Fra : Jesus-loves-you

Dato : 06-08-09 12:44

http://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/sexuality/homosexuality

[ ... ]

+

http://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/psychiatric-diagnosis

> Psychiatric diagnosis
>
> Udskrift fra Johan Cullberg's bog:
>
> Dynamisk psykiatri
> 3. udgave
> ISBN 87-412-3982-2
[ ... ]
> Del V
> Krop og sjæl
>
> 23. Psykosomatiske reaktioner og psykosomatiske sygdomme
> 24. Neurasteni
> 25. Forstyrrelser i seksualfunktionen
> 26. Forstyrrelser i den seksuelle orientering og kønsidentiteten

News:

Jyllands-Posten skriver ...
http://jp.dk/udland/usa/article1773447.ece

=== citat start ===

Rapport: Bøsser kan ikke omvendes

Af MATHIAS STIGSGAARD

Offentliggjort 06.08.09 kl. 12:16

Det duer ikke, så lad være med at forsøge.

Det er budskabet til præster og andre, der prøver at få
homoseksuelle til at skifte seksualitet, fra det amerikanske
psykologforbund, American Psychological Association.

I en 138 sider lang rapport har et udvalg under forbundet
gransket 87 forskellige studier og konkluderet, at der er
meget, meget lidt, der tyder på, et det kan lade sig gøre at
"omvende" homoseksuelle, skriver CNN.

Ikke nok beviser

"Der er ikke tilstrækkelige beviser til at støtte brugen af
psykologiske metoder for at ændre folks orientering. I bedste
tilfælde viste nogle studier, at individer kan lære at ignorere
eller ikke reagere på deres homoseksuelle følelser," lyder det
forbeholdent i rapporten, der fortsætter:

"Men disse studier angiver ikke hvem, det er muligt for, hvor
længe det varer, eller de længerevarende effekter på psyken.
Og det resultat blev meget sjældnere opnået hos personer, der
startede med at kun være tiltrukket til mennesker af samme køn."

Kan være farligt

Og rent faktisk kan der være væsentlige risici forbundet med at
på den måde forsøge at lave om på folk, advarer psykologforbundet.

Rapporten fortæller blandt andet, at forsøg på at ændre på folks
seksuelle orientering kan medføre selvmordstanker, depression,
angst og tab af seksuel lyst.

I stedet anbefaler rapportens forfattere, at psykologer fortæller
åbent, at det sandsynligvis ikke kan lade sig gøre, og søger en
løsning, der tager højde for "patientens" religion og seksualitet.

-

Fakta

a.. Rapporten undersøgte 87 offentliggjorte studier i perioden
1960 til 2007.

b.. Der var "seriøse metodiske problemer" i størstedelen af
studierne.

c.. American Psychological Association fjernede homoseksualitet
fra listen over psykiske sygdomme i 1975.

d.. I Danmark var det først i 1981, Sundhedsstyrelsen fulgte efter.

e.. I det globale sundhedsorgan, World Health Organization
(WHO), skete det først i 1993.

=== citat slut ====

Hmm ...

Det er vist på *høje* tid, at Rådhuset ta'r over mht. vielserne!

With kind regards,
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 09314 news:4a7abc97$0$309$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9315