Plankeværk og bagfraåbnet postkasse
Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 10-08-09 13:04

Jeg overvejer at opføre et plankeværk ud mod min indkørsel, så
forhaven lukkes af ud mod vejen (der er hæk på resten af skellet mod
vejen). I planen indgår en postkasse, som jo naturligvis kan hænge
uden på plankeværket, men jeg tænkte jo så, at man vel burde kunne
indbygge sådan en fætter. I så fald ville det være smart, hvis man
kunne åbne postkassen bagfra, altså inde fra haven, mens indkastet
vendte ud mod vejen (og postbuddet). Jeg kan umuligt være den første,
der har fået sådan en idé, men af en eller anden grund, kan jeg ikke
finde sådan en bagfraåbnet postkasse. Findes de slet ikke? Og er min
idé tåbelig?

Jeg overvejer i øvrigt også at lave en niche til skraldespanden, har
set en i kvarteret, der havde konstrueret et plankeværk sådan, at man
kan fylde affald i låget inde fra haven, men tømme den udefra som
normalt. Det så både pænt og meget funktionelt ud.

Det bringer mig til mit sidste spørgsmål: I dag har vi brevsprække i
hoveddøren. Hvis man "hegner ind" rundt om renovation og postkasse,
skal disse så flyttes ud, eller har postbud og renovationsmedarbejdere
pligt til at forcere en dør i et plankeværk?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-08-09 21:11

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Er du ved at bygge en rockerborg?

Steen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-08-09 21:45

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes de slet ikke? Og er min idé tåbelig?

Nej - det er genialt nok - jeg søger det samme - men har ikke lige
fundet en færdiglavet.

Vi bor i et rækkehus med et lille udhus/cykelskur/overdækning foran
hoveddøren - der sidder postkassen lige på ydersiden af den ene væg - og
det kunne være genialt at den kunne tømmes fra bagsiden - det ville kun
spare et par skridt, men det ville gøre, at jeg ikke skulle ud i regnen,
når det regner for at tømme den.

Det er foreløbig blevet ved tanken, men det kunne være noget med:

En almindelig brevsprække i væggen som brevene puttes i udefra - og på
indersiden er der så en kasse til opsamling af post, som kan tømmes fra
indersiden.

Det kan ikke være særlig besværligt at lave - det er bare med at få det
flikket sammen

Jan

Fra : Søren Andersen

Dato : 11-08-09 16:17

Jan Vestergaard skrev:
> En almindelig brevsprække i væggen som brevene puttes i udefra - og på
> indersiden er der så en kasse til opsamling af post, som kan tømmes fra
> indersiden.

Må jeg foreslå ved samme lejlighed at lave kassen stor og dyb nok til at
sluge 3 ugers post og reklamer... så kan man tage på ferie uden
bekymringer hvad dét angår.

Fra : Mogens

Dato : 11-08-09 17:02

Søren Andersen wrote:

> Må jeg foreslå ved samme lejlighed at lave kassen stor og dyb nok til at
> sluge 3 ugers post og reklamer... så kan man tage på ferie uden
> bekymringer hvad dét angår.
Må jeg foreslå at lave brevlågen i affaldscontaineren. Så sparer du en
papirgang ;)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-08-09 18:41

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
r hvad dét angår.
> Må jeg foreslå at lave brevlågen i affaldscontaineren. Så sparer du en
> papirgang ;)

Arh - det skal jo sorteres lidt - der jo "gode" breve imellem, som ikke
skal direkte derover.

Men ellers en fin ide

Affaldsstativ og diverse genbrugsstativer står i øvrigt lige ved siden
af - så det ER muligt at tage direkte ud af postkassen og over i den
anden beholder - HVIS jeg får lavet tømining indefra

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-08-09 18:36

"Søren Andersen" <shababababa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Må jeg foreslå ved samme lejlighed at lave kassen stor og dyb nok til
> at sluge 3 ugers post og reklamer... så kan man tage på ferie uden
> bekymringer hvad dét angår.

