Byggetilladelse hvordan.
Fra : JBH

Dato : 18-08-09 07:12

Engang for mange år siden, støbte jeg en sokkel, så den (af huset)
overdækkede del af terassen kunne inddrages til bolig.
Det fik jeg desværre ikke færdiggjort dengang hvor byggetilladelsen
formodentligt ikke havde krævet ret meget papirarbejde, men hvordan ser det
ud idag mht. energiberegning/attest.

Findes der en "drejebog" som man kan gå frem efter?

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-09 12:35

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ud idag mht. energiberegning/attest.
>
> Findes der en "drejebog" som man kan gå frem efter?

Jeg søgte om byggetilladelse til et haveskur og fik den gang en blanket med,
der skulle indsendes når arbejdet var færdigt. Har du givet besked om det?

Et eller andet sted, så burde der være de samme krav, som da tilladelsen
blev givet i sin tid, men jeg ved der er nye krav ved eks. nyt tag, så om
man må gøre det efter de gamle krav, er jeg ikke klar over.

Mvh
Mads K

Fra : JBH

Dato : 18-08-09 16:57

"Mads Kristiansen" <Ingen> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev givet i sin tid, men jeg ved der er nye krav ved eks. nyt tag, så om
> man må gøre det efter de gamle krav, er jeg ikke klar over.

Samme som da jeg byggede min garage. Den slags byggeri falder ind under
"småhusreglementet" og kræver ikke nogen byggetilladelse, blot en anmeldelse
til kommunen.som har 14 dage til at komme med indsigelser. Byggeriet skal
naturligvis være lovligt mht. f.eks højde og længde i skel.Eventuelle naboer
skal også høres.

Bygninger til beboelse er en helt anden type byggeri :-/

mvh
JBH