Excel2000 konvertering
Fra : Bo Møller

Dato : 01-08-01 09:58

Hejsa Venner

Jeg er ansat i en virksomhed, der benytter Office95 med word 7.0 og Excel
7.0.

Vi har problemer med at konvertere word2000 og især Excel2000-dokumenter -
jeg kan læse dem men en wiever, men ikke rette og bruge dokumenterne ....

Er der nogen der vil hjælpe ????

Hvor kan jeg downloade disse konverteringsfiler?? (kan ikke finde dem på MS´
hjemmeside)

Gerne svar til bm@aaskov.dk - tak !

Venlig hilsen
Bo Møller
Aaskov

Fra : Harald Staff

Dato : 01-08-01 14:30

Hei Bo

De færreste filer er "nedover-kompatible". Du skal "save as Excel 5/95" i
Excel2000.

Alternativt: "Konverteringsfilene" du søger er en konkurrerende officepakke:
http://www.sun.com/staroffice/
stor download, men meeeget god software -og aldeles gratis.

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : pre

Dato : 01-08-01 19:00

Excel:
Excel 97 åbner 2000-filer direkte idet dog enkelte avancerede rutiner
ignoreres.
For Excel 5 & 95 er der en speciel Gem Som version og også en dual version
for 2000-97 & 5.0/95 kan gemmes (Den sidstnævnte er væsentlig større)
Den allerbedste løsning er at installere Excel2000.

Word:
Word2000 og -97 bruger samme filformat uden dog at være identiske. Igen kan
der være rutiner der ignoreres.
Word2000 gemmer ældre versioner i det originale format.

Konvertere:
OfficeUpdate har samlet alle filkonvertere til ét stort download - både
tekst og grafik. Der installeres dog ikke dubletter, men min pc rummer pt.
38 konvertere. For den nysgerrige vil følgende snip vise listen:

Sub WP()
Dim List
Set conv = fileconverters
For Each conv In fileconverters
List = List & conv.FormatName & vbCr
Next conv
TilføjText List
End Sub
Sub TilføjText(Navne)
Options.ReplaceSelection = False
With Selection
.TypeText text:=Navne
.TypeParagraph
End With
End Sub

(Kopier linierne til klippebordet, Tryk ALT+F11 for at åbne editor. Hvis
det største vindue ikke har hvid baggrund, klik på ikonet længst til venstre
lige under teksten Normal.
Indsæt teksten, sæt markøren i øverste linie og tryk F5)

pre