Luft-foto
Fra : Mogens

Dato : 29-08-09 08:24

Hvordan tages de billeder der taget fra luften, af feks husene der til salg
på boligsiden.dk kan regne ud de må være taget 12-15 meter over terræn
???

Venlig hilsen

Fra : Ivar

Dato : 29-08-09 08:41

Mogens skrev:

> kan regne ud de må være taget 12-15 meter over terræn ???

Kan du give et eksempel?

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-09 09:26

Mogens wrote:
> Hvordan tages de billeder der taget fra luften, af feks husene der
> til salg på boligsiden.dk kan regne ud de må være taget 12-15
> meter over terræn ???

Jeg har set nogle mæglere stå med et kamera på en lang stang. Mon det er
forklaringen?

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-08-09 09:47

On Sat, 29 Aug 2009 10:25:57 +0200, Trekroner wrote:

> Jeg har set nogle mæglere stå med et kamera på en lang stang. Mon det er
> forklaringen?

Mon ikke. Nogle mæglere kalder dem "mastefotos".

Fra : Henning

Dato : 29-08-09 15:11

www.semithus.dk ?

Fra : Brian H

Dato : 29-08-09 16:59

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> www.semithus.dk ?

Hvor hulen har de mon fået de billeder fra?

Fra : TT

Dato : 29-08-09 20:33

"Brian H" <brian@something.com> wrote in message
> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvor hulen har de mon fået de billeder fra?

Tjaa, men der er ca. 2-4 år gamle

Fra : Bent E.

Dato : 30-08-09 19:25

TT wrote:
> "Brian H" <brian@something.com> wrote in message

CIA/PET

Bent E.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 31-08-09 05:00

> Tjaa, men der er ca. 2-4 år gamle

Nyere findes på http://kort.eniro.dk/
Vælg skråfoto.

Leo Havmøller.

Fra : Peter

Dato : 31-08-09 11:56

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i meddelelsen

> Nyere findes på http://kort.eniro.dk/
> Vælg skråfoto.
>
> Leo Havmøller.

COWI har blandt andre overfløjet de danske byer og taget skråfotos af den
slags. De bruges bl.a. i MS Virtual Earth og
Bing Maps.

- Peter
--
http://minhavekalender.dk

Fra : Henning

Dato : 30-08-09 16:21

On Sat, 29 Aug 2009 17:59:10 +0200, "Brian H" <brian@something.com>
wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

>Hvor hulen har de mon fået de billeder fra?

Pas, men der er under alle omstændigheder væsentlig bedre end Google
Earth, til gengæld dækker det kun storbyerne

Fra : Carsten

Dato : 30-08-09 19:37

"Mogens" <msg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan tages de billeder der taget fra luften, af feks husene der til
> salg på boligsiden.dk kan regne ud de må være taget 12-15 meter over
> terræn

http://www.cowi.dk/menu/services/raadgivningstyper/kortoggeodataprodukter/skraafotos/Documents/B021-1417-skraafoto.pdf

Carsten