Jeg skal have fat i et lettere brønddæksel~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-08-09 21:30

Hej med jer

Min septiktanktømmer har de sidste gange meddelt mig, at mit dæksel på
tanken pludselig er blevet for tungt - ved ikke helt hvordan det kunne
ske... Måske på samme måde som tøj bliver mindre af at hænge i skabet?

Nå, men dækslet (yderdiameter Ø75 cm) må tilsyneladende pludselig ikke veje
mere end 25 kg, så jeg skal ud og bære en hel masse penge et sted hen for at
få ro.

Hvor får jeg fat i sådan et dæksel? Og hvad har i givet for det - hvis jeres
også
har taget lidt for meget på med tiden...?

Jeg bor i Haderslev og har fundet et af genbrugsplast i Arnum:
http://www.arnum-tegl.dk/60065-brønddæksel-p-1914.html til 478,- plus moms.
Det skal ligge i haven, så der er ingen kørende trafik på det. Men kønt er
det jo ikke med såden en plastikplade i haven.

Men findes der ikke andre materialer i samme vægtklasse?

--
Hilsen Jakob

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-08-09 00:23

Jakob Griffel wrote:

> [...]
> tanken pludselig er blevet for tungt - ved ikke helt hvordan det kunne
> ske... Måske på samme måde som tøj bliver mindre af at hænge i

Hvad med et todelt dæksel:

http://www.arnum-tegl.dk/septiktank-d%C3%A6ksel-p-2285.html ?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : S.B.

Dato : 13-08-09 15:50

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det jo ikke med såden en plastikplade i haven.
>
> Men findes der ikke andre materialer i samme vægtklasse?

De sender vel brev ud om hvad dag de kommer, så piller du det bare selv af
den dag og ligger en krydsfinerplade på så længe

Søren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-08-09 03:10

On 13 Aug., 16:49, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> De sender vel brev ud om hvad dag de kommer, så piller du det bare selv af
> den dag og ligger en krydsfinerplade på så længe

Sådan gør jeg med vores 2 tanke, dog lægger jeg paller ovenpå
Det ene dæksel skal kunne holde til tung trafik, det andet kun
havetraktoren, men jeg vil ikke ofre et nyt for den ene gang om året.

--
Christian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-08-09 23:41

Jakob Griffel skrev:

> Men findes der ikke andre materialer i samme vægtklasse?

Vi fik (osse) påbud om at skifte dækslet (over septiktanken) for et lille
års tid siden.

Kommunen ville gerne sælge os et fint støbejernsdæksel for...jeg tror det
var i omegnen af 600 kr.

Nuvel, så skiftede vi det.

Nu har vi så fået påbud om tilslutning til offentlig kloaksystem, så nu blir
dækslet overflødigt

Hvis vi kan finde ud af noget kan du jo overtage dækslet hér - det befinder
sig i 6400 Snogbæk

På hjemmesiden i min signatur er der kontaktmuligheder
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Max

Dato : 14-08-09 10:22

Hej Jakob

> [...]
> tanken pludselig er blevet for tungt - ved ikke helt hvordan det kunne
> ske... Måske på samme måde som tøj bliver mindre af at hænge i

Grunden er nok AT :)

--
Mvh Max