HPFI'en slår fra
Fra : Niels Andersen

Dato : 08-08-09 12:54

Jeg skal lige høre hvad i tror der kan være af årsager, og hvad det
ikke kan være. Bare for at være så klog som mulig inden jeg bruger en
formue på at skifte ting.

Jeg har et underjordisk el-kabel (med jord), som forsyner en pumpe (i
en trix-tank). Når det er sat til som det er beregnet til, slår den
HPFI'en. I dag gør den det i løbet af 2-3 sekunder. Andre dage er det
20-30 sekunder.

Hvis jeg hiver stikket ud i tanken (så der ikke er forbindelse mellem
pumpe og kabel) slår HPFI'en ikke fra.

Sætter jeg en anden forbruger (med jord) på det underjordiske kabel,
så slår HPFI'en fra.

Nu har jeg fjernet jord-lederen fra stikket. Dvs. pumpen får strøm via
det underjordiske kabel, men der er ikke forbindelse til kablets jord-
leder.

Mit bedste bud i øjeblikket er at kablet er blevet skadet. Men kablet
alene giver ingen problemer, så jeg er ikke sikker. Hvad siger i, hvad
tror i det kan være?

Jeg har prøvet at skifte både han-stik og hun-stik, og der er sprayet
med noget vandfortrængene, så kondensvand i stikket skulle ikke være
årsagen. Heller ikke dårlig montering af stik.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Max

Dato : 08-08-09 20:13

Hej Niels

> Jeg skal lige høre hvad i tror der kan være af årsager, og hvad det
> ikke kan være. Bare for at være så klog som mulig inden jeg bruger en
> formue på at skifte ting.

Så soørg i dk.teknik.el :), der sidder eksperterne.

--
Mvh Max

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-08-09 13:35

On Aug 8, 9:12 pm, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Så soørg i dk.teknik.el :), der sidder eksperterne.

Oh. Sorry. Tak. :)

--
Mvh.
Niels Andersen