret og
nogle bestemte hormoner og transmitterstoffer - det har hjerneforskere
påvist ved du jo nok


eller de åndssvage

dét hedder det ikke i dagens danmark - men som slang er det et udmærket
udtryk om det at tro på at nogen kan gå på vandet eller engle eller
clairvoyance eller madam mim og bussemanden - ja, det er sku for åndsvagt


i stedet, de svarer nok ikke
> igen? Så bliver livet måske morsommere og mere
> udholdeligt for dig igen.
>

igen fiser du lige noget mytomani ud mellem sidebenene....... du får det til
at lyde som om jeg ikke ka holde livet ud - men jeg har det glimrende fordi
jeg ved jeg er normal og det får jeg i høj grad bekræftet ved at læse indlæg
fra troende i hellig-grupen


Vidal (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-08-09 16:37

Den 9. skrev:
>
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a98dae9$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Den 9. skrev:
>>> jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje
>>> at jeg engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i
>>> guds navn - nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader
>>> kristne fordi jeg fik tæv som barn.....
>>>
>>> det kaldes mytomani
>>
>> Kære lille bæ, det er sjovt at gøre nar ad de
>> kristne narrehatte, ikke?
>>
>
> joda - og de lægger lissom osse op til det - sårn lige til højrebenet

Men du tåler ikke selv samme behandling, så mener du
det drejer sig om sindsyge? Eller mere korrekt
formuleret, dyssocial eller en histrionisk
personlighedsforstyrrelse.

>> Men når man bruger de samme mekanismer mod dig,
>> som du bruger mod de kristne, så er det pludseligt
>> ikke så sjovt mere, vel? Jeg tænker på din dallevalle
>> vits. Det er morsomt at antyde, hvad de kristne
>> eftter din mening sandsynligvis har være ude for,
>> men når jeg skriver, det sandsynligvis er dig, der
>> har oplevet det, så begynder du at jamre og tale om
>> mytomani!
>>
>
> næda - m h t dallevalle - så havde jeg et sundt og naturligt forhold til
> glo på damer - osse da jeg var knejt

Mon ikke alle drenge har det. Men det er da
påfaldende - at du lige har den med DalleValle i
ærmet. Og i din formulering lyder det grangiveligt
som selvoplevet. Jeg kunne ligefrem se for mig, den
lille bæ med bladet i den ene hånd og den vrede
far.

>> Hvis du er så følsom en sjæl, burde du måske holde
>> dig udenfor debatten eller finde nogle nemmere ofre.
>>
>
> ja, nem er du skutte - offerrollen, tjow, det er ellers noget de hellige
> er gode til - du har så valgt den fidele uvederhæftige stil i stedet

Hehe.

> de svarer nok ikke
>> igen? Så bliver livet måske morsommere og mere
>> udholdeligt for dig igen.
>>
>
> igen fiser du lige noget mytomani ud mellem sidebenene....... du får det
> til at lyde som om jeg ikke ka holde livet ud - men jeg har det
> glimrende fordi jeg ved jeg er normal og det får jeg i høj grad
> bekræftet ved at læse indlæg fra troende i hellig-grupen

Nej da, men du klager jo over, jeg er ond ved dig, når du
driller. Så vælg da en gruppe, der ikke svarer igen.

Slut dig til fremmedhaderne i dk.politik. Der er der
aldrig én, der svarer igen. Så kan det blive rigtigt
sjovt for dig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Den 9. (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 29-08-09 20:00


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4a994b30$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 9. skrev:
>>
>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4a98dae9$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Den 9. skrev:
>>>> jamen det er vidal i en næddeskal - han muntrer sig med at fordreje at
>>>> jeg engang sagde at det må være slemt at have fået tæsk som barn i guds
>>>> navn - nu kommer det med jævne mellemrum fra ham at jeg hader kristne
>>>> fordi jeg fik tæv som barn.....
>>>>
>>>> det kaldes mytomani
>>>
>>> Kære lille bæ, det er sjovt at gøre nar ad de
>>> kristne narrehatte, ikke?
>>>
>>
>> joda - og de lægger lissom osse op til det - sårn lige til højrebenet
>
> Men du tåler ikke selv samme behandling, så mener du
> det drejer sig om sindsyge? Eller mere korrekt
> formuleret, dyssocial eller en histrionisk
> personlighedsforstyrrelse.
>