Ja - det er også en god ide

Man er jo selv herre over størrelsen, når man selv bygger sin postkasse

Jan

Fra : Armand

Dato : 11-08-09 20:04

Jan Vestergaard skrev:

> [...]
> En almindelig brevsprække i væggen som brevene puttes i udefra - og på
> indersiden er der så en kasse til opsamling af post, som kan tømmes fra

Og kassen på indersiden kan være en almindelig postkasse med et udskåret
felt i bagsiden - Ud for brevsprækken i plankeværket!

--
Armand.

Fra : Leif Neland

Dato : 11-08-09 20:13

Armand skrev:

> Og kassen på indersiden kan være en almindelig postkasse med et udskåret
> felt i bagsiden - Ud for brevsprækken i plankeværket!

Hvorfor spilde penge på en rigtig postkasse, når man vil skære hul i den?

En almindelig kasse er da bedre.

Leif

Fra : Armand

Dato : 11-08-09 23:03

Leif Neland skrev:

> Hvorfor spilde penge på en rigtig postkasse, når man vil skære hul i den?
>
> En almindelig kasse er da bedre.

Egentlig, ja.
Men man må gå ud fra at der allerede eksisterer en postkasse :-/
Oveni er en modoficeret ordinær postkasse aflåselig, hvilket haven
sikkert ikke er (med mindre at det vitterligt drejer sig om en
rockerborg!) :-/

--
Armand

Fra : Carsten

Dato : 11-08-09 06:58

> [...]
>vendte ud mod vejen (og postbuddet). Jeg kan umuligt være den første,
>der har fået sådan en idé, men af en eller anden grund, kan jeg ikke

Google kunne godt finde en...

http://postkasser.wordpress.com/2009/01/25/postkassen-til-morgenhaar/

Carsten

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 11-08-09 00:19

On 11 Aug., 07:57, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:

> Google kunne godt finde en...
>
> http://postkasser.wordpress.com/2009/01/25/postkassen-til-morgenhaar/

Den ser da flot (men dyr) ud, tak for hjælpen.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Carsten

Dato : 11-08-09 15:00

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> wrote in message
>Den ser da flot (men dyr) ud, tak for hjælpen.

du kan evt. lave en selv af en alm. postkasse ?

1) køb en postkasse
2) sav "midten" af bagsiden ud med en stiksav
3) indsæt/lim en vandfast krydsfiner træplade inde i postkassen for at
stabilisere den "hullede" bagside
4) beklæd ligelede den udskårede "låge" med samme krydsfiner
5) skru hængsel på låge/postkasse ved at skrue igennem jernet og ind i
krydsfineren
6) tilføj evt. hængelås eller "rigtig" postkasselås.

Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-08-09 15:46

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Den ser da flot (men dyr) ud, tak for hjælpen.

Ja - den er da noget af det rigtige

Min plan (når jeg en gang får for meget tid) er at tage en amindelig
postkasse - skære hul i væggen og i bagsiden af postkassen og sætte den
op på indersiden af væggen - så er det bare en brevsprække på ydersiden
af væggen.......

Jan

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 11-08-09 16:17

On 11 Aug., 16:45, "Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> wrote:

> [...]
> postkasse - skære hul i væggen og i bagsiden af postkassen og sætte den
> op på indersiden af væggen - så er det bare en brevsprække på ydersiden

Så kan man vel ligesågodt lave det på en meget pænere måde ved at købe
et "rigtigt" brevindkast at montere yderst og så bygge en simpel kasse
inderst.

Kunne være, det var en løsning, der kunne bruges her også.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-08-09 10:55

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Så kan man vel ligesågodt lave det på en meget pænere måde ved at købe
> et "rigtigt" brevindkast at montere yderst

Ja - det var egentlig også det jeg mente med en "brevsprække"

> og så bygge en simpel kasse inderst.

Ja - det kan være en hvilkensomhelst kasse - men postkassen kan
aflåses - og man kunne jo bare bruge den eksisterende, der nu hænger på
ydersiden - så hele projektet vil (i mit tilfælde) kun koste en
brevsprække/brevindkast til ydersiden......

Jan