Jordbundsanalyse
Fra : Mogens

Dato : 12-08-09 16:35

Er der ikke noget med at der er et laboratorium hvor man kan sende en ½
kg jord hen og så få en rapport sammen med et girokort på 250-300 kr?

Eller er det lige så godt med en gør-det-selv analyse, og i givet fald
hvilken?

Fra : Tom Andersen

Dato : 12-08-09 17:43

Sorry til Mogens - den røg vist direkte til hans mailboks..

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 12-08-09 22:51

"Tom Andersen" <ingen@mail.dk> skrev

> I princippet kan du jo også købe udstyr til at måle kvælstof, fosfor- og
> kalital.

Kvælstof ser man på væksten. Fosfor mangler stort set aldrig, og kali kan
man ikke overdocere. Så det er egentlig kun surheden man skal tage lidt hånd
om for de enkelte planter/plantegrupper. Køb kalk og sur sphagnum for
pengene.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen