Så græs op til eksisterende græsplæne?
Fra : Morten

Dato : 14-08-09 10:34

Hej med jer

Jeg har en græsplæne, hvor jeg har ryddet nogle træer og bede i yderkanten,
og jeg har derfor et størrer jord-areal op til den eksisterende græsplæne,
hvor der skal så's nyt græs.

Jeg aner ikke hvilken type græs jeg har i forvejen, så er der noget jeg kan
gøre for at sikre mig at det nye, og gamle, ikke bliver alt for forskelligt?

Fra : TT

Dato : 14-08-09 13:58

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg aner ikke hvilken type græs jeg har i forvejen, så er der noget jeg
> kan gøre for at sikre mig at det nye, og gamle, ikke bliver alt for

Ja da du kan høste frø fra din eksisterende plæne, ved at lade et stykke af
det vokse til det sætter frø.

-Torben

Fra : ceroy

Dato : 14-08-09 14:19

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i melding
> [...]
>
> Jeg aner ikke hvilken type græs jeg har i forvejen, så er der noget jeg
> kan gøre for at sikre mig at det nye, og gamle, ikke bliver alt for

Antar du har en plen som brukes flittig, ikke en prydplen eller green. Da
bør valget være frø til en bruksplen. En vanlig frøpakke inneholder tre
forskjellige gressorter.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-08-09 20:14

> [...]
>
> Jeg aner ikke hvilken type græs jeg har i forvejen, så er der noget jeg
> kan gøre for at sikre mig at det nye, og gamle, ikke bliver alt for

Lad være at gøre noget. Lad det gro lidt til i ukrudt (10 cm) og begynd så
at slå det. Hen af vejen - næste år - skal det så have en gang plænerens for
det sidste ukrudt. Der med bliver græsset fuldstændigt som det gamle. Det
virker fint her.

Mvh Maria