Problem med skuffer i Bilka-Badmiljø
Fra : Allan F

Dato : 26-08-09 00:59

Jeg havde en defekt vandhane, som lod vand løbe ud ved håndtaget. Det
medførte, at spånpladen og skabet under vasken opsugede en masse vand, og
begyndte at rådne, så da jeg så bilkaavisen i sidste uge, måtte jeg jo købe
tilbudet på 999 kr, på et skab med håndvask. Selve møblet er ret ligetil at
samle, og ophænget på vægget og montering af vandhane og afløb er også
klaret. Nu kan jeg bare ikke montere de 3 skuffer i skinnerne. Jeg har
siddet og nørklet med det i flere timer, og kommer bare ingen vegne. Man kan
sagtens tage skinnerne af skabet, men så kan de ikke monteres igen, når man
har skuffen og skinnerne samlet.

Samlevejledningen er tavs på dette punkt. Det er muligt, at jeg overser et
eller andet fuldstændig indlysende, men hvad?

Er der nogen, der har købt det samme møbel?

Hvordan får jeg skufferne sat på skinnerne uden at pille skinnerne ud af
skabet?

Allan F

Fra : Allan F

Dato : 26-08-09 01:02

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der har købt det samme møbel?
>
> Hvordan får jeg skufferne sat på skinnerne uden at pille skinnerne ud af

Hvis i kigger i denne uges bilka-avis så findes et næsten tilsvarende skab
på side 67, til 2695 kr for skab, håndvask og noget andet fniller. Men jeg
er kun interesseret i hvordan man får skufferne på plads.

Allan F

Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-09 12:32

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg skufferne sat på skinnerne uden at pille skinnerne ud af
> skabet?

Jeg ved ikke om det er tilfældet for dine skuffer, men som regel skal man
indsætte skufferne i skinnen idet skuffen holdes skråt, så de bagerste hjul
på skuffen kan komme ned i skinnen.

Ellers må du lige prøve at beskrive nærmere hvordan dine skinner og skuffer
ser ud.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Carsten

Dato : 26-08-09 12:34

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> wrote in message
> Samlevejledningen er tavs på dette punkt. Det er muligt, at jeg overser et
> eller andet fuldstændig indlysende, men hvad?

æhhh, er der ikke udfræsninger i siderne af skufferne til skinnerne ? ..og
et hul ca. 1/3 fra skuffens forkant i selvsamme udfræsning ?

Carsten

Fra : Allan F

Dato : 26-08-09 14:11

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> æhhh, er der ikke udfræsninger i siderne af skufferne til skinnerne ? ..og
> et hul ca. 1/3 fra skuffens forkant i selvsamme udfræsning ?

Nej, der er en skinne på hver side af skuffen, og den skal indsættes i en
tre-delt skinne, som er monteret i skabet. Denne skinne indeholder en
spinkel metaldims med 16 kuglelejekugler, som ryger ud og forsvinder hvis
man ikke er forsigtig.

Allan F

Fra : Allan F

Dato : 26-08-09 14:18

> [...]
>
> æhhh, er der ikke udfræsninger i siderne af skufferne til skinnerne ? ..og
> et hul ca. 1/3 fra skuffens forkant i selvsamme udfræsning ?

Har fundet ud af det nu - der var en fejl i samlevejledningen, der gjorde at
højre og venstre side af skufferne blev byttet om. Skinnen på skuffen er
åben i den ene ende, og det er den, der skal indsættes først. Så nu piller
jeg skinnerne af skufferne og bytter om på højre og venstre.

Allan F