har jeg sagt det

>>> Men når man bruger de samme mekanismer mod dig,
>>> som du bruger mod de kristne, så er det pludseligt
>>> ikke så sjovt mere, vel? Jeg tænker på din dallevalle
>>> vits. Det er morsomt at antyde, hvad de kristne
>>> eftter din mening sandsynligvis har være ude for,
>>> men når jeg skriver, det sandsynligvis er dig, der
>>> har oplevet det, så begynder du at jamre og tale om
>>> mytomani!
>>>
>>
>> næda - m h t dallevalle - så havde jeg et sundt og naturligt forhold til
>> glo på damer - osse da jeg var knejt
>
> Mon ikke alle drenge har det. Men det er da
> påfaldende - at du lige har den med DalleValle i
> ærmet. Og i din formulering lyder det grangiveligt
> som selvoplevet. Jeg kunne ligefrem se for mig, den
> lille bæ med bladet i den ene hånd og den vrede
> far.
>

ja, nu sad jeg så ikke lige hev i banditten foran min far og jeg var da
heller ikke interesseret i at blive opdaget i mine naturlige gøremål, men
jeg troede dog ikke at jeg røg i helvede eller den slags ævl - jeg kommer
fra et ikke troende hjem


>>> Hvis du er så følsom en sjæl, burde du måske holde
>>> dig udenfor debatten eller finde nogle nemmere ofre.
>>>
>>
>> ja, nem er du skutte - offerrollen, tjow, det er ellers noget de hellige
>> er gode til - du har så valgt den fidele uvederhæftige stil i stedet
>
> Hehe.
>

jamen så er vi da i det mindste enige i det

>> de svarer nok ikke
>>> igen? Så bliver livet måske morsommere og mere
>>> udholdeligt for dig igen.
>>>
>>
>> igen fiser du lige noget mytomani ud mellem sidebenene....... du får det
>> til at lyde som om jeg ikke ka holde livet ud - men jeg har det glimrende
>> fordi jeg ved jeg er normal og det får jeg i høj grad bekræftet ved at
>> læse indlæg fra troende i hellig-grupen
>
> Nej da, men du klager jo over, jeg er ond ved dig, når du
> driller. Så vælg da en gruppe, der ikke svarer igen.
>
> Slut dig til fremmedhaderne i dk.politik. Der er der
> aldrig én, der svarer igen. Så kan det blive rigtigt
> sjovt for dig.
>

fremmedhaderne..... og???

næh du en ting ad gangen. og nu er det så det der middelalderlige vrøvl der
blivet lukket ud i kirker og menighedshuse det handler om - nårh ja og også
i moskeerne eller alle andre templer - tro er idioti og de troende er
nyttige idioter

tro er noget middelalderligt vrøvl - om det, som sagt - er jesus, von
däniken, m jackson, pia k eller thor og odin - der findes ingen guder - fat
det dog


Den 9. (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 28-08-09 21:11


"J. Nielsen" <577-450@get2net.dk> skrev i meddelelsen
news:lbtf95d7v561es557ioupel31fnntn3pdp@4ax.com...
> On Fri, 28 Aug 2009 15:12:34 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>
>>Man kunne egentligt god forestille sig, at du stod i
>>deres tjeneste og for at vende mistanken om det væk
>>fra dig, fører dig frem med dumme mordtrusler og
>>planer, som ingen alligevel tager alvorligt.
>>
>>Velbekomme.
>
> Så ramte du bunden, Villy. Fra nu af kan det næsten kun gå fremad.
> --
>
> -JN-


herregud da - villys livsopfattelse er truet, så han slår bare fra sig - og
jo mere truet jo grimmere slag


Vidal (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-08-09 08:41

Den 9. skrev:
>
> "J. Nielsen" <577-450@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> news:lbtf95d7v561es557ioupel31fnntn3pdp@4ax.com...
>> On Fri, 28 Aug 2009 15:12:34 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>
>>
>>> Man kunne egentligt god forestille sig, at du stod i
>>> deres tjeneste og for at vende mistanken om det væk
>>> fra dig, fører dig frem med dumme mordtrusler og
>>> planer, som ingen alligevel tager alvorligt.
>>>
>>> Velbekomme.
>>
>> Så ramte du bunden, Villy. Fra nu af kan det næsten kun gå fremad.
>> --
>>
>> -JN-
>
>
> herregud da - villys livsopfattelse er truet, så han slår bare fra sig -
> og jo mere truet jo grimmere slag

Jamen, kan du da blive ved ...

