Nogen der kender dette redskabsskur?
Fra : Henning Lund

Dato : 17-08-09 20:09

http://hjem.dk/have/drivhuse-telte-skure-carporte/redskabsskure/redskabsskur-model-hamlet.aspx
jeg er lidt nysgerrig mht bunden i sådan et skur, nogen bud på
hvordan den ser ud?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Lazy

Dato : 17-08-09 20:17

> jeg er lidt nysgerrig mht bunden i sådan et skur, nogen bud på
> hvordan den ser ud?

Får nogle år siden, havde mine forældre sådan et skur, den var uden bund.

De havde skuret til at stå et sted hvor der ikke var helt vindstille,
hvilket gjorde at ikke holdt særlig længe, det er lavet af utrolig tynd
blik.

Jeg ville vælge et skur af træ.

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 17-08-09 20:17

har sat sådan et op for et par år siden for en veninde og der var ikke bund

thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 17-08-09 21:09

Thomas Duus Jürgensen <thomas@4701.dk> skrev:
> har sat sådan et op for et par år siden for en veninde og der
> var ikke bund i

Tak for svarene, er de ellers ok hvis de sættes på en ordentlig
bund så de ikke rejser af i blæsevejr?

Fra : Per H

Dato : 17-08-09 21:25

On Mon, 17 Aug 2009 22:08:38 +0200, "Henning Lund"
<dendurikke@denne.mailadresse> wrote:

>Tak for svarene, er de ellers ok hvis de sættes på en ordentlig
>bund så de ikke rejser af i blæsevejr?

Du skal nok sende familien væk i den weekend du skal samle det,
efter min mening er det absolut sidste løsning, og er vist ikke
pengene værd. Og så ruster det forøvrigt..
Det er bare min mening.

per

Fra : Max

Dato : 17-08-09 21:17

Hej Henning

> jeg er lidt nysgerrig mht bunden i sådan et skur, nogen bud på
> hvordan den ser ud?

Der er ingen, så den ser ud som der hvor du stiller skuret.

--
Mvh Max

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-08-09 21:34

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> wrote in message
> http://hjem.dk/have/drivhuse-telte-skure-carporte/redskabsskure/redskabsskur-model-hamlet.aspx
> jeg er lidt nysgerrig mht bunden i sådan et skur, nogen bud på hvordan den
> ser ud?

Jeg har et stående, og der er som alle andre har fremført, ingen bund i det.
Jeg har lavet min egen sokkel af noget trykimprægneret stolpe, hvor der i
hjørnerne er sat stolper på, som går en 90 cm ned i jorden - på dette er
skuret så skruet fast, og det holder fint.
Min sokkel er altså bare en firkantet ramme med 4 ben som er støbt i
jorden - alt sammen boltet sammen med franske skruer.

Som bund i skuret, har jeg såmænd bare lagt almindelige havefliser - og så
lavet det således at fliserne ligger ud under min stolpe-sokkel - således at
træet ikke ligger på jorden. Jeg har så lige skåret huller i de fliser som
de 4 hjørnestolper går igennem, således at de kunne komme i jorden.

Skuret har nu stået der en 11-12 år, og er efterhånden blevet godt rustent
og ikke særligt pænt at se på mere - men det holder dog stadigvæk.
Døren blev flået op under decemberstormen i 99 - og efter den tur, blev den
aldrig helt den samme mere - men den kan da holde slagregn ude

Skuret blev lavet som her-og-nu løsning dengang jeg som uerfaren GDS-er lige
havde købt et ældre hus, hvor jeg manglede plads til plæneklipper og
haveredskaber. Skulle jeg lave noget i dag, ville jeg helt sikkert ofre
noget mere på sagen, og enten købe et byggesæt til et bræddeskur, eller selv
strikke noget sammen ud fra en teging fra nettet.
Men blikhytten har helt klart løst sit primære hovedformål på en prisbillig
måde - og jeg satte det selv op ene mand på en eftermiddag.

mvh

Andreas M. Hansen