Maleteknik?
Fra : pk

Dato : 07-08-09 18:32

Hej,

jeg skal til at male en reol, der lige nu er i birkefiner. Men hvordan
griber jeg det lige an?

Jeg har tænkt mig at slibe det med noget snadpapir, spartle, slibe igen,
give det grunder, slibe lidt igen, give det et lag maling med malerulle,
slibe let, male igen, slibe let, male igen, indtil det ser fint ud.
Men da jeg googlede lidt på maleteknik, faldt jeg over en side fra randers
maleskole, hvor det ser ud til at man skal grunde før man spartler, hvad
siger i til det?

Gode råd til projektet modtages gerne.

Vh

PK

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 07-08-09 23:48

> Men da jeg googlede lidt på maleteknik, faldt jeg over en side fra randers
> maleskole, hvor det ser ud til at man skal grunde før man spartler, hvad
> siger i til det?

Kun som isolergrund og hvis man evt. ikke kan få resten at binde.
Jeg vil ikke rulle, jeg ville bruge en pensel

Mvh
Leon

Fra : pk

Dato : 08-08-09 12:41

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote in message

> Kun som isolergrund og hvis man evt. ikke kan få resten at binde.
> Jeg vil ikke rulle, jeg ville bruge en pensel
>
> Mvh
> Leon

Ok, så starter jeg med at spartle ridserne. Skal jeg evt slutte med en gang
klar lak? Der skal stå tungt stereo grej på hylden.

Vh

PK