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Den 9. (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 29-08-09 15:09

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev


>
> Jamen, kan du da blive ved ...
>

ja lisså længe jeg gider til forskel for dig for du blir ved lisså længe dit
forkvaklede verdensbillede er truet for du evner ikke at være kritisk og
måske ændre det


tkruse (27-08-2009)
Kommentar
Fra : tkruse


Dato : 27-08-09 12:57

On 27 Aug., 17:56, Martin Andersen <d...@ikke.nu> wrote:
> Martin Andersen wrote:
> > Vidal wrote:
> >> Information i dag:
>
> >>  [snip]
>
> > Da en af mine venner linkede den klumme til mig i går, kunne jeg forstå
> > på ham at han syntes den var underholdende. Forstået på den måde at de
> > interviewede var i stand til at klemme så mange af de udtjente floskler
> > ind på så få linier. Man kunne ikke parodere en troendes kritik af
> > ateister bedre om så man prøvede!
>
> > Personligt har jeg læst det nok gange at såkaldt "nye" ateister skulle
> > være "militante" og "hysteriske". Hvis nu de stamper i jorden, skal
> > deres insisteren nok blive sand på et tidspunkt.
>
> >http://www.cianboland.com/wp-content/uploads/2009/07/militancy.jpg
>
> Jeg kan se i min historik at det ikke var lige præcis artiklen på
> information jeg læste, men en debat på politiken involverende selv samme
> aktører:http://i.pol.dk/debat/article773076.ece
>
> Men begge indlæg er ækvivalente hvad angår deres fritsvævende kritik som
> ikke vil forholde sig konkret til noget hverken Richard Dawkins, Lone
> Frank, Sam Harris, Daniel Dennet, Christopher Hitchens et al. rent
> faktisk har skrevet. Kun demonstrativt falske udsagn som at materialisme
> skulle føre til nazisme (er det virkelig niveauet?) og "det er ikke min
> religion!" (No true scotsman).
>
> Der må være nogen apologeter derude som krummer tæer når de ser hvad
> disse to præsterer. Eller hvad? Ingen som vil undsige de ikke-argumenter?
>
> Følgende debat mellem Christopher Hitchens og den romersk katolske
> teolog Monsignor Lorenzo Albacete forholder sig alt andet lige noget
> mere til hvad modparten rent faktisk argumenterer for:http://www.youtube.com/view_play_list?p=A3DABFF40F47CA5B
>
> Alternativt er her en lige så oprigtig debat mellem Hitchens og rabbiner
> Shalom Dov Wolpo:http://www.youtube.com/view_play_list?p=296A06ADE1F58B1F

det ved vi jo alt sammen kan du ikke komme med noget nyt

tkruse (27-08-2009)
Kommentar
Fra : tkruse


Dato : 27-08-09 14:15

On 27 Aug., 21:28, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Martin Andersen skrev:
>
>
>
> > Martin Andersen wrote:
> >> Vidal wrote:
> >>> Information i dag:
>
> >>>  [snip]
>
> >> Da en af mine venner linkede den klumme til mig i går, kunne jeg
> >> forstå på ham at han syntes den var underholdende. Forstået på den
> >> måde at de interviewede var i stand til at klemme så mange af de
> >> udtjente floskler ind på så få linier. Man kunne ikke parodere en
> >> troendes kritik af ateister bedre om så man prøvede!
>
> >> Personligt har jeg læst det nok gange at såkaldt "nye" ateister skulle
> >> være "militante" og "hysteriske". Hvis nu de stamper i jorden, skal
> >> deres insisteren nok blive sand på et tidspunkt.
>
> >>http://www.cianboland.com/wp-content/uploads/2009/07/militancy.jpg
>
> > Jeg kan se i min historik at det ikke var lige præcis artiklen på
> > information jeg læste, men en debat på politiken involverende selv samme
> > aktører:
> >http://i.pol.dk/debat/article773076.ece
>
> Tak for linket, jeg holder ikke Politiken pt.
>
> > Men begge indlæg er ækvivalente hvad angår deres fritsvævende kritik som
> > ikke vil forholde sig konkret til noget hverken Richard Dawkins, Lone
> > Frank, Sam Harris, Daniel Dennet, Christopher Hitchens et al. rent
> > faktisk har skrevet. Kun demonstrativt falske udsagn som at materialisme
> > skulle føre til nazisme (er det virkelig niveauet?) og "det er ikke min
> > religion!" (No true scotsman).
>
> Det er jo fuldstændigt korrekt, det Sandbeck siger:
>
> 'Nyateisternes kritik bygger på febrilske fjendebilleder,
> et komplet fravær af selvkritik, en nedladende attitude
> over for alle andre og en lang række misforståelser og fejl.'
>
> Der kommer du så kørende som sædvanlig med no true
> scotman. Kunne du slet ikke forestille dig, det er
> dig, der tager fejl? Som jeg selv har sagt, Dawkins'
> fremstilling af kristendommen er helt ved siden af.
>
> Jeg har brugt billedet før, det er som at høre en
> socialist beskrive kapitalismen, eller omvendt.
>
> Og talen om biologismen, det er jo et af jeres væsentlige
> trospunkter.
>
> > Der må være nogen apologeter derude som krummer tæer når de ser hvad
> > disse to præsterer. Eller hvad? Ingen som vil undsige de ikke-argumenter?
>
> Jeg ved ikke, hvad du mener med apologet i denne
> forbindelse, måske er jeg blevet miljøskadet i
> dk.politik.
>
> Men det, forfatterne skriver, er  nøjagtigt min
> oplevelse med jer her i gruppen.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

apologeter,,giver det dig ny energi at bruge den slags ord,,skal vi
vide at du ikke er dum,,jeg ser det som dumt,,meget dumt

Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 22:48

tkruse skrev:
> On 27 Aug., 21:28, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> apologeter,,giver det dig ny energi at bruge den slags ord,,skal vi
> vide at du ikke er dum,,jeg ser det som dumt,,meget dumt

Det er ikke mig, der bruger ordet, men jeg synes
ikke det er dumt at bruge det, hvis det bruges i
en forståelig kontekst.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

N/A (27-08-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-08-09 22:48



tkruse (28-08-2009)
Kommentar
Fra : tkruse


Dato : 28-08-09 08:04

On 27 Aug., 10:50, "P.N." <v...@hotmail.com> wrote:
> "Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i en meddelelsenews:4a96468b$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Information i dag:
>
> >http://www.information.dk/201542
>
> > Interview med
>
> > Lars Christiansen og Lars Sandbeck om deres
> > bog 'Gudløse hjerner'
>
> > Klip fra artiklen:
>
> > [Om ateister] Selvfede skabsfascister. Eksistentielle
> > analfabeter. Lalleglade videnskabsfundamentalister.
>
> Den aggressive ny-ateisme er smålig og provinsiel og mangler indsigt i
> filosofi og storslået tænkning. De reducerer mennesket til et primitivt dyr
> der kun er i stand til at æde, sove og formere sig.

alting skal prøves med ild

tkruse (28-08-2009)
Kommentar
Fra : tkruse


Dato : 28-08-09 09:44

On 28 Aug., 15:39, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> Vidal skreiv:
>
> > @ skrev:
> >> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:33 +0200, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
>
> >> jeg er
>
> > Stor nyhed. Ligesom alt det andet, du kommer med.
>
> >> men jeg har
>
> > Jeg har forsøgt at forklare dig, at det der står på
> > den webside er fremkommet som følge af den kristne
> > bibelkritik. Misforståelserne og fejlfortolkningerne
> > af det, derimod ikke.
>
> Så?
> Og alikevell er du ikke istand til å gi de "korekte" forklaringene.
>
>
>
> > Der ofres ikke et ord på, hvad kristendommen er.
>
> Og alikevell påstår du at siden kåner kristendommen.
>
> > Så
> > er det selvfølgeligt også lettere at latterliggøre.
>
> > Og når der så kommer en som dig, der ikke har grundlag
> > for at forstå noget af det, så bliver det jo helt
> > latterligt og grotesk misforstået.
>
> Likefullt påstår jeg at det er /du/ som ikke skjønner din egen kristendom.

Og gadelampernes lys blev som et eventyr at se på
og det var ligesom at der var faldet sne
selvom ingen sne var faldet
Helligånden
ja selv narkomaner finder det stærkere end noget andet
jeg mangler ord
men narkomaner ved vad de taler om
der er forskel på pine
og hvilket middel man vælger
religion handler om et virkemiddel
en opskrift
ligesom at ham som vil hypnotisere dig ud af en krise
skal lære det først

jeg ved ikke rigtig hvad det er som diskuteres

kan man diskutere virkningen af en stesolid
kirken giver alle noget
det er bare ikke så mange der har opdaget det endnu

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408191
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste